Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein taivaallista keittoa

Vierailija
02.08.2015 |

punajuurista, perunoista, inkivääristä, kukkakaalista, sipulista ja kermasta.

Joko avmammat on iskeneet ranskikset ja nakit uuniin?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:27"]

Tilataan pizzaa varmaan parin tunnin sisään. 

Ällöttävältä kuulostaa nuo kasvikset kermapohjassa. Sen sijaan kakkosen ja kolmosen ruuat maittaisivat täälläkin. 

[/quote]

Makuja on monia. Sinä tykkäät kotiin tilatusta pizzasta. Minua ne ällöttää :)

Vierailija
22/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi, koettakaahan hiukan avartaa makumaailmaanne! Saatatte yllättyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:27"]

Tilataan pizzaa varmaan parin tunnin sisään. 

Ällöttävältä kuulostaa nuo kasvikset kermapohjassa. Sen sijaan kakkosen ja kolmosen ruuat maittaisivat täälläkin. 

[/quote]

Makuja on monia. Sinä tykkäät kotiin tilatusta pizzasta. Minua ne ällöttää :)

[/quote]

Itse asiassa en niin edes tykkää, mutta lapsille pari kertaa kuussa... niin otetaan miehenkin kanssa omat. Mulla jää usein puoleen väliin, mutta täällä kaikki menee. 

Vierailija
24/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipaisin? Mistä moinen sanahirviö?

Vierailija
25/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:26"]

Kävin kalassa, suomustin ja perkasin, loimutin ja maustoin itse kasvattamilla yrteillä. Potut vetäsin kuokalla perunamaalta. Valmistelen tässä muurinpohjalettuja samalla, kun lypsin jo lehmät ja oli ternimaitoakin saatavilla. Herukkapensaan poimin tyhjäksi ja piirakka tuli leipastua jo aamuvarhaisella.

Leivät on leivinuunissa ja Karjalanpaisti muhii huomiselle ohessa. Voi tätä lokoisaa oloa, selkää kyllä kolottaa, kangaspuita olen tässä louskuttanut muutaman viikon ja  pian peittyy tuvan lattia riemunkirjaviin räsymattoihin. Sitten vaan verhokankaita tekemään syssymmällä. Jahas, jos poimis vielä muutaman mansikan kyytipojaksi lätyille...

[/quote]

Hei, unohdit mainita, että suolistit sian makkaranvalmistusta varten ennen piirakantekoa. Älä vähättele itseäsi!

[/quote]

No näinhän siinä pääs käymään :) Savusaunan lämmitykseen lähin kukon kieunnasta ja tosiaan se teurastus tehtiin niihin aikoihin. Palvimakkaraa on tulossa ym. maittavaa. Mutta nyt on suu supukka, kun laiska se töitään luettelloo...

Vierailija
26/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lypsin juuri kutun ja alan valmistaa ternimaidosta uunijuustoa. Mies lähti hakemaan lakkoja suolta ja tuo samalla jotain kalaa järvestä. Savustamme illalla. Ai helkkari! Meinasin ihan unohtaa käydä ruokkimassa sian; ei ilman kunnon ermettä kasva siitä kunnon kinkkua joulupöytään.

Vierailija
27/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:44"]

Leipaisin? Mistä moinen sanahirviö?

[/quote]

Usko tai älä, mutta täältä av:lta! ;D

Vierailija
28/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi aaltoja, aaltoja, Sinä ruokaguru, AV-mammojen aatelia!!! Nöyränä meillä syödään ihan vaan pottuja ja kuhaa kanttarellisoosilla. Ja tylsä lisuke on itämainen ja etikkainen porkkana/sipuli/kurkku hässeli.

Vierailija
29/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitämitä?!
Jokos kaikki kalapuikot on jo loppu pakkasesta kun ei kukaan myönnä tuunaavansa.
Tai voihan se olla, jotta eivät kehtoo..

Vierailija
30/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsaa piti tehdä, mutta josko sittenkin kaivaisi ne nakit ja ranskalaiset pakkasesta kuitenkin. Ihan vaan että tunnet olosi paremmaksi.

