Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran ja minkälaista tarviketta ostaa lukiolaiselle?

Vierailija
02.08.2015 |

Kansiota, vihkoa yms. 

Tytär lähti leirille ohjaajaksi, niin en viitsi häiritä. Lidlissä näyttäisi olevan huomenna noita myynnissä, niin voisin jotain ostaa. Jos noista Lidlin tuotteista on mihinkään. Vai onko se vaan luentopaperia, mitä tarvitaan?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että yksi a4-ruutuvihko per aine ja ehkä yksi joku tasku tai kansio mihin saa irtopapereita. Ei siellä mitään ihmeitä tarvita.

Vierailija
2/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkoja ja konseptipaperia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:26"]

Sanoisin, että yksi a4-ruutuvihko per aine ja ehkä yksi joku tasku tai kansio mihin saa irtopapereita. Ei siellä mitään ihmeitä tarvita.

[/quote]

Okei, kiitos. Onko väliä, ostaako tavallisen vai kierreselkäisen? Ei tarvitse ennemmin luentopaperia ja kansiota aineisiin?

Vierailija
4/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:27"]

Vihkoja ja konseptipaperia.

[/quote]

Hmmm, konseptipaperi... googletan. Onkohan tuota luentopaperia, mistä itse puhun...

Vierailija
5/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsensä ostaa mieluisia vihkoja

Vierailija
6/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:30"]

Anna itsensä ostaa mieluisia vihkoja

[/quote]

No mutkta kun huomenna olisi Lidlissä hienoja halvalla :D

Vierailija
7/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lukiolaiset käyttävät vihkojakin, mutta kansiot ja luentopaperi ovat hyvä ratkaisu. Vihkotekstejä ei oikein voi palauttaa opettajan tarkastettavaksi. Kirjoitusvälineet ja alleviivauskynä, laskin on hyvä olla. Laskimesta on omat vaatimuksensa. Jos ne ovat epäselvät, kannattaa selvittää koulussa. Ensimmäisen jakson kurssikirjat on hyvä ostaa valmiiksi tai ainakin ne on ostettava madollisimman pian. Tietokone, nettiyhteys ja tulostin olisi hyvä olla käytössä. 

Vierailija
8/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konseptipaperi tarkoittaa nelisivuista paperiarkkia. Sellaiseen yleensä kirjoitetaan esseet ym. Luentopaperit voivat olla irrallisia arkkeja. 

Vierailija
9/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että olet kiinnostunut lapsesi koulunkäynnistä. 

Vierailija
10/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni oli ihan helvetisti niitä vihkoja. Kaikista käytetty ekat kaks sivua :-) Millanen sun tyttäres on? Onko järjestelmällinen. 

Mut yks kynä yks kumi viivotin riittää. Vihkoja perjaattees 1 per aine, mut älä osta liikaa, niitä saa myöhemminki.  Jos kato huomaa että joku muu "systeemi" toimii paremmin kuin perinteinen vihko. 

Konseptit ainakin saatiin koululta, 10€ vuos vai oliko peräti koko kolmen vuoden konseptit. 

Vierailija
11/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin itselleni vain konseptipapereita. En siis yhtään vihkoa! Hankin myös välilehtiä sekä, mapin jossa säilytin kakkien aineiden muistiinpanoja. Hankin myös kulmalukkokansion, jossa kuljetin tuoreempia muistiinpanoja mukanani.

Vierailija
12/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tykännyt kansioista ja luentopapereista. Muutama niitä lukiossa käytti, mutta useampi käytti vihkoja. Itse opiskelen nyt yliopistossa ja kymmenillä tytöillä ja naisilla on Tigerin muistiinpanovihkoja, joissa on välilehdet. Pieni maksaa 3 e ja iso 5 e.

Omaan lukioaikaan koepaperit piti tuoda itse, siihen tarvitaan niitä konseptipapereita. Samoin äidinkielen aineet palautettiin konseptilla.

Pari hyvää lyijy(täyte)kynää, hyvä kuulakärkikynä, hyviä kumeja. Penaali ja laskukone varmasti jo on.

Vierailija
13/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:37"]

Hankin itselleni vain konseptipapereita. En siis yhtään vihkoa! Hankin myös välilehtiä sekä, mapin jossa säilytin kakkien aineiden muistiinpanoja. Hankin myös kulmalukkokansion, jossa kuljetin tuoreempia muistiinpanoja mukanani.

[/quote]

Tarkoitat varmaan kuitenkin luentopaperia?

Vierailija
14/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:31"]

Jotkut lukiolaiset käyttävät vihkojakin, mutta kansiot ja luentopaperi ovat hyvä ratkaisu. Vihkotekstejä ei oikein voi palauttaa opettajan tarkastettavaksi. Kirjoitusvälineet ja alleviivauskynä, laskin on hyvä olla. Laskimesta on omat vaatimuksensa. Jos ne ovat epäselvät, kannattaa selvittää koulussa. Ensimmäisen jakson kurssikirjat on hyvä ostaa valmiiksi tai ainakin ne on ostettava madollisimman pian. Tietokone, nettiyhteys ja tulostin olisi hyvä olla käytössä. 

[/quote]

Läppärin sai just, laskinta en uskalla vielä ostaa, ennen kuin tiedetään minkälainen pitää olla. Tulostin meidän pitää hankkia muutenkin, olen ollut aika saamaton.

Okei, ostan muutaman vihon, mutta ostan noita kansioita kanssa muutaman. Sitten katsoo, että kumpia alkaa käyttämään. Ja luento- sekä konseptipaperia.

Kirjoitustarvikkeet saa ostaa itse samalla kuin taidevälineet, koska tuon lukion oppilaat saa alennuksen parista kaupasta.

Kiitos vastauksesta :)

Vierailija
15/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oli yks tavallinen vihko (ei kierre) per kurssi ja joku kansio irtopapereille ois hyvä olla :) Konseptipaperit ym. saatiin koululta. 

T: Ylioppilas 2015

Vierailija
16/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin et kansio, luentopaperia ja välilehtiä.

Vierailija
17/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:38"]

Mä en ole koskaan tykännyt kansioista ja luentopapereista. Muutama niitä lukiossa käytti, mutta useampi käytti vihkoja. Itse opiskelen nyt yliopistossa ja kymmenillä tytöillä ja naisilla on Tigerin muistiinpanovihkoja, joissa on välilehdet. Pieni maksaa 3 e ja iso 5 e.

Omaan lukioaikaan koepaperit piti tuoda itse, siihen tarvitaan niitä konseptipapereita. Samoin äidinkielen aineet palautettiin konseptilla.

Pari hyvää lyijy(täyte)kynää, hyvä kuulakärkikynä, hyviä kumeja. Penaali ja laskukone varmasti jo on.

[/quote]

Meidän kaupungissa onkin tuo Tiger, niin käynpä ostamassa noita muistiinpanovihkojakin. Kiitos vastauksesta :)

Vierailija
18/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ostos on kallein ostos. Ehkäpä ne vihot kannattaa ostaa samalla kuin kirjoitus- ja taidevälineet.

Vierailija
19/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsieni lukioissa ei ole kummassakaan tarvittu konseptipaperia koepaperiksi vaan kokeissa on jaettu konseptit, jos niitä on tarvittu.

Vierailija
20/64 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:35"]

Kiva, että olet kiinnostunut lapsesi koulunkäynnistä. 

[/quote]

Tottakai olen :) Tiedän, että moni ei ole. Mutta minulle on tärkeää, että lapsella on kaikki tarvittava lähes heti. Katsoo nyt, että mihin mieltyy. Eli ostan muutaman joka lajia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan