Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetin vuokra-asunnon "lääkkis" opiskelijalle..

Vierailija
02.08.2015 |

Okei, otsikko oli vähän liioiteltu.

Olin heinäkuun alussa pienellä paikkakunnalla katsomassa vuokra-asuntoja,sillä aloitan täällä ammattikorkeakoulu opinnot.

Näytössä oli muutamia tuttuja ja yhden tiesinkin päässeen sairaanhoitajaksi opiskelemaan.(oltiin samassa lukiossa). Porukan vähetessä kuulin miten tämä tyttö sanoi vuokranantajalle aloittavansa opiskelut lääkkiksessä??

Vuokranantaja alkoi sitten innoissaan ja ihmeissään toistella että kun sinne on niin vaikea päästä yms ja miten arvostaa lääkkistä. Yllättäen tämä tyttö sai asunnon. Vaikka heinäkuun alussa luki fb että pääsi sairaanhoitajaksi.

Ehkä olen vaan katkera kun en saanut asuntoa, mutta huijataanko nykyään näytöissä noin että olisi mahdollisuudet saada asunto? :D

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:12"]

Se saattaa kuvitella aloittavansa lääketieteen pohjaopinnot tms. hauskaa. Sh:t eivät tunnetusti ole penaalin terävimpiä kyniä.

[/quote] aina terävimpiä mitä amikset

Vierailija
22/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:55"]

Itselläni olisi mustalla listalla kaikki itsekkäät ja pinnalliset materialisti pyrkyri-opiskelijat tyyliin oikeustieteellinen, kauppis, myynti  ja markkinointi.

[/quote] lääkäreitä, oikeusoppineita tarvitaan. Sellaista se on kuka arvostaa mitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:21"]

No olet itse nainen joten älä valita, kun tulet saamaan sen asunnon paljon helpommin kuin miehenä ollessa.

[/quote]

Miksi tämä kommentti on alapeukutettu? Ihan tosiasiahan se on, että naiset saavat vuokra-asunnon miehiä helpommin.

Vierailija
24/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:09"]Vitsi ne välit :///// ap [/quote] Ennenkun tulee mitään vihjailua... Niin olen siisti, tunnollinen ja minulla on luottotiedot kunnossa. Ei ole lemmikkejä enkä tupakoi. Joten oletin että hävisin tytölle juuri siinä,että minun alani ja koulunu olivat vähäpätöisemmät. Ap

[/quote]

Et välttämättä. Vuokranantajalla vaan synkkasi paremmin toisen hakijan kanssa tai piti tätä ihan vaikka vaan miellyttävämmän näköisenä. Voit toki olla oikeassakin, mutta jos tuolla toisella hakijalla oli ihan samat ominaisuudet kuin mitä edellä luettelit, niin syy voi olla ihan mikä tahansa. Vaikka se, että tarjoutui maksamaan korkeampaa vuokraa tai että halusi maksamaan enemmän vuokravakuuksia kuin sinä. Nämä siis siinä tapauksessa, jos asunnoista on kova kysyntä ja tarjontaa vähän.

[/quote]

Näinpä näin. Ei se lääkis välttämättä ollut ratkaiseva juttu, vaan esimerkiksi se, että itsestään kertomisen (vaikka tässä tapauksessa olikin valetta) myötä vuokralaiseksi valittu pääsi rupattelemaan vuokranantajan kanssa niitä näitä ja hän jäi paremmin mieleen. Kävitkö AP itse kertomassa itsestäsi vuokranantajalle ja hakemassa teitä yhdistävää tekijää?

Vierailija
25/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi ne välit :///// ap

Vierailija
26/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika typerää :( Harmi, ettet kehdannut sanoa mitään, tuskin vuokranantaja arvostaa valehtelijaa.

Vierailija
27/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkis? Lääkis?

Vierailija
28/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pääsi molempiin ja valitsi lääkiksen. 

Vierailija
29/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saattaa kuvitella aloittavansa lääketieteen pohjaopinnot tms. hauskaa. Sh:t eivät tunnetusti ole penaalin terävimpiä kyniä.

