Loppunut ystävyyssuhde harmittaa vielä vuosia myöhemmin, mitä tehdä?
Minulla oli bestis, jonka kanssa jaoimme ilot ja surut aivan ehdoitta melkein 15 vuoden ajan. Aikuistuttuamme tiemme erkanivat, varmaan kumpikin muuttui liikaa. En kokenut enää iloa hänestä ja jatkuva piikittely valinnoistani otti päähän ja pikkuhiljaa kasvoimme erillemme. Nyt vuosikymmen myöhemmin asia vaivaa minua tämän tästä. Ikävöin häntä ja myös sitä, että olisi se yksi rakas ystävä. Aikuisiällä ei ole ollut kovin helppoa hankkia uusia ystävyyssuhteita ja tunnen jääväni paitsi kun olen useimmiten yksin. Emme ole olleet yhteydessä siis vuosiin enkä tiedä hänestä mitään, paitsi sen, että naimisissa on ja mikä koulutus hänellä on. Googlesta ei ole apua. Olen miettinyt pitkään, haluaisitko hänet elämääni ja jos hän olisi sama ihana ihminen kuin silloin ennen, niin totta kai. Mutta jos ei, niin hyödytöntä hänen etsimisensä olisi. Onko joku ottanut vastaavassa tilanteessa yhteyttä ja lämmittänyt välejä uudelleen? Jos, niin miten?
Kommentit (46)
Mulla ex-kaveri on estänyt mut facessa ja joka paikassa. On siis suuttunut perusteellisesti. Harmittaa, mutta minkäs teet.
Sinuna ottaisin yhteyttä. Ei siinä mitään menetäkään.
Tämä ystävyys päättyi jo ennen fb:n olemassa ollakaan eikä ystävä ole siellä koskaan ollut. Ei ole siis mitään tietoa, missä hän asuu, mitä tekee tai miltä näyttää. Joo, useimmiten ajattelen, että se kaikki päättyi syystä ja aika aikansa kutakin mutta kun me vaan oltiin me, cannottiin ikuista ystävyyttä ja hän oli mulle rakkain ihminen. Kunnes kasvoimme ja miesasiat tuntuivat muuttaneet molempia. Olisi kiva tietää mitä hänelle kuuluu. Ehkä tämä on liian kultaista ajattelua ja pitäisi antaa asian olla. Oon vaan niin kateellinen välillä niille, joilla on läheinen ystävä, jonka kanssa voi jakaa kaiken. Mullakin joskus oli :(
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:31"]Mulla ex-kaveri on estänyt mut facessa ja joka paikassa. On siis suuttunut perusteellisesti. Harmittaa, mutta minkäs teet.
[/quote]
Ei meidänkään eroamisen aikana ollut facea. Silti mut on estetty. Ilmeisen pitkävihainen tämä mun ex-kaveri.
Oon myös miettinyt, että mut saisi tavoitettua helposti, sillä Googlella löytyy paljon tietoa sähköposteineen ja numeroiden työkuvioiden takia. Jos hän olisi halukas tapaamaan tai ottamaan yhteyttä, niin varmaan olisi jo tehnyt niin. Mä löydän hänestä vain pari juttua, jotka ovat harrastuksen verkkosivuilla intran puolella ja nekin vain jotain kisatuloksia. Ei fb:tai, ei mitään työtietoa tai muuta. Tiedän vain nimen.
Kaikkia ihmissuhteita ei ole tarkoitettu kestämään läpi elämän, valitettavasti. Ei kannata haikailla menneitä, on vaan mentävä eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:31"]Mulla ex-kaveri on estänyt mut facessa ja joka paikassa. On siis suuttunut perusteellisesti. Harmittaa, mutta minkäs teet.
[/quote]
Ei meidänkään eroamisen aikana ollut facea. Silti mut on estetty. Ilmeisen pitkävihainen tämä mun ex-kaveri.
[/quote]
Täh? Miten sen tietää, että sut on estetty? Ja miten teidän ystävyys päättyi? Mä en itsekään kyllä ole fb:ssa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:40"]Kaikkia ihmissuhteita ei ole tarkoitettu kestämään läpi elämän, valitettavasti. Ei kannata haikailla menneitä, on vaan mentävä eteenpäin.
[/quote]
Niin mäkin kyllä valitettavasti ajattelen, mutta suru tulee puseroon aina kun mietin sitä kaikkea kivaa, mitä meillä oli. Ja just se ystävän kaipuu on välillä tosi suuri. Hänen jälkeensä mulla on ollut vain kavereita, ei yhtään oikeaa ystävää.
Yritä ihmeessä, niin saadaan uus jännä jatkosarja tänne kaikkien tylsien läskiketjujen ja pettämusketjujen lisäksi!!! :)
Väestörekisteriin, kun soitat saat osoitteen selville, jollei henkilö ole salannut tietojaan. Nimi (tyttönimikin riittää), syntymävuosi ja asuinpaikka nuoruudestanne, niin se riittää. Tällä tavoin sain 30 ihmisen osoitteet selville luokkakokouskutsua varten :)6794
Ota yhteyttä jos noin paljon mietit! :)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:31"]Mulla ex-kaveri on estänyt mut facessa ja joka paikassa. On siis suuttunut perusteellisesti. Harmittaa, mutta minkäs teet. [/quote] Ei meidänkään eroamisen aikana ollut facea. Silti mut on estetty. Ilmeisen pitkävihainen tämä mun ex-kaveri. [/quote] Täh? Miten sen tietää, että sut on estetty? Ja miten teidän ystävyys päättyi? Mä en itsekään kyllä ole fb:ssa.
