Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys villasukan neulomiseen liittyen

Vierailija
02.10.2022 |

Katson ohjetta villasukan neulomiseen miehelle. Silmukoita piti tehdä 68kpl, eli neljälle puikolle jaettuna jokaiseen puikkoon tulee 17 silmukkaa.
Joustinneuletta neulotaan 2 oikein 2 nurin, mutta mitä teen, kun puikoilla on pariton määrä silmukoita? Puikko päättyy parittomaan oikeaan silmukkaan, neulonko seuraavalta puikolta alkuun 1 oikein ja sitten 2 nurin, 2 oikein jne. Vai aloitanko jokaiselta puikolta aina alusta eli 2 oikein, 2 nurin.. ?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdelle puikolle 18 silmukkaa, kahdelle 16

Vierailija
2/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jakaa silmukat puikoille vaikka 16+16+18+18.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos puikolla on pariton määrä silmukoita, niin jos puikko päättyy yhteen oikeaan tai nurjaan niin seuraava alkaa yhdellä oikealla tai nurjalla.

Vierailija
4/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko juuri noin, eli 16 ja 18 silmukkaa tai sitten 17s ja kun lopetat puikon yhteen silmukkaan, niin aloitat seuraavan sillä yhdellä kanssa.

Itse jaan tuolla 16+18 tavalla.

Vierailija
5/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä tosi tyhmä kysymys.

Vierailija
6/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä omista kokemuksista päätelty vinkki eli ei mitään kirjasta opittua

Jaa ne silmukat: 18s kahdelle ja 16 kahdelle puikolle.

Jos tulee kuvioita tms huomioi silmukkamääriwn ero puikkoa kohden. Ja viimeistään kantapään kohdalla pidä huoli että menee ohjeen mukaan oikein.

Neulomisen iloa!.

Vierailija
7/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen lanka sinulla on, kun noin paljon silmukoita?

Vierailija
8/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä neuloin viimeksi miehelle villasukat 7 veljestä langasta, puikoilla 3,25 ja 12 s per puikko, jalkaterä oman 38 jalkani kokoinen. Niin mies jolla on jalka kokoa 42 valittaa että sukat on vieläkin sille liian isot! Miten pienet mun pitää tehdä että olis herralle muka sopivat? 2,5 puikoilla varmaan pitää seuraavat tehdä ja laittaa 10 silmukkaa per puikko.

Vierailija
9/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompelu lanka.

Ap

Vierailija
10/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee sukkia lihavajalkaiselle iskälle. Viikon päästä isänpäivä.

Vierailija
11/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä neuloin viimeksi miehelle villasukat 7 veljestä langasta, puikoilla 3,25 ja 12 s per puikko, jalkaterä oman 38 jalkani kokoinen. Niin mies jolla on jalka kokoa 42 valittaa että sukat on vieläkin sille liian isot! Miten pienet mun pitää tehdä että olis herralle muka sopivat? 2,5 puikoilla varmaan pitää seuraavat tehdä ja laittaa 10 silmukkaa per puikko.

Onko tämä joku vitsi?

Vierailija
12/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelu lanka.

Ap

Tämä ei ollut ap!

Katsoin muita ohjeita ja aloin miettimään, että on tuossa varmaan liikaa silmukoita ja päädyin 56 silmukkaan, eli 14 jokaiselle puikolle. Paljon helpompaakin näin.

Ap

Vierailija
13/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelu lanka.

Ap

Tämä ei ollut ap!

Katsoin muita ohjeita ja aloin miettimään, että on tuossa varmaan liikaa silmukoita ja päädyin 56 silmukkaan, eli 14 jokaiselle puikolle. Paljon helpompaakin näin.

Ap

Mikä lanka ja puikot sinulla on? Entä mikä on miehen jalan koko? Mistä katsoit alkuperäisen ohjeen?

Vierailija
14/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelu lanka.

Ap

Tämä ei ollut ap!

Ap

Mikä lanka ja puikot sinulla on? Entä mikä on miehen jalan koko? Mistä katsoit alkuperäisen ohjeen?

En ole ennen neulonut villasukkia.. Googletin vain ohjeita villasukat miehelle. Tämä on ylläri mun poikystävälle. En ole varma hänen jalkansa koosta, varmaan joku 42-44

Mulla on joku kuvioneulelanka ja tässä etiketissä ohjeistettiin 4.5-5 mm puikkoja. Mulla on 5mm puikot.

Ap

Vierailija
15/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelu lanka.

Ap

Tämä ei ollut ap!

Ap

En ole ennen neulonut villasukkia.. Googletin vain ohjeita villasukat miehelle. Tämä on ylläri mun poikystävälle. En ole varma hänen jalkansa koosta, varmaan joku 42-44

Mulla on joku kuvioneulelanka ja tässä etiketissä ohjeistettiin 4.5-5 mm puikkoja. Mulla on 5mm puikot.

Ap

Ei tuo mitään sukkalankaa ole. Hae 3,5 puikot ja kaksi kerää seitsemää veljestä ja tee 52-56 silmukkaa. Jos kovin roteva mies niin. 56.

Vierailija
16/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelu lanka.

Ap

Tämä ei ollut ap!

Ap

Ap

Ei tuo mitään sukkalankaa ole. Hae 3,5 puikot ja kaksi kerää seitsemää veljestä ja tee 52-56 silmukkaa. Jos kovin roteva mies niin. 56.

Siis onko sukkalanka jokin erillinen? Tämä on neulelanka 70% villaa 30% polyamidia. Mihin tätä sitten käytetään?

Vierailija
17/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sukkalankaa, jos 4,5-5 kokoisilla puikoilla neulotaan.

Vierailija
18/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelu lanka.

Ap

Tämä ei ollut ap!

Ap

Ap

Sukat kannattaa neuloa ennemmin pienemmällä puikolla. Tuo ap:n käyttämä lanka saattaisi olla esim Isoveli, kun on noin iso puikkosuositus. Käyttäisin 4,5 mm puikkoja itse.

7-veikan puikkosuositus on 4, ja neulon niistä sukkia 3,5 mm puikoilla.

Ap, silmukoiden määrään vaikuttaa aina käytetty lanka ja puikkokoko. Esim. 7-veikalla (3,5 mm puikolla) yhdessä ohjeessa minulla on miesten sukkiin 52 silmukkaa varteen. Sulla pon paksumpi lanka ja paksummat puikot, jolloin se 56 silmukkaanin kuulostaa isolta määrältä.

Vierailija
19/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelu lanka.

Ap

Tämä ei ollut ap!

Ap

Ap

Jos tuolla langalla ja puikoilla laittaisi 68 silmukkaa niin tuotoksesta tulisi koko puku. Ei sinulla ole hajuakaan sukkien neulomisesta. Hae seiskaveikkaa nyt aluksi.

Vierailija
20/34 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelu lanka.

Ap

Tämä ei ollut ap!

Ap

Ap

Siis onko sukkalanka jokin erillinen? Tämä on neulelanka 70% villaa 30% polyamidia. Mihin tätä sitten käytetään?

Vähän paksua se on sukkalangaksi, yleensä sukkiin käytettävää lankaa neulotaan 2,5-4 mm:n puikoilla. Minkämerkkistä lankaa sulla on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä