Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajana ärsyttää kun jotkut työkaverit ei usko, että sormuksia ja älykelloja ei saa käyttää töissä

Hoitoalalla
05.03.2022 |

Ihan on hygieniasyistä kielletty nuo, mutta ei mene joillakin jakeluun. Asiasta on näille monesti sanottu, mutta ei vain haluta tehdä kuten pitäisi. Nämä asiat käydään läpi jo koulutuksessa, että pitäisi tulla yllätyksenä. En kyllä jaksa enää itsekään asiasta sanoa kun tympii muutenkin koko ala.

Olen siis töissä vanhusten tehostetussa palveluasumisessa. Sairaalassa nuo tyypit varmasti saisi varoituksen.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää tää sama elintarvikealalla.. Kaipa ne sitten unohtavat olevansa naimisissa, jos joutuvat ottamaan vihkisormuksensa pois. Käsienpesu on myös joillekin aivan uskomattoman vaikeaa. Huvikseni lasken välillä sekunteja wc:n vetämisen ja wc-tiloista poistumisen välillä, ja harvoin siihen mahtuu 30 sekuntia, joka oikeaoppiseen käsipesuun vähintään kuluu.

Ihan tutkittu juttu jos ihmiset pesisivät käsiä saippualla niin maailmassa olisi tauteja noin 60% vähemmän. Miten se voi olla niin vaikeaa?

Liian steriili ympäristö aiheuttaa mm. allergioita ja immuunipuolustuksen heikkenemistä. Ei se hygienia ole aina vastaus kaikkeen.

Yököttävää. Ihmisten ulosteen bakteerit ja virukset sekä flunssavirukset eivät ole mitenkään hyödyllisiä ja tarpeellisia. Metsässä ja eläinten kanssa sen sijaan kannattaa möyriä.

"Aiemmissa tutkimuksissa altistuminen maan ja maalaisympäristön bakteereille on yhdistetty korkeampaan rasvahappojen tuotantoon, mikä taas voi auttaa taistelemaan hengitystiesairauksia aiheuttavia ja aineenvaihduntaan vaikuttavia patogeenejä vastaan. "

https://www.terve.fi/artikkelit/astma-ja-allergiat-jyllaavat-liiallisen…

Vierailija
42/45 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse siirrän aktiivisuusrannekkeen nilkkaan työvuoroni ajaksi. En ymmärrä kollegaa, joka käyttää sairaalan vuodeosastolla kynsilakkaa ja hajuvettä?! Tai kollegoita, jotka lähihoidossa pitävät pitkähihaisia vilutakkeja päällään.

Työnantajan pitäisi tarjota pitkähihaisia riittävästi. Nyt tilanne on se, että monet käyttävät samaa pitkähihaista viikon tai kaksikin Itse olen jo paennut hoitoalalta, mutta en olisi selvinnyt hetkeäkään ilman pitkähihaista. Palelen jostain syystä ihan hirveästi aina. Lisäksi sairaalassa on aina kylmä. Mutta mielestäni ihmisten pitäisi kyllä saada työskennellä niin, etteivät tärise horkassa koko päivää. Käsidesin käyttö vielä lisää palelua, kun kylmentää käsiä.

Onneksi nykyisin saa pitää juuri niin paksua villapaitaa kuin haluaa ja etätöissä kääriytyä vielä vilttiin, ettei tule kylmä. Helpompi keskittyä ja tehdä työnsä kunnolla, kun palelu ei vie energiaa.

Ei todellakaan mitään pitkähihaisia kun ollaan potilastyössä! Itse olen siis vanhuspuolella töissä ja siellä riittää eritteitä. Hyi hitto jos siinä vaippoja vaihtaessa olisi pitkät hihat paidassa. Sitten menet sillä samalla paidalla vaihtamaan seuraavalle vaippaa. Mietis nyt vähän.

Niitä pitkähihaisia pitäisi olla niin paljon, että olisi mahdollisuus pitää aina puhdasta pitkähihaista eikä mennä samassa seuraavan luo. Ei ainoa vaihtoehto pitäisi olla se, että palelee.

Tuollaisten ”mietis nyt vähän”-pätijöiden takia hoitoalalla muuten on niin huono henki eikä siellä viihdytä.

Ei tuossakaan ole mitään järkeä, niitähän tarvittaisiin satoja per päivä?!

Itsekin olen helposti palelevaa sorttia ja minulla on huono ääreisverenkierto, joten käteni ovat jäätävät käsidesin laiton jälkeen. Silti ripustan sen vilutakin potilashuoneen ulkopuolelle, kun menen hoitamaan potilaita. Työpaidan alla voi pitää vaikka villaista aluspuseroa, jos palelee herkästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygienia menee hoitajan tarkenemisen edelle. Pitäisi olla selvä asia hoitajan koulutuksen saaneille ihmisille.

Vierailija
44/45 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palvelutalo ole mikään sairaala. Eikä siellä tarvita mitään sairaala hygieniaa.

Vierailija
45/45 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv.huolto-oppilaitoksen oppi: sormuksen alle mahtuu Helsingin asukasluvun verran pöpöjä, rannekellon+rannekkeen alle koko Suomen väkiluvun verran.

Koskaan en ole noita töissä käyttänyt toisin kuin avustamani hammaslääkärit. No hanskat käytössä, mutta yksi mm. niisti välillä nenänsä ja jatkoi hommia.

Sain "pyyhkeitä" maskien tuhlaamisesta, kun vaihdoin uuden ruokatauon jälkeen. Saamani oppi: vaihdetaan n. 4 tunnin jälkeen, ei "pidä" enää pöpöjä. Kostuu, yms.

Ap:n kannattaa viedä asia esinaiselle, törkeäähän noita on hoitotyössä käyttää. Ammatinvalinta mennyt metsään!

Eikös muuten sairaaloissa ole ihan nimetty henkilö, joka vastaa työpaikan hygienikäytännöistä?

Minä olin yksityisillä, joten ei voinut työnantajalle huomautella.