[/quote]
Ohis mutta tämä kiinnostaa muakin! T. tietämätön
Ja ikävä homma ap. Vähän tylyä, mutta oletko varma ettet idolisoi ystävääsi ja sitä mitä teillä oli..? Aika kultaa muistot niin tehokkaasti. Ymmärrän kyllä ystävän kaipuun. Entä jos kuitenkin yrittäisit suunnata katseen menneestä eteenpäin ja vaikka yrittää syventää olemassaolevia kaverisuhteita..?
Mullakin tiet erkani lapsuuden ystävän kanssa. Ero jotenkin sai hänet katkeroitumaan ja epäilemään, että ystävätkin haluavat pahaa. Mitään pahaa en hänelle tehnyt tai halunnut, loukkaantui vain kaikille kaikesta. Ilävä on kova ja harmittaa :( Ei ole onnitellut edes esikoisestani, se tuntui pahalta. Ota yhteyttä, minäkin otin ja edes yritin, se paransi omaa oloani!!
Mä muistan hänen puhelinnumeronsa ulkoa. Siihen aikaan sitä tuli naputeltua lankapuhelimeenkin niin usein, että jäi ikuisiksi ajoiksi mieleen. Numerotiedustelusta ei löytynyt mitään. Oisko tää nyt merkki siitä, että kannattaisi vaan antaa olla...
En tiedä, mitä tarkoitat idolisoinnilla mutta oli meillä omat riitamme ja isot eroavaisuudet. Tiemme erkanivat, koska sain hänestä vain pahaa mieltä ja hän moitti minua asioista, joilla ei ole mitään merkitystä oikeasti. Siis tyyliin käytin vääriä sanavalintoja tai muuta vastaavaa. Ei hän aiemmin ollut sellainen, jotenkin snobiutui aikuistuessaan. Joten ihan tietoisesti irrottauduin hänen otteestaan ja joskus kun tuli kadulla vastaan, niin käännyin vain pois, ettei tarvitsisi kohdata häntä ja miettiä, miten hän taas mittailee virheitäni ja väärää tapaa moikata. Kuulostaa pahalta mutta aiemmin hän ei ollut tuomitseva tai laskelmoiva. Jotain hänelle tapahtui. Tunteet tulevat pintaan kun edes mietin tuota aikaa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:05"]En tiedä, mitä tarkoitat idolisoinnilla mutta oli meillä omat riitamme ja isot eroavaisuudet. Tiemme erkanivat, koska sain hänestä vain pahaa mieltä ja hän moitti minua asioista, joilla ei ole mitään merkitystä oikeasti. Siis tyyliin käytin vääriä sanavalintoja tai muuta vastaavaa. Ei hän aiemmin ollut sellainen, jotenkin snobiutui aikuistuessaan. Joten ihan tietoisesti irrottauduin hänen otteestaan ja joskus kun tuli kadulla vastaan, niin käännyin vain pois, ettei tarvitsisi kohdata häntä ja miettiä, miten hän taas mittailee virheitäni ja väärää tapaa moikata. Kuulostaa pahalta mutta aiemmin hän ei ollut tuomitseva tai laskelmoiva. Jotain hänelle tapahtui. Tunteet tulevat pintaan kun edes mietin tuota aikaa.
[/quote]
No miksi ihmeessä haluaisit tämän ihmisen takaisin elämääsi?
Sillä on varmaan jo uudet luottoystävät.
Hyvä kysymys ja kuten sanoin, erkanemisellemme on syynsä, siinähän ne tulivatkin. Haluaisin oikeastaan varmistaa oliko ratkaisu oikea vai oliko se vain vaihe hänen elämässään. Jos hän kuitenkin olisi samanlainen kuin silloin joskus eikä sellainen, josta halusin eroon. Tiedän, toiveajattelua mutta kuten todettu, minulla ei ole ollut ystäviä hänen jälkeensä. Yhteinen historia ja kasvu olivat vahvoja tekijöitä ystävyytemme taustalla.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:31"]Mulla ex-kaveri on estänyt mut facessa ja joka paikassa. On siis suuttunut perusteellisesti. Harmittaa, mutta minkäs teet.
[/quote]
[/quote]
Täh? Miten sen tietää, että sut on estetty? Ja miten teidän ystävyys päättyi? Mä en itsekään kyllä ole fb:ssa.
[/quote]
Kyllä sen tietää, kun profiili löytyy ilman kirjautumista tai jonkun muun tunnuksilla.
Menneet menneinä. Ihmiset muuttuvat, ei hän tai sinä ole enää sama ihminen kuin 15 v sitten. Hyväksy se ja mene eteenpäin elämässäsi.