Vierailija
30/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:09"]Vitsi ne välit :///// ap
[/quote]

Ennenkun tulee mitään vihjailua... Niin olen siisti, tunnollinen ja minulla on luottotiedot kunnossa. Ei ole lemmikkejä enkä tupakoi. Joten oletin että hävisin tytölle juuri siinä,että minun alani ja koulunu olivat vähäpätöisemmät.

Ap

Vierailija
31/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:11"]Lääkkis? Lääkis?
[/quote]

Sori, kirjoitin miten "sanon".

Ap

Vierailija
32/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bottom line, hän sai sen kämpän. Vuokranantajaa luultavasti kiinnostaa että rahuli tulee säännöllisesti kuten pitää

Vierailija
33/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko edes lähellä kaupunkia jossa voisi opiskella lääketiedettä?

Noloahan tuo on ja kyllä kuittaisin hoitsulle tuosta.

Tuli mieleen josko sivuillaan oli kuitenkin että valmistunut sairaanhoitajaksi ja nyt sitten menossa kuitenkin lääkkikseen?

Vierailija
34/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:12"]Jos se pääsi molempiin ja valitsi lääkiksen. 
[/quote]

Ei tullut mieleeni. Mutta nykyään ei taida olla mahdollista päästä kahteen, vain yhteen. Ellei sitten jonottanut. Oletin kun kuvakaappauksen keran luki että pääsi sairaanhoitajaksi.

Ap

Vierailija
35/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko menettää jotain, joka ei ole koskaan ollut sinun?

Vierailija
36/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:14"]Onko edes lähellä kaupunkia jossa voisi opiskella lääketiedettä?

Noloahan tuo on ja kyllä kuittaisin hoitsulle tuosta.

Tuli mieleen josko sivuillaan oli kuitenkin että valmistunut sairaanhoitajaksi ja nyt sitten menossa kuitenkin lääkkikseen?
[/quote]

Siis pääsimme tänä keväänä lukiosta, siksi oli kavereissakin. Tuskin ehti siinä ajassa valmistua.

En kehdannut sanoa mitään.

Ap

Vierailija
37/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:09"]Vitsi ne välit :///// ap [/quote] Ennenkun tulee mitään vihjailua... Niin olen siisti, tunnollinen ja minulla on luottotiedot kunnossa. Ei ole lemmikkejä enkä tupakoi. Joten oletin että hävisin tytölle juuri siinä,että minun alani ja koulunu olivat vähäpätöisemmät. Ap

[/quote]

Et välttämättä. Vuokranantajalla vaan synkkasi paremmin toisen hakijan kanssa tai piti tätä ihan vaikka vaan miellyttävämmän näköisenä. Voit toki olla oikeassakin, mutta jos tuolla toisella hakijalla oli ihan samat ominaisuudet kuin mitä edellä luettelit, niin syy voi olla ihan mikä tahansa. Vaikka se, että tarjoutui maksamaan korkeampaa vuokraa tai että halusi maksamaan enemmän vuokravakuuksia kuin sinä. Nämä siis siinä tapauksessa, jos asunnoista on kova kysyntä ja tarjontaa vähän.

Vierailija
38/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet itse nainen joten älä valita, kun tulet saamaan sen asunnon paljon helpommin kuin miehenä ollessa.

Vierailija
39/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:17"]Voiko menettää jotain, joka ei ole koskaan ollut sinun?
[/quote]

Kyllä minua harmitti paljon, koska sijainti oli hyvä ja asunto todella siisti. Ei tule vastaan usein. Lisäksi olin itse rehellinen ja nyt oletan että tuo lääkis puhe auttoi toista tyttöä saamaan asunnon. Ja hän valehteli..

Ap

Vierailija
40/46 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin kirjoitin vuokra-asunto näytössä täytettyyn Lappuun olevani juristi ja vaimoni olevan lääkemyyjä.
Saimme kämpän enkä menettänyt yöuniani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan