Hoitajana ärsyttää kun jotkut työkaverit ei usko, että sormuksia ja älykelloja ei saa käyttää töissä
Ihan on hygieniasyistä kielletty nuo, mutta ei mene joillakin jakeluun. Asiasta on näille monesti sanottu, mutta ei vain haluta tehdä kuten pitäisi. Nämä asiat käydään läpi jo koulutuksessa, että pitäisi tulla yllätyksenä. En kyllä jaksa enää itsekään asiasta sanoa kun tympii muutenkin koko ala.
Olen siis töissä vanhusten tehostetussa palveluasumisessa. Sairaalassa nuo tyypit varmasti saisi varoituksen.
Kommentit (45)
Mua ärsyttää tää sama elintarvikealalla.. Kaipa ne sitten unohtavat olevansa naimisissa, jos joutuvat ottamaan vihkisormuksensa pois. Käsienpesu on myös joillekin aivan uskomattoman vaikeaa. Huvikseni lasken välillä sekunteja wc:n vetämisen ja wc-tiloista poistumisen välillä, ja harvoin siihen mahtuu 30 sekuntia, joka oikeaoppiseen käsipesuun vähintään kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Ootsää ihan pimee? Tietenkin sormukset sun muut bakteeripesät jätetään sinne pokkariin. Mieluimmin kotiin.
Mitä sä oikein sekoilet? Millä oikeudella sanot mua pimeäksi kun en ymmärrä työkavereiden käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Ootsää ihan pimee? Tietenkin sormukset sun muut bakteeripesät jätetään sinne pokkariin. Mieluimmin kotiin.
Eihän ap tässä pimeä ole, vaan nuo jotka ei ohjeistusta noudata.
Vierailija kirjoitti:
eikä kynsilakkaa tms meikkiä!
Onko meikitkin kielletty? Mitä jos ripsi irtoaa juuri kun olet tekemässä jotain tärkeää? Onko lääkäreiltäkin kielletty meikit ja muut härpäkkeet? Tuskinpa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää tää sama elintarvikealalla.. Kaipa ne sitten unohtavat olevansa naimisissa, jos joutuvat ottamaan vihkisormuksensa pois. Käsienpesu on myös joillekin aivan uskomattoman vaikeaa. Huvikseni lasken välillä sekunteja wc:n vetämisen ja wc-tiloista poistumisen välillä, ja harvoin siihen mahtuu 30 sekuntia, joka oikeaoppiseen käsipesuun vähintään kuluu.
No on sullakin huvit…
Itse siirrän aktiivisuusrannekkeen nilkkaan työvuoroni ajaksi. En ymmärrä kollegaa, joka käyttää sairaalan vuodeosastolla kynsilakkaa ja hajuvettä?! Tai kollegoita, jotka lähihoidossa pitävät pitkähihaisia vilutakkeja päällään.
Vierailija kirjoitti:
Joo kynsilakka on myös yksi! Kun ei saisi olla edes sitä väritöntä lakkaa!
Yksi mikä ärsyttää suunnattomasti on se, että käydään tupakalla ja sitten pukuhuoneessa suihkutellaan hajuvettä hajua peittämään. Todella kiva mennä sinne pukkariin kun itsellä astma ja ottaa henkeen se käry. Myös asukkaille jotkut suihkuttaa hajuvettä niin, että monta painallusta pullosta kun yksi painallus riittäisi!
Vierailija kirjoitti:
Itse siirrän aktiivisuusrannekkeen nilkkaan työvuoroni ajaksi. En ymmärrä kollegaa, joka käyttää sairaalan vuodeosastolla kynsilakkaa ja hajuvettä?! Tai kollegoita, jotka lähihoidossa pitävät pitkähihaisia vilutakkeja päällään.
Siis mitä tuo lähihoito käytännössä on, jossa ei mielestäsi saisi olla pitkähihaisia? Entä jos työntekijä oikeasti vain on niin viluinen, että sen tarvii. Yritäppä itse tehdä kohmeisin sormin jotain tarkkaa hommaa... Sitä paitsi itseäni ainakin ällöttää ihokarvat käsissä, joitain toisilla on oikein kiitettävästi, ja oikein mielessäni näen, miten niitä varisee paikkoihin, joihin ei pitäisi... Hyi yök! Ennemmin se pitkähihainen päälle, kiitos.
