Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten blondaamisesta tietävät

Vierailija
02.08.2015 |

Minulla on värjäämättömät hiekanväriset hiukset ja haluaisin raitoja. Värjään ehkä markettivärillä. Onko vaaleissa hiusväreissä sama juttu kuin tummissa, että lopputulos on aina eri kuin pakkaus näyttää? Ruskeista tuli aina astetta tummempia, joten piti valita vaaleampi paketti kuin mihin pyrkii. Tuleeko raidoista keltaiset ajan mittaan vai millaisena väri pysyy? Hopeashampoolla ainakin voi jotenkin ylläpitää.

Värisuosituksia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene parturille. Et saa siitä tyylikästä itse. Jos sinulla on parturi kaveri, hän voi laittaa kaupan väreillä. Jos omistat vähänkään tyylitajua, et rupea itse sohraamaan. Siitä EI tule hyvännäköinen, vaan just sen näkönen että ite on tehty!!!

Vierailija
2/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raidat onnistuvat kyllä, kun maltat pitää tarpeeksi pitkään. Niistä tulee keltaiset tai oranssit, jos olet värjönnyt hiuksia aiemmin tai omassa värissäsi on paljon punaista pigmenttiä. Kokeile vaana, ainahan voit mennä kampaajalle korjaamaan tai laittaa värin päälle, jos ei onnistu.

Olen tehnyt usein raidat itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:20"]

Raidat onnistuvat kyllä, kun maltat pitää tarpeeksi pitkään. Niistä tulee keltaiset tai oranssit, jos olet värjönnyt hiuksia aiemmin tai omassa värissäsi on paljon punaista pigmenttiä. Kokeile vaana, ainahan voit mennä kampaajalle korjaamaan tai laittaa värin päälle, jos ei onnistu.

Olen tehnyt usein raidat itse.

[/quote]

Haha on varmaan tosi tyylikkäät. olet wt.

Vierailija
4/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai olen vai? No kiitos tuostakin. Joka päivä jotakin uutta.

Vierailija
5/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:11"]

Mene parturille. Et saa siitä tyylikästä itse. Jos sinulla on parturi kaveri, hän voi laittaa kaupan väreillä. Jos omistat vähänkään tyylitajua, et rupea itse sohraamaan. Siitä EI tule hyvännäköinen, vaan just sen näkönen että ite on tehty!!!

[/quote]

Teen itse, koska kampaajalla ei ole joskus aiemmin onnistuneet. Ehkä sitten voisi, jos maksaisi itsensä kipeäksi, mutta sitten taas jos sekin epäonnistuu niin ottaa päähän enemmän. Minulla on luonnonkiharat, enkä halua palkkiraitoja. 

Olen miettinyt tätä väriä

https://www.sokos.fi/fi/sokos/garnier-nutrisse-truly-blonde-l-ultimate-blonding-ultravahva-vaalennus

-ap

Vierailija
6/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun osta oikea raita-aine, siis ihan raidoittamiseen tarkoitettu tuote. Ihan mikä tahansa noista markettien tuotteista käy.

3

Vierailija
7/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalella hiusvärillä ei voi vaalentaa tummempaa tukkaa. Ethän sinä voi esim tummansiniselle paperille laittaa vaaleaan sinistä väriä, ja olettaa, että se värjäisi vaaleamman siniseksi? Voit ainoastaan koittaa taittaa omaa hiekanväristä hiustasi eri sävyiseksi. Jos haluat _vaaleita_ raitoja, sinun pitää ostaa joko värinpoisto ja sillä tehdä raidat, tai sitten nimen omaan raita-aine, jossa on vaalentavia ainesosia. 

Vierailija
8/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä no:8 höpöttää? Totta kai tummasta tukasta voi poistaa väriä. Joko koko tukasta värinpoistolla tai sitten vain suortuvista raita-aineella. Se poistaa hiuksesta pigmentin.

Ja kyllä voi vaikka mustalle paperille piirtää valkoisella liidulla, puukynällä, peittävällä vesivärillä, akryylivärillä jne. Huono vertauskuva.

Vierailija
9/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun idiootti nro 9!!!!!!!! Miksi toistit saman mitä minä sanoin????????? Nimen omaan, värinpoistolla tai raita-aineella saat vaalennettua tumemmpaa tukkaa!!! Mutta jos isket vaikkapa juuri tuohon maantienharmaaseen normi blondin hiusvärin, vaikkapa tuo minkä ap linkkas, tulee siitä luultavasti oranssi/keltainen!!!!!!! 

Ja voihan mustaan tukkaankin suihkuttaa vaikka valkoista spraymaalia, niin siitä tulee valkoinen!!! Todella näsäviisas toi sun liitu kommenttis, vitun idiootti :DDDDD Nyt puhutaan hiusväreistä, ei lasten värikynistä 

Vierailija
10/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on värjäämätön hiekanvaalea tukka, musta siihen voi ottaa ihan suoraan jonkun vaalean värinkin. Jotkut vaaleimmat väri vaalentaa pari astetta eikä rasita tukkaa kai niin paljon. Raitaaineet on pahimpia hiuksille, tosin sulla vaikutusaika tuskin olisi kauaa.

Pahin virhe on laittaa raitoja sinne tänne ilman foliota. Jos on vähäänkään lasimainen tukka tulee läikkiä ja se väri leviää. Eli paketoit foliolla jokaisen värjätyn osion. Toinen vaihtoehto on se huppu josta otetaan yksitellen hiuksia koloista ja värjätään. Mulle tehty kerran kampaamossa niin.

