Kokemuksia: Sony Xperia Z3?
Eli olisin Samsung Galaxy S4:sta vaihtamassa johonkin toiseen, ja toi otsikossa mainittu kiinnostais.
Onko teillä miten kokemuksia kyseisestä laitteesta? Itsehän oon ollut Samsungin käyttäjä monta vuotta, eroaako toi paljon hyvässä/pahassa niistä? :)
Kommentit (37)
Itselläni Sony experia. Loistava akku, ohjelmat, luotettavuus ja kamera. En tosin tykkää tästä, koska liian iso. Mulla on pienet kädet. Samsung galaxy pysy yhdessä kädessä mutta tähän tarvitsen kaksi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:30"]Minä vaihdoin Samsungista Xperia Z3 compactiin muutama viikko sitten ja oon todella tyytyväinen. Akku kestää pitkään (käytän itse tuota stamina modea, mikä lienee suomeksi), on kooltaan näppärä, tallennustilaa on paljon ja kamera on hyvä. Eka Sony minullakin. Ostin alesta 245 eurolla, tuon hintaluokan luurit riittää minulle.
[/quote]
Mulla on täysin samat kokemukset. Ostin myös pari viikkoa sitten ja samaan hintaan.
Mulla z1 compact ja aivan loistoluuri. En keksi mitään moitittavaa. Vedenpitävä ja mageen värinen sekä tosi nopea netissä ja pitkä akun kesto. Mitä muuta vois toivoa? z3 näyttää mun silmään vähän isolta, jos ei ole compact.
Olen edellisten kanssa samaa mieltä! Akun kesto suuri plussa, ei oo pahemmin huonontunu vaikka 7kk ollut käytössä. Kamera on ihan loistava! Kannattaa ostaa :)
Poikaystävällä ollut z3 nyt muutaman kuukauden. Muuten oikein kiva, mutta sen takalasiin tuli halkeama sinä aikana, kun nukuttiin, oli latauspiuhassa pöydällä. Takuu ei sitä olisi kuitenkaan korjannut, joten annettiin olla. Sitten kun puhelin tipahti pienen matkan, hajosi takalasi melkeinpä kokonaan siitä halkeamasta lähtien. Ja googlatessa selvisi, että muillakin samaa ongelmaa ollut ja takuu ei korvaa. :/ kannattaa siis varautua siihen, että vedenkestävyys kärsii käyttäjästä riippumattomista syistä.
Mä siirryin Sony Xperia 3 compactin käyttäjäksi pitkään jatkuneen IPhone kokeilujen jälkeen. iPhonesta ei mitään hyvää sanottavaa, mutta Sony on loistava. Akku on super, kamera loistava ja tosi kiva ja nätti puhelin muutenki. Suosittelen lämpimästi.
Vaihdoin samsungista sony xperia z1 compactiin puolisen vuotta sitten, enkä ole varmaan koskaan ollut yhtä tyytyväinen! Muisti riittää kaikkeen mitä tarvitsen (samsungiin ei mahtunut lataamaan edes facebookia tai sitten ei mahtunut yhtäkään muuta sovellusta...), toimii nopeasti ja kamera on hyvä. Akku kestää koko päivän ja vedenkestävyys on itselleni ehdoton ominaisuus. Minulla on lasit säilyneet ehjinä, vaikka on tippunutkin jokusen kerran.
Z3 taitaa olla suunnilleen samankokoinen kun tää s4 mikä nyt on, joten koko ei oo ongelma kun oon tähän tottunu :) tästä hirveästi isommaks en menis enää..
Ap
Mulla nyt Z1 Compact ja Z3 tulossa. Se jouduttiin lähettämään huoltoon, koska latausluukun kannessa oli naarmu :D Tämähän on vain kosmeettinen haitta, mutta halusin kuitenkin sen korjauttaa. En usko, että ostan aikoihin muuta, kuin Sonyn puhelinta. Akun kesto ja vedenkestävyys suurimpia plussia. Hyvä kamera, nätti ulkonäkö yms. Ja hinnat kohtuullisia, jollei ihan uutena osta.
Tosi hyvä puhelin mutta muista ostaa kunnon suojat koska lasi hajoaa herkästi puhelimen pudotessa.. Nähnyt jo 2 tapausta :D
Mä vaihdoin lokakuussa aplesta sonyyn...z3 käynyt huollossa mutkan..tilttaili ja kaatuili monesti päivässä..eli saatto mennä täysin jumiin eikä mikään pelittänyt, piti odotella että sammuu joskus itestään koska itsehän en voinut sammuttaa tiltin takia...sammui myös itestään eikä lähtenyt päälle...virtanapista ei tapahtunut mitään eikä lataukseen laittaminenkaan auttanut...no luin netistä vinkin että virtanappi ja volume nappi pohjaan niin lähtee päälle. Edelleen huollon jälkeen toisinaan kaatuu.
takalasi on erittäin herkkä ottamaan iskua ja kolhuja vastaan. Mulla on kahdesti vaihdettu takalasi vaikka suojakuoretkin käytössä, eikä ole lattialle yms tippunut. Ensin hajosi n. 2vkon käytön jälkeen itestään ottamatta osumaa tai kolhua mistään ja sen jälkeen hajosi noin parin kuukauden päästä samanlailla..nyt pysynyt ehjänä onneksi pidempään.
sfc tms huollossa käynnin jälkeen näytön reunaan tuli joku värihäiriö joka toisinaan leviää lisää...on siis näytössä ei ohjelmassa...on kuparin/punaisen värinen laikka näytössä..joka kyllä häiritsee esim kuvien ottamista yms...
mulla myös yhtäkkiä meni itestään yläkajari rikki...en kuullut yhtään mitä puhelun toisessa päässä sanoi...takuuseen huollettiin kaikki viat...