Vierailija
31/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukä vika niissä kalapuikoissa nyt taas on??
Normikotiruokaa.

Vierailija
32/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittoi äsken ranskanperunat uuniin :) Jääkaapissa oli myös kasvishampurilainen, jonka syömme varmaan puoliksi. Huumaava tuoksu tulee jo uunista.

Vierailija
33/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nope, tänään laitetaan grilli tulille.

Huomenna sitten kasvissosekeittoa, ilman kermaa ja muita kurjia surkimuksia.

Vierailija
34/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri ilmottautuu, mulla on vielä ranuset ja nakit kaupan hyllyllä. Pakkanen on tyhjä. :)

Vierailija
35/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:26"]Kävin kalassa, suomustin ja perkasin, loimutin ja maustoin itse kasvattamilla yrteillä. Potut vetäsin kuokalla perunamaalta. Valmistelen tässä muurinpohjalettuja samalla, kun lypsin jo lehmät ja oli ternimaitoakin saatavilla. Herukkapensaan poimin tyhjäksi ja piirakka tuli leipastua jo aamuvarhaisella.

Leivät on leivinuunissa ja Karjalanpaisti muhii huomiselle ohessa. Voi tätä lokoisaa oloa, selkää kyllä kolottaa, kangaspuita olen tässä louskuttanut muutaman viikon ja  pian peittyy tuvan lattia riemunkirjaviin räsymattoihin. Sitten vaan verhokankaita tekemään syssymmällä. Jahas, jos poimis vielä muutaman mansikan kyytipojaksi lätyille...
[/quote]
kuulostat mun anopilta....

Vierailija
36/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:26"]Kävin kalassa, suomustin ja perkasin, loimutin ja maustoin itse kasvattamilla yrteillä. Potut vetäsin kuokalla perunamaalta. Valmistelen tässä muurinpohjalettuja samalla, kun lypsin jo lehmät ja oli ternimaitoakin saatavilla. Herukkapensaan poimin tyhjäksi ja piirakka tuli leipastua jo aamuvarhaisella. Leivät on leivinuunissa ja Karjalanpaisti muhii huomiselle ohessa. Voi tätä lokoisaa oloa, selkää kyllä kolottaa, kangaspuita olen tässä louskuttanut muutaman viikon ja  pian peittyy tuvan lattia riemunkirjaviin räsymattoihin. Sitten vaan verhokankaita tekemään syssymmällä. Jahas, jos poimis vielä muutaman mansikan kyytipojaksi lätyille... [/quote] kuulostat mun anopilta....

[/quote]

;D En kai? ;D Kiitos kunniasta!

Vierailija
37/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:26"]

Kävin kalassa, suomustin ja perkasin, loimutin ja maustoin itse kasvattamilla yrteillä. Potut vetäsin kuokalla perunamaalta. Valmistelen tässä muurinpohjalettuja samalla, kun lypsin jo lehmät ja oli ternimaitoakin saatavilla. Herukkapensaan poimin tyhjäksi ja piirakka tuli leipastua jo aamuvarhaisella.

[/quote]

Hei, unohdit mainita, että suolistit sian makkaranvalmistusta varten ennen piirakantekoa. Älä vähättele itseäsi!

[/quote]

No näinhän siinä pääs käymään :) Savusaunan lämmitykseen lähin kukon kieunnasta ja tosiaan se teurastus tehtiin niihin aikoihin. Palvimakkaraa on tulossa ym. maittavaa. Mutta nyt on suu supukka, kun laiska se töitään luettelloo...

[/quote] Leipätaikinan kohotessa kävin poimimassa pari sangollista mustikoita ja samalla metsäreisulla mukaan tarttui korillinen kantarelleja.

Vierailija
38/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipasin tiikerikakun aamusti. Iltasella maistellaan masaliisaa.

Vierailija
39/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitontekijä alkaa nyt valmistella iltaruokaa.. Lapaet toivoivat pizzaa, jote taidanpa pyöräytellä erilaisia variaatioita.

Vierailija
40/69 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ranskalaiset ja kalapuikot vaan maistui äsken hyville, nam nam. Nyt on masut täynnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän