Tein taivaallista keittoa
punajuurista, perunoista, inkivääristä, kukkakaalista, sipulista ja kermasta.
Joko avmammat on iskeneet ranskikset ja nakit uuniin?
Kommentit (69)
Apuva, laitoin just ranskalaiset uuniin ja perään kohta menee nugetit :D
Ap varmaankin provoaa. Mutta naiset hei! Kasvetaanpa nyt vähän tällaisesta lapsellisesta ja tyhjänpäiväisestä kilpalaulannasta. Ollaanhan me kehittyneempiä, ollaanhan?
Onko se niin vaikeaa sanoa "kantarelli"??! KANTARELLI! EI "KANTTARELLI"!
Tein helvetillistä keittoa. Katkarapu sellasta kera habaneron.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:21"]
Ap varmaankin provoaa. Mutta naiset hei! Kasvetaanpa nyt vähän tällaisesta lapsellisesta ja tyhjänpäiväisestä kilpalaulannasta. Ollaanhan me kehittyneempiä, ollaanhan?
[/quote]
Ei olla. Meillä tehtiin bratwurstia ja pottumuusia. Vihreinä valkosipulipapuja ja ihan vaan tomaatti-sipulisalaaattia. Ai, että, kun sipulit on niin hyviä jus nyt.
Vedin just ihan tavallisen voikkarin jossa kananmunaa, lauantaimakkaraa, cheddar-juustoa, majoneesia ja salaatinlehti. Kohta teen pannarin :)
Lounaaksi savustimme ahvenia. Tein litran pullataikinan josta leivoin voisilmäpullia ja korvapuusteja. Osan pullista vein uunituoreena vahemmilleni koska äiti ei enää jaksa sairauden takia leipoa. Tuon kaike ohessa olen pessyt pyykkiä, siivonnut vessat ja kylppärin.
Nyt on miehen vuoro häärää keittiössä päivällistä, kuha walewskaa, salaattia ja keitettyä kukkakaalia. Sen kanssa ihanaa valkkaria.
Tais mies leikata pensasaidat aamupäivällä sekä kävi kaupassa.
Kehuipa naapuri kuinka hyvät tuoksut meiltä kantautuu.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:27"]Tilataan pizzaa varmaan parin tunnin sisään.
Ällöttävältä kuulostaa nuo kasvikset kermapohjassa. Sen sijaan kakkosen ja kolmosen ruuat maittaisivat täälläkin.
[/quote]
Sosekeitto terästettynä kermatujauksella tai smetanalla...aijai.
Et ilmeisesti ole liiemmin hyvää ruokaa saanut?!
ap
[/quote]
Aloituksessa mainitut ei sovi samaan keittoon
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:22"]Onko se niin vaikeaa sanoa "kantarelli"??! KANTARELLI! EI "KANTTARELLI"!
[/quote]
Kanttarelli siis
Just söin rasvasen pepperonipizzan joka tilattiin paikallisesta kebbepaikasta. Kyytipojaksi vähän kokista ja jälkkäriksi Benkkua ja Jerryä.
Kyllä kelpaa näin krapulassa!
Mä syön valko- ja sipulia, kananmuna ja tonnikalaa pannussa ja pasta ja oliiviöljy. Tein sen mutta en syönyt. Menin uimaan enkä vieläkään syö. Juon kupin teetä ja syön jossain vaiheessa päivää.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:26"]Hienoa, olen siis väärässä avmammojen suhteen.
ap
[/quote]
Alapeukuttamalla vahvistatte että ap oli oikeassa mammojen suhteen :D
Soppaa jäi hyvä satsi huomiseksi. Nyt hääräilen tomaattikastikkeen kimpussa. Taidan tehdä pieniä piiraspizzoja, yhteen tonnikalaa ja oliiveja, toiseen tomaatti-mozzarellaa. Kolmanteen ihan vaan juustoa, neljänteen kanaa ja ananasta..
Tässä hurahtaa helposti pari tuntia. Taidan ottaa toisen lasillisen valkoista kuplivaa
Kaveriksi, ennenkuin väljähtyy.
ap
Tein savuporo-suppilovahveropiirakkaa. Ei ollut itse kasvatettu, teurastettu eikä savustettu poro ja suppilovahverotkin on viime syksyltä, enkä edes itse niitä kerännyt. Piirakkapohjan sentään tein itse, saako siitä jotain säälipisteitä?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:26"]
Kävin kalassa, suomustin ja perkasin, loimutin ja maustoin itse kasvattamilla yrteillä. Potut vetäsin kuokalla perunamaalta. Valmistelen tässä muurinpohjalettuja samalla, kun lypsin jo lehmät ja oli ternimaitoakin saatavilla. Herukkapensaan poimin tyhjäksi ja piirakka tuli leipastua jo aamuvarhaisella.
Leivät on leivinuunissa ja Karjalanpaisti muhii huomiselle ohessa. Voi tätä lokoisaa oloa, selkää kyllä kolottaa, kangaspuita olen tässä louskuttanut muutaman viikon ja pian peittyy tuvan lattia riemunkirjaviin räsymattoihin. Sitten vaan verhokankaita tekemään syssymmällä. Jahas, jos poimis vielä muutaman mansikan kyytipojaksi lätyille...
[/quote]
Hei, unohdit mainita, että suolistit sian makkaranvalmistusta varten ennen piirakantekoa. Älä vähättele itseäsi!
[/quote]
No näinhän siinä pääs käymään :) Savusaunan lämmitykseen lähin kukon kieunnasta ja tosiaan se teurastus tehtiin niihin aikoihin. Palvimakkaraa on tulossa ym. maittavaa. Mutta nyt on suu supukka, kun laiska se töitään luettelloo...
[/quote] Leipätaikinan kohotessa kävin poimimassa pari sangollista mustikoita ja samalla metsäreisulla mukaan tarttui korillinen kantarelleja.
[/quote]
Sianpääsyltty on valmista, ja nyt tässä välissä ehtii karstaamaan lampaanvillat, jotka on kehrättävä langoiksi vielä tämän illan aikana, kun EU-tarkastajat saapuvat huomenna, joten silloin ei kyllä ehdi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:59"]Tein savuporo-suppilovahveropiirakkaa. Ei ollut itse kasvatettu, teurastettu eikä savustettu poro ja suppilovahverotkin on viime syksyltä, enkä edes itse niitä kerännyt. Piirakkapohjan sentään tein itse, saako siitä jotain säälipisteitä?
[/quote]
Saa.
ap
Täällä bataatista, porkkanasta, valkosipulista, chilistä, punasipulista, kaurakermasta tehtyä kasvissosekeittoa. Nam
Itse tein erinomaista pinaatti-savulohimuhennosta jasmiiiniriisin kera. Tuli kertakaikkisen hyvää!