Eikös hygieniasyistä käytetä hanskoja? Sinnehän ne pöpöt ja kynsilakat jää sisäpuolelle.
Kyllä sairaalassakin riittää näitä törppöjä, jotka itsepintaisesti pitää älykelloa ranteessa.
Tuskin saa sairaalassakaan varoitusta. Itse olen sairaalassa töissä logistiikassa, ja sormukset, rannekorut ja -kellot ja kynsilakka ovat kiellettyjä. Arvioisin että 95% rikkoo näitä sääntöjä.
Ällöttävää. Ei tulisi mieleenkään kantaa töissä moisia bakteeripesäkkeitä. Joitain ihmisiä ei vain hygienia kiinnosta. Mahdoton samaistua, mutta meitä on niin moneen junaan.
Ei meillä ainakaan saanut varoituksia, vaikka vastasyntyneiden tehoa myöten mentiin sormukset kädessä ilman suojahanskoja. Nyt kyseinen tyyppi on kyllä jo eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tuo lähihoito käytännössä on, jossa ei mielestäsi saisi olla pitkähihaisia? Entä jos työntekijä oikeasti vain on niin viluinen, että sen tarvii. Yritäppä itse tehdä kohmeisin sormin jotain tarkkaa hommaa... Sitä paitsi itseäni ainakin ällöttää ihokarvat käsissä, joitain toisilla on oikein kiitettävästi, ja oikein mielessäni näen, miten niitä varisee paikkoihin, joihin ei pitäisi... Hyi yök! Ennemmin se pitkähihainen päälle, kiitos.
Ne hihat ovat paskaiset. Siinä syytä kerrakseen. Et voi edes pestä käsiäsi kunnolla pitkähihainen päälläsi.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan pitäisi tarjota pitkähihaisia riittävästi. Nyt tilanne on se, että monet käyttävät samaa pitkähihaista viikon tai kaksikin Itse olen jo paennut hoitoalalta, mutta en olisi selvinnyt hetkeäkään ilman pitkähihaista. Palelen jostain syystä ihan hirveästi aina. Lisäksi sairaalassa on aina kylmä. Mutta mielestäni ihmisten pitäisi kyllä saada työskennellä niin, etteivät tärise horkassa koko päivää. Käsidesin käyttö vielä lisää palelua, kun kylmentää käsiä.
Onneksi nykyisin saa pitää juuri niin paksua villapaitaa kuin haluaa ja etätöissä kääriytyä vielä vilttiin, ettei tule kylmä. Helpompi keskittyä ja tehdä työnsä kunnolla, kun palelu ei vie energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kynsilakkaa ei saa pitää, mutta kyllä naamassa saa tietenkin meikkiä olla.
Joillain on jopa rakennekynnet tai muuten liian pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan pitäisi tarjota pitkähihaisia riittävästi. Nyt tilanne on se, että monet käyttävät samaa pitkähihaista viikon tai kaksikin Itse olen jo paennut hoitoalalta, mutta en olisi selvinnyt hetkeäkään ilman pitkähihaista. Palelen jostain syystä ihan hirveästi aina. Lisäksi sairaalassa on aina kylmä. Mutta mielestäni ihmisten pitäisi kyllä saada työskennellä niin, etteivät tärise horkassa koko päivää. Käsidesin käyttö vielä lisää palelua, kun kylmentää käsiä.
Onneksi nykyisin saa pitää juuri niin paksua villapaitaa kuin haluaa ja etätöissä kääriytyä vielä vilttiin, ettei tule kylmä. Helpompi keskittyä ja tehdä työnsä kunnolla, kun palelu ei vie energiaa.
Ei todellakaan mitään pitkähihaisia kun ollaan potilastyössä! Itse olen siis vanhuspuolella töissä ja siellä riittää eritteitä. Hyi hitto jos siinä vaippoja vaihtaessa olisi pitkät hihat paidassa. Sitten menet sillä samalla paidalla vaihtamaan seuraavalle vaippaa. Mietis nyt vähän.
Vierailija kirjoitti:
Joillain on jopa rakennekynnet tai muuten liian pitkät.
Onneksi meillä ei kenelläkään ole rakennekynsiä, mutta liian pitkiä kynsiä näkee.