Menetin vuokra-asunnon "lääkkis" opiskelijalle..
Okei, otsikko oli vähän liioiteltu.
Olin heinäkuun alussa pienellä paikkakunnalla katsomassa vuokra-asuntoja,sillä aloitan täällä ammattikorkeakoulu opinnot.
Näytössä oli muutamia tuttuja ja yhden tiesinkin päässeen sairaanhoitajaksi opiskelemaan.(oltiin samassa lukiossa). Porukan vähetessä kuulin miten tämä tyttö sanoi vuokranantajalle aloittavansa opiskelut lääkkiksessä??
Vuokranantaja alkoi sitten innoissaan ja ihmeissään toistella että kun sinne on niin vaikea päästä yms ja miten arvostaa lääkkistä. Yllättäen tämä tyttö sai asunnon. Vaikka heinäkuun alussa luki fb että pääsi sairaanhoitajaksi.
Ehkä olen vaan katkera kun en saanut asuntoa, mutta huijataanko nykyään näytöissä noin että olisi mahdollisuudet saada asunto? :D
Kommentit (46)
Nyt äkkiä kirje nimettömänä vuokranantajalle?
Siis voihan noin valehdella, jos on pokkaa. Itse tylsästi sanoisin, että rehellisyys kannattaa aina. Koska itsellä on hyvä mieli, vain joku psykonarsku mennä porskuttaa valehdellen ilman tunnontuskia. Ja antaisin sen olla, mutta pitäisin välit kaukaisina tuohon ihmiseen. Jos valehtelee tuosta, valehtelee muistakin asioista.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:09"]Vitsi ne välit :///// ap [/quote] Ennenkun tulee mitään vihjailua... Niin olen siisti, tunnollinen ja minulla on luottotiedot kunnossa. Ei ole lemmikkejä enkä tupakoi. Joten oletin että hävisin tytölle juuri siinä,että minun alani ja koulunu olivat vähäpätöisemmät. Ap
[/quote] Niin on suurin osa hakijoista.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:09"]Vitsi ne välit :///// ap [/quote] Ennenkun tulee mitään vihjailua... Niin olen siisti, tunnollinen ja minulla on luottotiedot kunnossa. Ei ole lemmikkejä enkä tupakoi. Joten oletin että hävisin tytölle juuri siinä,että minun alani ja koulunu olivat vähäpätöisemmät. Ap
[/quote]
Et välttämättä. Vuokranantajalla vaan synkkasi paremmin toisen hakijan kanssa tai piti tätä ihan vaikka vaan miellyttävämmän näköisenä. Voit toki olla oikeassakin, mutta jos tuolla toisella hakijalla oli ihan samat ominaisuudet kuin mitä edellä luettelit, niin syy voi olla ihan mikä tahansa. Vaikka se, että tarjoutui maksamaan korkeampaa vuokraa tai että halusi maksamaan enemmän vuokravakuuksia kuin sinä. Nämä siis siinä tapauksessa, jos asunnoista on kova kysyntä ja tarjontaa vähän.
[/quote]
Voi tietysti olla. Mutta mulla on kyllä se käsitys että jos vaikka lääkäri ja sairaanhoitaja hakee asuntoa, niin lääkäri se saa.
Ap
Kuule ap, kun ei se sinulle kuulu kuka sen asunnon saa ja millä perusteella saa. Voi mennä naamankin perusteella ja entä sitten. Niin se vaan tämä maailma toimii. Jos tuo oli eka kerta kun asia sinulle valkenee, niin voi pieni höppänä, lisää tulee aina siihen saakka kunnes krematorio kutsuu. Sitä kutsutaan elämäksi, se ei ole missään vaiheessa reilua, jollei oikein todella hyvä tuuri käy päivästä eka. Tai ei se silloinkaan ole reilua laajemman kokonaisuuden kannalta, ainoastaan onnekkaan itsensä. Asunnon omistaja saa tietenkin aivan itse valita, kenelle vuokraa ja millä hinnalla. Olet vain kateellinen, se on selvästi nähtävissä. Se ei kuitenkaan ole itsellesi hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:14"]
Onko edes lähellä kaupunkia jossa voisi opiskella lääketiedettä?
Noloahan tuo on ja kyllä kuittaisin hoitsulle tuosta.
Tuli mieleen josko sivuillaan oli kuitenkin että valmistunut sairaanhoitajaksi ja nyt sitten menossa kuitenkin lääkkikseen?
[/quote]
Mulla asuu fysioterapeutiksi opiskeleva kämppiksenä solussa ja kaikkille se mainostaa kuinka hän opisklee sairauden hoitoa ja lääketiedettä ;) nauran.
No miksi vuokranantajan olisi pitänyt valita sinut? Oliko sinulla mitään etuja verrattuna tähän sh-opiskelijaan?