Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bensan ja dieselin hinta nyt kipuraja tuli vastaan

Vierailija
05.03.2022 |

Tolpassa kaikki polttoaineet yli 2€. RE85 myös jo 1,55€/l eli sitäkään ei kannata käyttää. Hallitus pikasuunnitelmaa tekemään.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näy ajonopeuksissa tai onnettomuustilastoissa. Halpaa on siis yhä!

Ei kaikilla, mutta itse olen ottanut viime aikoina erityisen paljon huomioon ajotyylin taloudellisuuden kannalta. Aina pyrin käyttämään vakionopeussäädintä, ja ajan juuri nopeusrajoituksen mukaan plus mittarivirhe +5km/h, jonka tiedän olevan autossani. Eli jos on 100km/h rajoitus, ajan mittarin mukaan tasan 105km/h. Jos hinnat nousevat vielä paljon, tiputa nopeutta 5-10km/h. Vaikka minulla onkin pienikulutuksinen suhteelisen uusi (2021) bensa-auto. 

Tänäänkin huomasin, että moni ei ajattele samalla tavalla, vaan kärkky takapuskurissa, vaikka en edes aja alinopeutta. Tilaisuuden tulle lähdetään kiukkuisena ohittamaan, ihan kuin pitää näyttää että on munaa tms.

Minä ajan aina turvallisen ja ennakoivan tilannenopeuden mukaan ja aina alle suurinta sallittua nopeutta. Tietenkin.

On käsittämätöntä urpouttaa ajaa esim 75kmh 80 alueella ihan periaatteen vuoksi. Et sinä siinä säästä kuin 1c/100km. Sen sijaan aiheutat jonoja taaksesi sekä hankaloitat sujuvaa liikennettä jumittamisellasi. Urpo.

Ei se noin mene. Opi liikennettä.

Vierailija
82/91 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensan hinnsta 57% on veroa. YLE uutisoi että bensaveron voisi puolittaa silti täyttäen EUn ilmastovaatimukset. Eli hinta johtuu täysin siitä ketä äänestätte eduskuntaan. Öljyn markkinahinnan osuus on se pienempi osa bensan hinnasta.

Nykyhallitus teki elokuussa 2020 vuosituhannen suurimman korotuksen bensaveroon, myös edellinen Siniset-Kepu-Kok hallitus korotti.

Miettikää ketä äänestätte, itse olette nyt äänestäneet bensan hinnan korkeaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipuraja tuoi minulla vastaan jo viime kesänä.

Siksi alla Volvo XC60 Recharge♥️

Mitäs ajattelit tehdä kun sähkö maksaa esim 0,50c kwh? Tänään oli sähkö parhaimmillaan 0,70c kwh

Vierailija
84/91 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta oma dieselauto meni kaupaksi sotaa seuraavana päivänä. Kasko-vakuutus ja liikennevakuutus loppui. Dieselveron päivitetty viimeinen laskukin tuli jo. Autolainan lyhennykset nyt nolla euroa. Kokonaisnettosäästö kuukaudessa melkein 600 euroa :) Hetken aikaa julkisilla. Rauhassa mietin ja tsekkaan tarviinko muuta kuin pyörän ja julkiset.

Vierailija
85/91 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattumalta oma dieselauto meni kaupaksi sotaa seuraavana päivänä. Kasko-vakuutus ja liikennevakuutus loppui. Dieselveron päivitetty viimeinen laskukin tuli jo. Autolainan lyhennykset nyt nolla euroa. Kokonaisnettosäästö kuukaudessa melkein 600 euroa :) Hetken aikaa julkisilla. Rauhassa mietin ja tsekkaan tarviinko muuta kuin pyörän ja julkiset.

Ja tuossa ei ollut polttoainekuluja vielä.

Vierailija
86/91 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näy ajonopeuksissa tai onnettomuustilastoissa. Halpaa on siis yhä!

