Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran ja minkälaista tarviketta ostaa lukiolaiselle?

Vierailija
02.08.2015 |

Kansiota, vihkoa yms. 

Tytär lähti leirille ohjaajaksi, niin en viitsi häiritä. Lidlissä näyttäisi olevan huomenna noita myynnissä, niin voisin jotain ostaa. Jos noista Lidlin tuotteista on mihinkään. Vai onko se vaan luentopaperia, mitä tarvitaan?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole lukiota käynyt, mutta silti olen tällainen. Oletko sanonut vanhemmillesi asiasta? Kannattaa sanoa suoraan ja painavasti, miltä sinusta tuntuu. 

Mun lapsi ei osaa sanoa isälleen. Ja jos joskus sanoo, niin isä väittää vastaan ja laittaa likan hiljaiseksi. Minä sitten karjun ja haukun, ja pistän hänet osallistumaan edes rahallisesti tytön elämään. Sanon niin rumasti, että narsistillakin rupeaa omatunto soimaan.

No oikeasti, ei se varmasti omatunto ole, vaan pelkää maineensa menetystä...

Mutta toivottavasti vanhempasi jossain vaiheessa tajuaa kiinnostua, ja ovat ylpeitä sinusta. Itse ainakin saat olla itsestäsi ylpeä! Olet sitkeä sissi :)

Vierailija
62/64 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, laskinta en uskalla ostaa, ennen kuin koulu alkaa. Lukiolainen otti pitkän matikan. Katson, josko tuolla koulussa olisi yhteistilaus, ja jos ei, niin sitten vasta tarkkojen tietojen kanssa kaupoille. 

Meillä ei tosiaan ole tarvinnut ostaa laskinta yläasteelle. Ihmettelen, että joilla on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinulle, joka joudut hakemaan kirjat kaukaa ja vanhempia ei kiinnosta! Monesti asenteet koulutusta kohtaan periytyvät kotoa ja jos vanhempasi eivät ole käyneet lukiota, heidän kotonaan on saattanut olla sellaista asennetta, että lukio on hömpötystä, mutta ammattikoulusta saa oikean ammatin. Tai sitten he saattavat tuntea alemmuutta sinua kohtaan, kun eivät itse ole olleet niin fiksuja, että olisivat käyneet lukion. Pahin vaihtoehto on, että he olisivat halunneet, mutta omat vanhemmat ovat kieltäneet. Jotain tällaista saattaa olla siinä taustalla, että he eivät oikein ole kiinnostuneita. Kannattaa sanoa heille ihan suoraan, että sinusta on hienoa päästä lukioon ja toivoisit, että vanhemmatkin olisivat iloisia sinun puolesta. Ja ihan rautalangasta voit sitten vääntää, että toivoisit kyytiapua ostosreissuille, kun siellä maalla asutte.

Ei tästä ole kuin pari sukupolvea taaksepäin, kun oli ihan tavallista että perheestä oli varaa kouluttaa vain yksi lapsi. Vieläkin saattaa olla sukuja, joissa tuleva lukiolainen on ensimmäinen ylioppilas. 

Vierailija
64/64 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion matematiikan opettaja kommentoi laskimista.
ÄLKÄÄ ostako niitä etukäteen jos ette tiedä mitä ostaa. Ostatte todennäköisesti vääränlaisen, erityisesti kun laskimen rooli on kasvanut ylioppilaskirjoituksissa niin sillä on väliä. Koulun alussa kerrotaan mitä suositellaan tai se on koulun kotisivuilla oppikirjalistassa.
Ja jatkossa kun kokeet tehdään koneilla niin laskinta ei välttämättä tarvita, kun joku täällä kommentoi ostavansa jo seiskalle. Se on hukkaan heitettyä rahaa. Ja lisäksi nämä jotka ovat pitkän matematiikan laskinta jo yläkoulussa käyttäneet osaavat yleensä vain käyttää laskinta, mutteivat sitten muuta osaakaan -> lyhyt matematiikka.
Ja kyllä lyhyeenkin kannattaa uusi laskin ostaa, yläkoulussa ostattavat sellaisen jolla ei tee mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän