Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetin vuokra-asunnon "lääkkis" opiskelijalle..

Vierailija
02.08.2015 |

Okei, otsikko oli vähän liioiteltu.

Olin heinäkuun alussa pienellä paikkakunnalla katsomassa vuokra-asuntoja,sillä aloitan täällä ammattikorkeakoulu opinnot.

Näytössä oli muutamia tuttuja ja yhden tiesinkin päässeen sairaanhoitajaksi opiskelemaan.(oltiin samassa lukiossa). Porukan vähetessä kuulin miten tämä tyttö sanoi vuokranantajalle aloittavansa opiskelut lääkkiksessä??

Vuokranantaja alkoi sitten innoissaan ja ihmeissään toistella että kun sinne on niin vaikea päästä yms ja miten arvostaa lääkkistä. Yllättäen tämä tyttö sai asunnon. Vaikka heinäkuun alussa luki fb että pääsi sairaanhoitajaksi.

Ehkä olen vaan katkera kun en saanut asuntoa, mutta huijataanko nykyään näytöissä noin että olisi mahdollisuudet saada asunto? :D

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:24"]Kuule ap, kun ei se sinulle kuulu kuka sen asunnon saa ja millä perusteella saa. Voi mennä naamankin perusteella ja entä sitten. Niin se vaan tämä maailma toimii. Jos tuo oli eka kerta kun asia sinulle valkenee, niin voi pieni höppänä, lisää tulee aina siihen saakka kunnes krematorio kutsuu. Sitä kutsutaan elämäksi, se ei ole missään vaiheessa reilua, jollei oikein todella hyvä tuuri käy päivästä eka. Tai ei se silloinkaan ole reilua laajemman kokonaisuuden kannalta, ainoastaan onnekkaan itsensä. Asunnon omistaja saa tietenkin aivan itse valita, kenelle vuokraa ja millä hinnalla. Olet vain kateellinen, se on selvästi nähtävissä. Se ei kuitenkaan ole itsellesi hyväksi.
[/quote]

Tässä vaiheessa kyllä suhtaudun asiaan jo huumorilla, kiitos vain. :D Ihan perimmäinen ajatus tässä on miten yleistä tuo liioittelu ja huijaaminen on noissa näytöissä.

En oo vuokranantaja mutta voisin kuvitella etten haluaisi asuntoon ihmistä joka huijaa.

Ap

Vierailija
2/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:21"]No miksi vuokranantajan olisi pitänyt valita sinut? Oliko sinulla mitään etuja verrattuna tähän sh-opiskelijaan? 
[/quote]

Varmaan oltaisi oltu tasavertaisia?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:09"]Vitsi ne välit :///// ap [/quote] Ennenkun tulee mitään vihjailua... Niin olen siisti, tunnollinen ja minulla on luottotiedot kunnossa. Ei ole lemmikkejä enkä tupakoi. Joten oletin että hävisin tytölle juuri siinä,että minun alani ja koulunu olivat vähäpätöisemmät. Ap

[/quote] Niin on suurin osa hakijoista.
[/quote]

Tämän sanoi vain siksi,ettei joku tule kertomaan syitä miksei minua valittu.

Vierailija
4/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja sai idean että ottaakin osan vuokrista kipusiskon palveluina.

Vierailija
5/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:12"] [quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:09"]Vitsi ne välit :///// ap [/quote] Ennenkun tulee mitään vihjailua... Niin olen siisti, tunnollinen ja minulla on luottotiedot kunnossa. Ei ole lemmikkejä enkä tupakoi. Joten oletin että hävisin tytölle juuri siinä,että minun alani ja koulunu olivat vähäpätöisemmät. Ap [/quote] Et välttämättä. Vuokranantajalla vaan synkkasi paremmin toisen hakijan kanssa tai piti tätä ihan vaikka vaan miellyttävämmän näköisenä. Voit toki olla oikeassakin, mutta jos tuolla toisella hakijalla oli ihan samat ominaisuudet kuin mitä edellä luettelit, niin syy voi olla ihan mikä tahansa. Vaikka se, että tarjoutui maksamaan korkeampaa vuokraa tai että halusi maksamaan enemmän vuokravakuuksia kuin sinä. Nämä siis siinä tapauksessa, jos asunnoista on kova kysyntä ja tarjontaa vähän. [/quote] Voi tietysti olla. Mutta mulla on kyllä se käsitys että jos vaikka lääkäri ja sairaanhoitaja hakee asuntoa, niin lääkäri se saa. Ap

[/quote]

Me ostettiin tytölle opiskelija-asunto ja heti asuntoesittelyn jälkeen laitettiin välittäjälle sähköposti ja tarjosimme asunnosta hieman enemmän kuin mitä oli myyjän pyyntö. Saatiin kaupat heti, vaikka esittelyssä oli paljon muitakin kävijöitä. Samanlaiset asunnot meni tosi nopeasti kaupaksi ja koska halusimme ehdottomasti kyseisen asunnon, niin teimme välittömästi tarjouksen, jonka myyjä hyväksyi. Varmaan joku muu, joka olisi myös asunnon halunnut, harmitteli asiaa. 

Vierailija
6/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä valitsisin vuokralaiseksi sairaanhoitajan, jos vaihtoehto olisi lääkäri. Myös alan opiskelijoista näin. Perusteena mahdollinen pidempi vuokrasuhde, lääkäriopiskelijatkin alkavat nopeasti tienaamaan ja etsimään omistusasuntoa.

Älä ap sure, kaverillasi kävi hyvä tuuri, sattumalta veti oikeista naruista valehdellessaan. Mutta ei se elämässä pitkälle kanna ja on surullista, jos ei uskalla olla ylpeä omasta (opiskelu)alastaan.

Vierailija
7/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:14"]Bottom line, hän sai sen kämpän. Vuokranantajaa luultavasti kiinnostaa että rahuli tulee säännöllisesti kuten pitää
[/quote]
Lääkis kestää kauemmin kuin amk-opinnot. Mahdollisesti jopa 7 vuoden taattu vuokratulo houkuttaa näin vuokranantajan näkökulmasta.

Vierailija
8/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni olisi mustalla listalla kaikki itsekkäät ja pinnalliset materialisti pyrkyri-opiskelijat tyyliin oikeustieteellinen, kauppis, myynti  ja markkinointi.

Vierailija
9/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:17"]

Voiko menettää jotain, joka ei ole koskaan ollut sinun?

[/quote]

Voi menettää mahdollisuuden.

Vierailija
10/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:55"]Itselläni olisi mustalla listalla kaikki itsekkäät ja pinnalliset materialisti pyrkyri-opiskelijat tyyliin oikeustieteellinen, kauppis, myynti  ja markkinointi.
[/quote]

Just. Tämä on hyvä esimerkki, minkälaisia perusteita vuokranantajalla voi olla valinnalle. Joskus miellytät, joskus et.

Vierailija
11/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään nyt vielä että ei mua ois haitannut jos oikeasti lääkiksen aloittava olisi saanut asunnon. Eniten jäi kaivelemaan tuo valehtelu

Ap

Vierailija
12/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:12"] [quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:09"]Vitsi ne välit :///// ap [/quote] Ennenkun tulee mitään vihjailua... Niin olen siisti, tunnollinen ja minulla on luottotiedot kunnossa. Ei ole lemmikkejä enkä tupakoi. Joten oletin että hävisin tytölle juuri siinä,että minun alani ja koulunu olivat vähäpätöisemmät. Ap [/quote] Et välttämättä. Vuokranantajalla vaan synkkasi paremmin toisen hakijan kanssa tai piti tätä ihan vaikka vaan miellyttävämmän näköisenä. Voit toki olla oikeassakin, mutta jos tuolla toisella hakijalla oli ihan samat ominaisuudet kuin mitä edellä luettelit, niin syy voi olla ihan mikä tahansa. Vaikka se, että tarjoutui maksamaan korkeampaa vuokraa tai että halusi maksamaan enemmän vuokravakuuksia kuin sinä. Nämä siis siinä tapauksessa, jos asunnoista on kova kysyntä ja tarjontaa vähän. [/quote] Voi tietysti olla. Mutta mulla on kyllä se käsitys että jos vaikka lääkäri ja sairaanhoitaja hakee asuntoa, niin lääkäri se saa. Ap

[/quote]

Me ostettiin tytölle opiskelija-asunto ja heti asuntoesittelyn jälkeen laitettiin välittäjälle sähköposti ja tarjosimme asunnosta hieman enemmän kuin mitä oli myyjän pyyntö. Saatiin kaupat heti, vaikka esittelyssä oli paljon muitakin kävijöitä. Samanlaiset asunnot meni tosi nopeasti kaupaksi ja koska halusimme ehdottomasti kyseisen asunnon, niin teimme välittömästi tarjouksen, jonka myyjä hyväksyi. Varmaan joku muu, joka olisi myös asunnon halunnut, harmitteli asiaa. 

[/quote]

Te saitte kuitenkin asunnon rehellisesti, ette valehtelemalla.

Vierailija
13/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:12"]Se saattaa kuvitella aloittavansa lääketieteen pohjaopinnot tms. hauskaa. Sh:t eivät tunnetusti ole penaalin terävimpiä kyniä.
[/quote]
Voi kiitos taas tästä kommentista. T. Sh

Vierailija
14/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on vielä valinnan vapaus, asunnon omistaja saa valita ihan ite kenet ottaa vuokralaiseksi eikä sitä tarvitse perustella!

Vierailija
15/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano seuraavaks et haet opiskelee opettajaksi tai opiskelet opettajaksi. takuuvarma asunto! tosin pitää sanoa, että kyllä minäkin opettajalle vuokraisin asuntoni...