Akku on loistava mutta senkin tehot alkaa hiipua käytössä ettei enää kestä niin pitkään sitä 2vuorokautta. Kamera on loistava melkein 21mxp...iphonessa oli 8pxp..
puhelin on nopea. Stamina tila joka pidentää akun kestoa on loistava, turhat ohjelmat ei oo päällä kun puhelin on näyttö sammuksissa. Äänen laatu erittäin hyvä. Puhelin on fiksu, aikanaan kun laturiin laittoi kiinnni niin se osasi lopettaa latauksen kun se on täynnä tai tiettyyn kellon aikaan...kuulokkeiden liittäminen avasi tiettyjä ohjelmia käyttöön :)
mulla vissiin maanantai versio luuri kun niin paljon vikoja ollu :(
nii ja ei oo compact versio vaan ihan iso :)
Meillä keväällä tyttö sai valita itselleen uuden puhelimen ja valitsi yllättäin Sonyn z3 compactin. Samalla olisi saanut halvan iPhonen. Ja täytyy sanoa, että upea puhelin. Aivan loistava. Valokuvat on tarkkaakin tarkempia, kun siinä on 20 megapikselin kamera. Lisäksi kamerassa on runsaasti lisäominaisuuksia ja kestää vettä eli kuvaili mm. veden alla kuvia sillä. Ei tosiaan tarvi pelätä, jos vähän saa vettä niskaansa. Sen lisäksi käyttis toimii joustavasti, kaikki rullaa siististi ja akkukin on ihan hyvä. Jos ostaisin itselleni nyt luuria, niin ehdottomasti Sony.
Olen aijemmin kommentoinut huonoja kokemuksia tähän ketjuun ja jatkan. Puhelin on käynyt nyt 2 kertaa takuu huollossa vuoden sisään. Malli z3 kupari.
-Ensin halkesi takalasi itekseen 2vkon käytön jälkeen yöllä, oli liian kireällä.
- Ylä kajari meni paskaksi itestään ei kuullut toisen ääntä puhelimessa kuin kuulokkeilla
- Näyttö lähti itestään irti huollon jälkeen, tuli värivirhe näyttöön ja huoltoon vieressä aspa huomasi et näyttö on irti vaikka ei ollu tippunut ja suojakuorissa kiinni. En itte huomannut irtoamista suojakuorien takia.
- Tilttailee ohjelmat kaatuu viikoittain, puhelimen käynnistäminen viikoittain auttaa
- On tiltannut niin että pitänyt odottaa puhelimen sammumista koska mihinkään ei reagoinut
- Kuulokkeet lopettaa kuulumisen kesken ja sammuttaa koko luurin soitto ohjelman spotifyn eli sulkee ohjelman kesken kaiken
- Numerot saattaa hävitä yhtäkkiä
- Kamera ei oo saatavilla aina nykyään kun luuri sitä ilmoittaa
- Lataukseen ei aina suostu
- Tilttailee
- Tilttailee
- Sammuu itekseen
Mulla ei oo kertaakaan tippunut tms tää puhelin ja käyttö normaalia ja silti näin. Maanantai versio.
Oi mistä tää ketju tänne pomppas! Ap täällä :D nyt voin päivittää omatkin kokemukset jos jotain kiinnostaa.
Tosiaan, ostin Z3 silloin viime elokuussa kuten uhkailin. Todella tyytyväinen olen ollut! Oikeastaan ei ole lisättävää ketjun viesteihin, samoilla linjoilla olen. Siis nämä positiiviset kokemukset puhelimesta!
Pari kertaa on kyllä tiltannut netti. Eli yhtäkkiä sivusto ei ota mitään kontaktia. Mut se korjaantuu heti sillä kun sulkee selaimen ja avaa uudelleen. :)
Ap
Liitännät hajoaa jossain vaiheessa ja erityisesti latausliitäntä. Lisäksi niiden tiivisteiden kanssa saa olla tarkkana hajoavat ajan kanssa. Minulla falskasi, huuhtasin kraanan alla puhelimen puhtaaksi tapani mukaan. Puhelin hajosi ja takuu ei korvannut, koska puhelin kastunut.Tiivisteestä oli ajan kanssa irronnut pala... Loistava puhelin muuten , mutta vedenpitävyys on vain läppää(mainoksissa käyttivät puhelinta veden alla :D) Perheessä ollut 4 Sonya, mutta ei tule enää.
Î