Bensan ja dieselin hinta nyt kipuraja tuli vastaan
Tolpassa kaikki polttoaineet yli 2€. RE85 myös jo 1,55€/l eli sitäkään ei kannata käyttää. Hallitus pikasuunnitelmaa tekemään.
Kommentit (91)
Ehkä on parempi, että kaikki työmatkalaiset lopettavat työnteon ja muuttavat asumistuella betonikoppeihin kaupunkien keskustoihin. Eläminen hoituu toimeentulotuella, auto on tarpeeton ja joku muu voi maksaa ne 9 miljardia euroa, jotka autoilijoilta nyt ryöstetään.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa vaan jatkossakin haastatteluissa mitä uutisissa esitetään sun muissa gallupeissa vastauksia siihen tyyliin, ettei vielä ole kipurajaa saavutettu ja kertokaa niitä mitä tähänki asti on kuultu kansan mielipiteissä... jotain kolmen puolen euron viiva neljän euron seutuvilla on kipuraja... siis joka vaikuttaa jo kulutusta vähentävästi.
Eihän sitä tietenkään kehtaa alkaa köyhäilemään pääuutislähetyksissä.
Näitä kipurajoja kysytään kansalaisilta siksi, että valtio tietää, mille tasolle liikennepolttoaineiden hintaa voi nostaa.
Ja kun televisioon pääsee, niin silloin ei olla köyhiä tai kipeitä.
Hyvin menee, mutta antaa mennä vaan.
vanhakyynikko kirjoitti:
Taas jälleen kerran:
Dieselin hintaan pitää lisätä käyttövoimavero tolppahinnan päälle.
Ei se ole vaikeaa.
Käyttövoimavero on esim. 480 euroa/vuosi eli 40 euroa/kuukausi.
Jos ostaa kuukaudessa 100 litraa dieseliä noin 190:n euron tolppahinnalla, lisätään siihen 40 euroa käyttövoimaveroa.
Eli 100 litraa dieseliä maksaakin 230 euroa.
Dieselin litrahinta on siten 2,30 euroa.
Hinnalla saatu matka vaihtelee.
Autolla ajelu ei ole mitään huviajelua, vaikka jotkut tuntuvat niin luulevan.
Valtiolla ei ole mitään intressiä puuttua liikennepolttoaineiden hintaan, koska kalliimmasta hinnasta tulee valtiolle enemmän ALV:ia.
Oliko muuta?
Meillä tila-auto ja sen käyttövoimavero on melko tarkalleen 1000 euroa vuodessa eli noin 83,3 euroa kuukaudessa. Eilen dieselin hinta oli 2,044 eli 204,4 euroa 100 litraa. Eli 287,7 euroa 100 litraa samalla laskukaavalla.
Kouluun matkaa 80 km päivässä, en tiedä jääkö koulu kesken nyt tämän takia. Nykyinen työ lippuu kaliistuneiden kustannusten takia ja nyt en tiedä miten käy jos koulussa ei ole vara käydä. Pienempi auto ei ole isolle perheelle vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Minkä pirun takia dieselin hinta on nyt melkein sama kuin bensiinin? Puol vuotta sitte niissä oli 20-30 sentin ero.
Tolppahinnassa on tuonlainen ero.
Tosiasiassa diesel on paljon kalliimpaa kuin bensa.
Dieselin hintaan pitää laskea mukaan käyttövoimavero.
Meillä se on 40 euroa/kk.
Jos osta kuukaudessa 190 euron edestä dieseliä, sen hinta onkin 230 euroa.
Dieselin lisähinta on noin 40-50 centtiä/litra.
Riippuu tankattavasta litramäärästä ja ajokilometreistä.
Valtiolla ei ole mitään intressiä puuttua liikennepolttoaineiden verotukseen, koska valtiolle tulee mukavasti lisätuloja kalliimmasta hinnasta ALV:n kautta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt luki taloussanomissa että kaasun hinta on räjähtänyt historiallisella tavalla.
Öljy seuraa perässä joten se on kuulkaa 4-5e/l sit bensa.
Emma K nauttii kun työväki kärsii ja joutuu lopettaa työt kokonaan.
Ituhippi Emma K ei taida osata laskea seurauksia polttoaineen ja energian törkeille hinnankorotuksille. Ei se häntä koske kun on ministerin pestillä. Ja sähköähän saa töpselistä.
Vierailija kirjoitti:
Korkeat polttoaineiden hinnat tulee lisäksi kiihdyttämään inflaatiota entisestään. Mutta katsotaan asiaa positiivisesta näkökulmasta: polttoaineita on kuitenkin edelleen saatavilla rajoituksetta.