Ei kaikilla, mutta itse olen ottanut viime aikoina erityisen paljon huomioon ajotyylin taloudellisuuden kannalta. Aina pyrin käyttämään vakionopeussäädintä, ja ajan juuri nopeusrajoituksen mukaan plus mittarivirhe +5km/h, jonka tiedän olevan autossani. Eli jos on 100km/h rajoitus, ajan mittarin mukaan tasan 105km/h. Jos hinnat nousevat vielä paljon, tiputa nopeutta 5-10km/h. Vaikka minulla onkin pienikulutuksinen suhteelisen uusi (2021) bensa-auto. 

Tänäänkin huomasin, että moni ei ajattele samalla tavalla, vaan kärkky takapuskurissa, vaikka en edes aja alinopeutta. Tilaisuuden tulle lähdetään kiukkuisena ohittamaan, ihan kuin pitää näyttää että on munaa tms.

Minä ajan aina turvallisen ja ennakoivan tilannenopeuden mukaan ja aina alle suurinta sallittua nopeutta. Tietenkin.

On käsittämätöntä urpouttaa ajaa esim 75kmh 80 alueella ihan periaatteen vuoksi. Et sinä siinä säästä kuin 1c/100km. Sen sijaan aiheutat jonoja taaksesi sekä hankaloitat sujuvaa liikennettä jumittamisellasi. Urpo.

Tunnissa pääset siis 5 km pidemmälle ja aikaa säästyy n. 3,5 minuuttia urpoon verrattuna. Mihin käytät tuon ajan?

Vierailija
87/91 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kitinää. Osta sähköauto äläkä valita. On ollut aikaa varautua kyllä.

Kyllä sullakin alkaa hymy hyytyä kun tuleva uusi hallitus lanseeraa km-perustaisen traffiveron myös patteriautoille. Sen on pakko tulla koska nämä vanhat katiskat laitetaan paaliin ja vanhoilla katiskoilla ajavat eivät pysty ostamaan uusia sähköautoja tilalle. Joten lovi hlö.autoilusta 8mrd vuoteen valtiolle on katettava sähköautoilijoilta.

Ja tärkein kysymys on vielä moniko katiskalla ajava ostaa autoliikkeen häkkipihalta sähköauton ilman takuuta XX 000 eurolla jos randomisti uudet akut voi maksaa yli sen huonon käytetyn sähköauton arvon. Täyttä pelleilyä vanhettunut sähköauto jonka akut on surkastuneet.

Vierailija
88/91 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttoaineiden hinnat nousevat tuplavivulla. Ensin on polttoaineen valmistevero ja pumppuhintaan tulee vielä lisäksi arvonlisävero. Mitä kalliimmaksi hinta nousee, sitä enemmän kertyy myös arvonlisäveroa.

Jos kerran valtiolla on joku tavoite, minkä verran polttoaineista pitää saada veroja nyhdettyä, niin korkeammalla polttoaineen hinnalla tavoite täyttyy nopeammin. Mutta se siellä norsunluutornissa pitäisi myös ymmärtää, että määräänsä enempää ei kansalta voi nyhtää. Eli kun polttoaineen hinta jo ilman verojen osuuttakin nousee, niin samalla pitäisi sitä veroprosenttia ruuvata alaspäin ja siltikin saadaan se sama kertymä, kuin aiemminkin.

Itse olen tällä hetkellä työttömänä ja bensan hinnan noustessa se kilometrimääräinen säde, jonka sisällä voisin edes kuvitella käyväni töissä, jos siis töihin pääsisi, pienenee sitä mukaa, kun polttoaineen hinta nousee.

Minulla on vanha auto, joka kuluttaa semmoiset 8-9 litraa sadalla kilometrillä. Jos työmatkoihin alkaisi kulumaan lähes puolet käteen jäävästä palkasta, niin varmaan siellä eduskunnassakin ymmärretään, jos siis ylipäätään halutaan ymmärtää, ettei se yhtälö vain ole kestävällä pohjalla.

Vierailija
89/91 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni omasta mielestä perussuomalaiset?

Vierailija
90/91 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka huhuu?

Vierailija
91/91 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian halpaa tuo näkyy olevan kun ajotavat ei ole muuttuneet yhtään taloudellisemmiksi. Kaahataan vähintään 20+ rajoituksen päälle.