Mieheni on mustasukkainen ystävästäni
Onko mieheltä oikein vaatia, että minun pitäisi viettää vähemmän aikaa ystäväni kanssa tai olla halailematta häntä vain koska ystäväni on mies? Jos minulla olisi yhtä läheinen ystävyyssuhde naisen kanssa, miehelläni ei varmasti olisi ongelmaa asian kanssa. En ole halaillut ystävääni mieheni nähden enkä muutenkaan vertaile ystävääni ja miestäni keskenään, mutta miestäni ahdistaa läheiset välini ystävääni. Mies epäilee että petän häntä, mutta milläpä ne epäilyt vääräksi todistan. Ärsyttää vietävästi, että minulla pitää varoa sanomisiani miehelleni koska hän vetää hirveät pultit ja ahdistukset kun kerron mitä kivaa tehtiin ystäväni kanssa. Vaikka hän kysyi ensin miten päivä meni.
Jos miestä on petetty aikaisemmin, niin onko hänellä oikeus käyttäytyä ja epäillä kaikkia seuraavia tyttöystäviään samasta? Onko yökyläily Ystävän luona väärin, vaikka se on perusteltua hotellin kalleuden ja kätevyyden takia? Onko väärin että harrastan Ystäväni kanssa jotain jota en harrasta mieheni kanssa, koska haluan omiakin harrastuksia? (Meillä on miehen kanssa pari yhteistä harrastusta.) Onko väärin että pelaan ystäväni kanssa XBoxia mutta en mieheni kanssa, koska meitä kiinnostavat aivan erityyliset pelit? (Tästäkin on tapeltu.)
Minulla on muitakin kavereita ja vietän heidänkin kanssaan aikaa, mutten yhtä paljon koska he eivät ole niin läheisiä kuin tämä miespuolinen. Mitä tahansa naispuolisten kavereiteni kanssa teen (pusuttelen, halin, harrastan) ei aiheuta kommentteja.
Onko oikeasti näin, että jos naisen ystävänä on mies, niin sitä ei sitten halailla tai pusutella (poskelle), yökyläillä ilman pakottavaa tarvetta eikä hänen kanssaan tanssita koska sillä ei ole tissejä eikä vaginaa?
Parisuhteessa menee muuten hyvin. Ei riidellä liikoja, keskustellaan asioista, pussaillaan ja pannaan ja sanotaan että rakastetaan. Ahdistaa koska en keksi miksi minun pitäisi antaa tässä periksi ja tavata kaveriani vain Päivisin ja tuoda häntä meille silloin kun mieheni on myös kotona. Olen tehnyt niin, mutta ystäväni ja mies eivät puhu koskaan keskenään koska ovat täysin erilaisia. En siis näe miksi minun pitäisi väkisin tutustuttaa heitä toisiinsa.
Olen tuntenut ystäväni kauemmin kuin mieheni. Miestäni kiusatakseni tätä ystävyyttä en siis ole muodostanut.
Kommentit (3)
23 ja 25 -vuotiaita. Ollaan nuoria, mutta en tiedä siitä "aikas nuoria". Kai me sitten ollaan?
Anna miehen valittaa, hänellä ei ole mitään oikeuksia rajoittaa kenen kanssa olet tai mitä teet. Jos hän ei kestä sitä niin menkööt.
Taidatte olla aikas nuoria?