Bensan ja dieselin hinta nyt kipuraja tuli vastaan
Tolpassa kaikki polttoaineet yli 2€. RE85 myös jo 1,55€/l eli sitäkään ei kannata käyttää. Hallitus pikasuunnitelmaa tekemään.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Kohta 2,50€ litra. Stressaa pienituloisten vanhempieni puolesta, kun työajoa heillä tulee n. 80 km päivässä. Heillä jää yhä vähemmän käteen, kun polttoainekulut nousee.
Itse jäin äitiyslomalle ja pohdin jopa auton laittamista seisontaan.
Tämä on älytöntä! Pitkien välimatkojen maassa tällaista kansan kuritusta.
Kansaa pitää kurittaa.
Ei ymmärrä omaa parastaan.
Valtio saa mukavasti lisätuloja korkeammasta polttoaineen hinnasta ALV:n kautta.
Kansalainen on sellainen yksikkö, jolla on tilapäisesti hallussaan valtiolle kuuluvaa rahaa.
Onhan se kerättävä pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kitinää. Osta sähköauto äläkä valita. On ollut aikaa varautua kyllä.
Olen tekniikan ihminen ja autoja harrastan Sairastuin pahasti ja olisin oikeutettu jopa kelatakseihin. Yritän kumminkin kulkea omilla autoilla omalla kustannuksella. Sähköauto rahat palaa nyt talon lämmitysöljyihin ja bensaan. Lämmitysmuutos on kumminkin eläkkeestä iso satsaus. Sairautta ei voinut valita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kamala asuinmaa nykyään.
Nimenomaan!
Esimeriksi Ukrainassa ei olisi läheskään näin kamalaa asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan!
Esimeriksi Ukrainassa ei olisi läheskään näin kamalaa asua.
Ukrainan tilanne on kamala omalta osaltaan.
Se ei poista sitä totuutta, että meillä on jo nyt maksuvaikeuksissa olevaa kansaa yhä nousevien energiakustannusten kanssa. Tähän asiaan olisi ratkaisu saatavilla vaikka heti, mutta ahne valtio ei halua mitään tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetamme autoilun, samalla lopetamme töissä käymisen. Sitten ei autoverojakaan enää tule. Hahahah!
Meillä loppuu miehellä työt toukokuussa, jää liiton rahoilla kotiin. Itse olen äitiyslomalla ja töihin en tasan palaa tämän hallituskauden aikana. Kotona ollaan pääasiassa, valtio menettää rahaa kun jää kotimaan matkailut ynnä muut väliin. Loppuu se karmea saastutus, joka on tullut työmatkoja ajellessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan. Loppuupa se turha yksityisautoilu.
Loppuu kohta työmatkaautoilukin. Kiva tietää, että sinä maksat mielelläsi tuplaveroja jotta minä saan maata sohvalla. Kiitti!
Bensan hinnasta tehtiin jo välikysymys. Äänestys meni odotetusti, eli hallitus olisi kaatunut, ellei kolmasosa(!) edustajista olisi ollut poissa salista. Mutta onneksi Suomessa ei ole jne.
Täytyy sanoa, etten odottanut näkevääni päivää, jolloin sekä bensan että dieselin hinnat alkavat molemmat kakkosella- ja diesel oli enää muutamia senttiä halvempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kitinää. Osta sähköauto äläkä valita. On ollut aikaa varautua kyllä.
Hei, hiton hyvä ehdotus. Miksei pienituloiset ole keksineet, että polttoaineen hinnakorotusten aiheuttamasta ahdingosta pääsee kalliin sähköauton ostolla. No onneksi se on pelkkä ostohinta joka kirpaisee, sähkö on halpaa eikä sen hinta voi mitenkään tulevaisuudessa nousta. Eiku...
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 2,50€ litra. Stressaa pienituloisten vanhempieni puolesta, kun työajoa heillä tulee n. 80 km päivässä. Heillä jää yhä vähemmän käteen, kun polttoainekulut nousee.
Kansaa pitää kurittaa.
Ei ymmärrä omaa parastaan.
Valtio saa mukavasti lisätuloja korkeammasta polttoaineen hinnasta ALV:n kautta.
Kansalainen on sellainen yksikkö, jolla on tilapäisesti hallussaan valtiolle kuuluvaa rahaa.
Onhan se kerättävä pois.
Tämä täysin totta, jos korjataan, että kansalainen on hallintoalamainen. Kyykkyyn siitä .. vielä syvempään, henki pihisee vielä, taskut kaikki tyhjäksi ja vielä syvempään kyykkyyn nöyrästi, mars.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei yli 3 e mene niin ok. Kunhan öljyn tuonti Venäjältä loppuu.
Muistan vielä ajan, kun pelättiin että koska se menee yli euron. Se oli silloin se "kipuraja".
Palkkoihin suhteutettuna bensan hinta on nyt kohdallaan. Vielä pystyy tärkeät ajot ajamaan, mutta huviajo karsiutuu. Eli meni niin kuin piti.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee paljon ajoja niin olisiko vanhempiesi aika hankkia esim kaasuauto? Niin itse toimin kun muutin maalle.
Itsellä työajoja 170km päivässä enkä voi sanoa että vaikuttaisi vielä mihinkään korotukset.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan. Loppuupa se turha yksityisautoilu.
Mistä korvaavat verotulot, kerrohan ituhippi?
Sähköautoilun etu loppuu ihan pian. Kyllä se verotetaan tappiin heti kun mahdollista. Näin se menee. Ikuinen lypsylehmä. Auto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan!
Esimeriksi Ukrainassa ei olisi läheskään näin kamalaa asua.Ukrainan tilanne on kamala omalta osaltaan.
Se ei poista sitä totuutta, että meillä on jo nyt maksuvaikeuksissa olevaa kansaa yhä nousevien energiakustannusten kanssa. Tähän asiaan olisi ratkaisu saatavilla vaikka heti, mutta ahne valtio ei halua mitään tehdä.
Kannattaa hillitä vapaa-ajan ajoja. On meidän kaikkien etu.
Työmatkalaiset voisi mennä kimppakyyteihin. Tässäkin menee satoja autoja/ihmisiä n. 35 kilometrin (70 km päivä) työmatkaa yksin istuen omissa autoissaan. Tämä joka työpäivä.
Täällä diesel 2,20e.
Hieman kirpaisee tankata näin työttömänä.
Kun öljyn hinta nousee maailmanmarkkinoilla, niin heti nousee bensan hinta pumpuissa vaikka se on tehty halvemmasta öljystä.
Toisinpäin kun öljyn hinta laskee, niin bensan hinta laskee viiveellä.
"Kun pumpuissa on sitä kalliista öljystä tehtyä bensaa".
Vähän sama kun vähän ajettu auto otetaan liikkeeseen "vuosimallin mukaan hinta menee". Ja myydään muita kalliimmalla. "Vähän ajettu ja hyvin pidetty".