Tätä eivät ymmärrä viherpiiperot ennen kuin, huomaavat että rahat ei enää riitä luomuruokaan 🤡
Ei näy ajonopeuksissa tai onnettomuustilastoissa. Halpaa on siis yhä!
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla, mutta itse olen ottanut viime aikoina erityisen paljon huomioon ajotyylin taloudellisuuden kannalta. Aina pyrin käyttämään vakionopeussäädintä, ja ajan juuri nopeusrajoituksen mukaan plus mittarivirhe +5km/h, jonka tiedän olevan autossani. Eli jos on 100km/h rajoitus, ajan mittarin mukaan tasan 105km/h. Jos hinnat nousevat vielä paljon, tiputa nopeutta 5-10km/h. Vaikka minulla onkin pienikulutuksinen suhteelisen uusi (2021) bensa-auto.
Tänäänkin huomasin, että moni ei ajattele samalla tavalla, vaan kärkky takapuskurissa, vaikka en edes aja alinopeutta. Tilaisuuden tulle lähdetään kiukkuisena ohittamaan, ihan kuin pitää näyttää että on munaa tms.
Halpaa polttoaine on koska on näköjään varaa hölvätä järkeä vailla olevalla ajotavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla, mutta itse olen ottanut viime aikoina erityisen paljon huomioon ajotyylin taloudellisuuden kannalta. Aina pyrin käyttämään vakionopeussäädintä, ja ajan juuri nopeusrajoituksen mukaan plus mittarivirhe +5km/h, jonka tiedän olevan autossani. Eli jos on 100km/h rajoitus, ajan mittarin mukaan tasan 105km/h. Jos hinnat nousevat vielä paljon, tiputa nopeutta 5-10km/h. Vaikka minulla onkin pienikulutuksinen suhteelisen uusi (2021) bensa-auto.
Tänäänkin huomasin, että moni ei ajattele samalla tavalla, vaan kärkky takapuskurissa, vaikka en edes aja alinopeutta. Tilaisuuden tulle lähdetään kiukkuisena ohittamaan, ihan kuin pitää näyttää että on munaa tms.
Minä ajan aina turvallisen ja ennakoivan tilannenopeuden mukaan ja aina alle suurinta sallittua nopeutta. Tietenkin.
Ei taida hallitusta paljon kiinnostaa. Kallistunut polttoaine ja muutkin kustannukset tuo tyttöjen kassaan paljon alv veroa, jolla voikin sitten lunnastaa hyvät EU paikat lahjottamalla ne EUn uusimpaan yhteisvelkapakettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeat polttoaineiden hinnat tulee lisäksi kiihdyttämään inflaatiota entisestään. Mutta katsotaan asiaa positiivisesta näkökulmasta: polttoaineita on kuitenkin edelleen saatavilla rajoituksetta.
Tätä eivät ymmärrä viherpiiperot ennen kuin, huomaavat että rahat ei enää riitä luomuruokaan 🤡
Ei taida paljon luomuruokaakaan tulla kun maanviljelijät toteavat en on parempi jättää pellot kesannolle, kun viljelystä tullu täysin kannattamatonta. Vai rehkisitkö itse ja vielä maksasit siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida paljon luomuruokaakaan tulla kun maanviljelijät toteavat en on parempi jättää pellot kesannolle, kun viljelystä tullu täysin kannattamatonta. Vai rehkisitkö itse ja vielä maksasit siitä?
Sinä olet masentunut. Hoida itsesi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajan aina turvallisen ja ennakoivan tilannenopeuden mukaan ja aina alle suurinta sallittua nopeutta. Tietenkin.
On käsittämätöntä urpouttaa ajaa esim 75kmh 80 alueella ihan periaatteen vuoksi. Et sinä siinä säästä kuin 1c/100km. Sen sijaan aiheutat jonoja taaksesi sekä hankaloitat sujuvaa liikennettä jumittamisellasi. Urpo.
Yksityisautoilu tulee lähivuosina vähentymään rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet masentunut. Hoida itsesi kuntoon.
Ei taida paljon kaupunkilainen vihreä ymmärtää mistä ruoka tulee. Asun itse maalla ja täällä on jo useempi viljeliä todennut et pellot jää ihan oikeesti kesannolle tänä vuonna.
Me opiskelijat poljetaan muutenkin jo pyörällä talvisinkin. Ei se niin rankkaa ole kun tottuu.
Kipuraja tuoi minulla vastaan jo viime kesänä.
Siksi alla Volvo XC60 Recharge♥️
Saitte mitä tilasitte. Ihan missä tahansa muussa maassa olisi jo yleilslakot tulilla mutta jostain syystä täällä kansa vaan vikisee ja ulisee.