Vierailija
16/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:12"]Se saattaa kuvitella aloittavansa lääketieteen pohjaopinnot tms. hauskaa. Sh:t eivät tunnetusti ole penaalin terävimpiä kyniä.
[/quote]
[/quote] Teitä on niin paljon, ja moni valvoo töiden takia liikaa, se tunnetusti aiheuttaa "tyhmentymistä". Yläpeutin siis tuota kommenttia koska tuntemastani 6 hoitsusta 4 on aika... no, yksinkertaisia. Tosin näistä bimboista 2 on jo vaihtanut alaa ja kolmas miettii vaihtoa koska kuulemma saa kommenttia siitä miten ei oikeen pärjää. Mutta kyllä sinne sairaanhoitajakouluun pääsee aika spektri ihmisiä ja jos joku tuntee vain muutaman, niin otos saattaa olla sieltä huonommasta päästä.

Vierailija
17/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:25"]sano seuraavaks et haet opiskelee opettajaksi tai opiskelet opettajaksi. takuuvarma asunto! tosin pitää sanoa, että kyllä minäkin opettajalle vuokraisin asuntoni...
[/quote] Sain tällä vilpillä omani! Hain opiskelemaan matematiikkaa ja fysiikkaa ihan yleiseen ohjelmaan, mutta sanoin että hain matematiikan opettajan ohjelmaan. Tosin nyt kandina pedat tuntuu aina vaan oikeammalle vaihtoehdolle, olen sijaistanut lukiossa ja kokenut työn mielekkääksi.

Vierailija
18/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee tämän ketjun kypsymätöntä katkeruutta ja kateutta, uskon vuokranantajan olevan vieläkin varmempi tehneensä oikean valinnan.

Olen vuokrannut asuntoja ja paljon on omasta mielestään tasavertaisia hakijoita. Yllättävän moni tuo esille itsestään epäolennaisia asioita, joiden vuoksi on helpompaa karsia heitä vähemmälle.

Vuokranantajalle ensiarvoisen tärkeää on, että asunto pysyy kunnossa ja vuokranmaksu hoituu tasaisesti. Lisäarvoa syntyy, kun asiat hoituu sutjakasti, eli ei tarvitse vääntää asioista jotka on yleensä selvät. Jos jonkun kanssa tulee yhtään tunne, että voi olla työläämpää ja vaihtoehtoja on, silloin se helpomman ensivaikutelman antava valitaan. Mikään lääkisopiskelu ei vaikuta siihen verrattuna sairaanhoitaja opintoihin, molemmista seuraa varma työllistyminen, mutta lääkisläisellä se tutkinto on pidemmässä puussa. Asunnosta riippuu, olettaako sen käytön jatkuvan opintojen jälkeenkin, mutta alkuvaiheessa todennäköisyys on niin pieni, ettei sillä ole asukkaan valinnan kannalta merkitystä. Nuoret yleensä löytävät kumppanin ja hakevat isompaa asuntoa.

Vierailija
19/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:23"]

Onneksi meillä on vielä valinnan vapaus, asunnon omistaja saa valita ihan ite kenet ottaa vuokralaiseksi eikä sitä tarvitse perustella!

[/quote]

Samaa mieltä. Vuokranantajana minulla on huonoja kokemuksia tietynlaisista ihmisryhmistä. Onneksi saan vapaasti valita vuokralaiseni.

Kerran vuokrasin asunnon eräälle firmalle työsuhdeasunnoksi. Ei koskaan enää! Minulla ei ollut tietenkään mitään sanomista siihen kuka asunnossa asui. Plussana oli se että vuokra tuli säännöllisesti. Mutta ongelmia syntyi ja miinukset olivat painavampia kuin plussat. 

APlle vielä että opiskelijoista on ollut vain hyviä kokemuksia.

Vierailija
20/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:12"]Se saattaa kuvitella aloittavansa lääketieteen pohjaopinnot tms. hauskaa. Sh:t eivät tunnetusti ole penaalin terävimpiä kyniä.
[/quote]
[/quote] Teitä on niin paljon, ja moni valvoo töiden takia liikaa, se tunnetusti aiheuttaa "tyhmentymistä". Yläpeutin siis tuota kommenttia koska tuntemastani 6 hoitsusta 4 on aika... no, yksinkertaisia. Tosin näistä bimboista 2 on jo vaihtanut alaa ja kolmas miettii vaihtoa koska kuulemma saa kommenttia siitä miten ei oikeen pärjää. Mutta kyllä sinne sairaanhoitajakouluun pääsee aika spektri ihmisiä ja jos joku tuntee vain muutaman, niin otos saattaa olla sieltä huonommasta päästä.
[/quote]
Ok. Kuten sanoit, meitä on paljon, joten aika rohkeaa tehdä oletuksia kaikista sairaanhoitajista kahden "bimbon" perusteella. Plus se, että kutsuu toisia bimboksi kertoo itseasiassa enemmän sinusta kuin heistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi