Saako toista kertaa mennä naimisiin?
Teidän mielestä? Jos vaikka nuoruuden rakkaus ei ole onnistunut. Vai katsotteko jotenkin pahalla/ paheksutte?
Kommentit (59)
Mulla on ainakin siskoni ja suku paheksunut asiaa. Valis
Ei tietenkään. Se olisi syntiä.
Terveisin Päivi.
Ei avioitumista paha silmä estä. Mutta eikö raja ole 3 kertaa, mitä suostutaan vihkimään, tai ainakin joskus ollut näin? Onko katsottu, että 4:nnestä kerrasta alkaen jo liittoutumisen halveeramista tms. En tiedä. Maistraatissa voi varmaan tehdä sopimukset, vaikka olisi kuinka monta kertaa aiemmin epäonnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin siskoni ja suku paheksunut asiaa. Valis
Mitä ihmeen alapeukuttamista tässä on? Itse ovat asiasta sanoneet. Valis
Ihmettelen itse, kun minua ja kumppaniani haukutaan siitä, ettemme ole naimisissa ja lapsiakin on. Ikäänkuin naimisiin meno tekisi asiasta jotenkin pyhää. Kuitenkin niin moni eroaa avioliitosta(kin), mutta mitäs sillä on väliä
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen itse, kun minua ja kumppaniani haukutaan siitä, ettemme ole naimisissa ja lapsiakin on. Ikäänkuin naimisiin meno tekisi asiasta jotenkin pyhää. Kuitenkin niin moni eroaa avioliitosta(kin), mutta mitäs sillä on väliä
Kuka haukkuu? Meitä ei ole koskaan haukuttu. Ja tiedän paljon muitakin pareja jotka ei ole naimisissa vaikka oltu yhdessä vuosikymmeniä. Ihan tavallista nykypäivänä, ainakin täällä etelä-suomessa.
Tarviiko sitä edes sanoa, että on mennyt naimisiin.
Olen sitä miettinyt että onko se sitten jotenkin noloa mennä toista kertaa naimisiin... olen ollut kerran, nuoruudessa. Se liitto kaatui miehen pettämiseen (tosin eipä sitä muut juuri tiedä).
Haluaisin ehdottomasti silti uudestaan naimisiin uuden kumppanini kanssa. Ja vielä niin että kirkossa (ei tartte isosti), mutta kuitenkin perinteisin menoin. Ei minun nyt huntua sentään tartte päähän vetää, mutta kuitenkin ns. juhlallisesti ja niin että pappi vihkii.
Minä menin ekalla kerralla vuosien seurustelun jälkeen naimisiin päälle parikymppisenä, mies petti minua ja lähti toisen naisen perään pari vuotta häiden jälkeen. Tottakai mulla ja kenellä tahansa on oikeus mennä toisenkin kerran naimisiin. Hulluahan se olisi, että mieheni teon takia olisin loppuikäni ollut yksin. Nykyisin olen naimisissa ja pienen lapsen äiti.<3
Ihan teet itsenäisen päätöksen.Avioidut ja eroat niin monta kertaa kuin itse haluat.Lupaa ja mielipidettä asioillesi et tarvitse keneltäkään.Sinä elät elämääsi,eivät muut päivääkään.
Ihminen on sukua apinalle, ei joutsenelle. Geenipooli monipuolistuu, jos sikiää monelle eri miehelle. Näin tulee useampia eri geeniyhdistelmiä.
Normaali luonnon kiertokulku:
Paritellaan miehen 1 kanssa, porsitaan, erotaan.
Paritellaan miehen 2 kanssa, porsitaan, erotaan.
Paritellaan miehen 3 kanssa, porsitaan, erotaan.
Paritellaan miehen 4 kanssa, porsitaan, erotaan.
Paritellaan miehen 5 kanssa, porsitaan, erotaan.
jne.
Tiedättekö mitä Jumala, eli avioliiton asettaja sanoo asiasta? Vastaus löytyy Raamatusta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö mitä Jumala, eli avioliiton asettaja sanoo asiasta? Vastaus löytyy Raamatusta.
Eikös se sano, että lettuaan ei saa lypsätyttää ennen papin aamenta?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sukua apinalle, ei joutsenelle. Geenipooli monipuolistuu, jos sikiää monelle eri miehelle. Näin tulee useampia eri geeniyhdistelmiä.
jne.
Äitisi porsi. Meillä on synnytetty ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne.
Äitisi porsi. Meillä on synnytetty ihmisiä.
Ihan sama toimitus se on, älä huoli.
Vierailija kirjoitti:
jne.
Ei avioliitto tarkoita, että joka liitossatehdäön lapsia.
Mun kaverini on nyt neljättä kertaa naimisissa. Sanoo, ettei voi elää ilman rakastumisen tunnetta. Kerroin kyllä hänelle, ettei jokaisen petikaverin kanssa tarvitse mennä naimisiin.
Ei saa mennä. Vain julkkikset ja tärkeät ihmiset voivat avioitua uudelleen kuten Elisabeth Taylor kahdeksan (8) kertaa.