Folioilla avaa välillä paketteja ja katso sävyjä, jos menee yli, hiustippuu, jos pitää liuan vähän, tulee keltainen.

Vierailija
11/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne äitylit ite pulleilla kätösillään yrittää kaupan blondilla hiusvärillä värjätä juurikasvuaan ja sit ihmetellään kun se on kellertävä :DDD 

Vierailija
12/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä peruukki bitch

Vierailija
13/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:47"]

Jos sulla on värjäämätön hiekanvaalea tukka, musta siihen voi ottaa ihan suoraan jonkun vaalean värinkin. Jotkut vaaleimmat väri vaalentaa pari astetta eikä rasita tukkaa kai niin paljon. Raitaaineet on pahimpia hiuksille, tosin sulla vaikutusaika tuskin olisi kauaa. Pahin virhe on laittaa raitoja sinne tänne ilman foliota. Jos on vähäänkään lasimainen tukka tulee läikkiä ja se väri leviää. Eli paketoit foliolla jokaisen värjätyn osion. Toinen vaihtoehto on se huppu josta otetaan yksitellen hiuksia koloista ja värjätään. Mulle tehty kerran kampaamossa niin. Folioilla avaa välillä paketteja ja katso sävyjä, jos menee yli, hiustippuu, jos pitää liuan vähän, tulee keltainen.

[/quote]

Jooooh, jos haluat kellertäviä raitoja niin tee juuri näin! :) Jos haluat puhtaanvaaleita raitoja, osta viileä platina blondi väri

Vierailija
14/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:33"]Vaalella hiusvärillä ei voi vaalentaa tummempaa tukkaa. Ethän sinä voi esim tummansiniselle paperille laittaa vaaleaan sinistä väriä, ja olettaa, että se värjäisi vaaleamman siniseksi? Voit ainoastaan koittaa taittaa omaa hiekanväristä hiustasi eri sävyiseksi. Jos haluat _vaaleita_ raitoja, sinun pitää ostaa joko värinpoisto ja sillä tehdä raidat, tai sitten nimen omaan raita-aine, jossa on vaalentavia ainesosia. 
[/quote]

Luonnollista omaa väriä voi vaalentaa värillä n. 2 astetta. Purkissa lukee jos se on vaalentava ja kuinka paljon vaalentaa. Värjättyä hiusta väri ei vaalenna.

Vierailija
15/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:33"]Vaalella hiusvärillä ei voi vaalentaa tummempaa tukkaa. Ethän sinä voi esim tummansiniselle paperille laittaa vaaleaan sinistä väriä, ja olettaa, että se värjäisi vaaleamman siniseksi? Voit ainoastaan koittaa taittaa omaa hiekanväristä hiustasi eri sävyiseksi. Jos haluat _vaaleita_ raitoja, sinun pitää ostaa joko värinpoisto ja sillä tehdä raidat, tai sitten nimen omaan raita-aine, jossa on vaalentavia ainesosia.  [/quote] Luonnollista omaa väriä voi vaalentaa värillä n. 2 astetta. Purkissa lukee jos se on vaalentava ja kuinka paljon vaalentaa. Värjättyä hiusta väri ei vaalenna.

[/quote]

Niih, jos kellertävät raidat kelpaavat niin mikäs siinä =D Värjättyyn tukkaan kun laittaa raita-aineella raidat, tulee kaunis lopputulos :)

Vierailija
16/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:47"]

Jos sulla on värjäämätön hiekanvaalea tukka, musta siihen voi ottaa ihan suoraan jonkun vaalean värinkin. Jotkut vaaleimmat väri vaalentaa pari astetta eikä rasita tukkaa kai niin paljon. Raitaaineet on pahimpia hiuksille, tosin sulla vaikutusaika tuskin olisi kauaa. Pahin virhe on laittaa raitoja sinne tänne ilman foliota. Jos on vähäänkään lasimainen tukka tulee läikkiä ja se väri leviää. Eli paketoit foliolla jokaisen värjätyn osion. Toinen vaihtoehto on se huppu josta otetaan yksitellen hiuksia koloista ja värjätään. Mulle tehty kerran kampaamossa niin. Folioilla avaa välillä paketteja ja katso sävyjä, jos menee yli, hiustippuu, jos pitää liuan vähän, tulee keltainen.

[/quote]

Jooooh, jos haluat kellertäviä raitoja niin tee juuri näin! :) Jos haluat puhtaanvaaleita raitoja, osta viileä platina blondi väri
[/quote]

Se sävy perässä ei pysy kauaa vaan lähtee pois. Helpompaa on blobdata ja hopeashampoolla viilentää raitoja. Olen saanut 6 hapetteella ja vaalennusjauheella valkoisen tukan. Tein monta kertaa lyhyillä ajoilla ja suojasin emsin kookoksella. Ei kärsinyt hius pahasti. Kyllä raitaaineella saa ihan vaalean tukan kunhan vaan osaa katsoa ja ottaa vasta pois kun väri on valkoinen.

Vierailija
17/17 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole juurikasvua, kun hiukset on värjäämättömät. Väri on aika vaalea sekä vähän kellertävä, ei tumma tai harmaa. Vähän tummemmalla pohjalla raidat olisi ehkä jopa paremman näköiset. Näin sellaisen tutorialin, jossa tehdään (balayage)raidat platinan sävyllä. Eli joko ostan sellaisen värin tai raita-aineen, molemmilla varmaan tulee han hyvä. Mulla on aika pitkät hiukset niin latvoja etupäässä värjään ja hiukset eivät ole lasimaiset. Luulen että näistä ihan hyvät saa, kun vaan varaa tarpeeksi aikaa värjäilyyn.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi