Kosin miestä.....sanoi ei (vielä)
Ja siis olemme seurustelleet seitsemän vuotta. Otin asian puheeksi ja tässä tulos. Mitäs nyt tekisitte? Olemme noin 45 ja kummallakin avioero takana kymmenen vuotta sitten. Emme asu yhdessä, mies ei ole halunnut sitäkään.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:08"]Minusta tuo olisi ihannetilanne: asua omassa kodissa ja seurustella ilman mitään sitoumuksia yhteenmuuttamisesta.
[/quote]
Niin samaa mieltä. En koskaan muuttaisi miehen kanssa yhteen saati mitään kihloja ym. En ymmmärrä näitä pakollisia kuvioita yhteenmuuttamisista ja muista turhista sitoumuksista, ainakaan yli nelikymppisiltä. Ap:lla on juurikin ihannetilanne, mutta mokaa sen tuolla painostuksella ja vaatimuksilla.
[/quote]
Oletko elänyt tuolla tavalla. On yksinäistä ja ulkuolisuuden tunne mukana. Ainakin noin pitkällä ajalla.
[/quote]
En ole elänyt koskaan noin, koska ei tuollaista miestä löydy joka suostuisi tuollaiseen ratkaisuun. Siksi olen elänytkin lähes aina "yksin", lapsi tosin löytyy. En halua koskaan muuttaa miehen kanssa yhteen, tahdon pitää oman vapauteni ja omat tavat/säännöt.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:39"]
Ap tässä. Luultavasti alan katselemaan muita miehiä ja otan sormuksen pois. Turha olla kihloissa, kun ei mies halua naimisiinkaan. Voihan sitä sitten tapailla ja katsotaan, mitä mies sitten suhteelta haluaa. Voihan sekin ajatella että haluaa vapauden takaisin, vaikka vapaana se on elänyt. Oma asunto, oma aika aina, ei velvoitteita, nähty kun miehelle on sopinut. Jos nyt vaan uskon tilanteen.
[/quote]
Miten te kihloihin päädyitte? Kosiko mies? Miksi sinä kosit kun olitte jo kihloissa? Kihlat on lupaus avioliitosta.
Halusin kovasti kihlautua kun olin rakastunut ja halusin jakaa elämämme. Tietysti oli tarkoitus tehdä yhteinen koti ja avioliitto sitten myöhemmin. Mutta auki jäi aika. Siis minä halusin. Todennäköisesti mies ei sitten oikeastaan halunnutkaan
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:39"]
Ap tässä. Luultavasti alan katselemaan muita miehiä ja otan sormuksen pois. Turha olla kihloissa, kun ei mies halua naimisiinkaan. Voihan sitä sitten tapailla ja katsotaan, mitä mies sitten suhteelta haluaa. Voihan sekin ajatella että haluaa vapauden takaisin, vaikka vapaana se on elänyt. Oma asunto, oma aika aina, ei velvoitteita, nähty kun miehelle on sopinut. Jos nyt vaan uskon tilanteen.
[/quote]
Miten te kihloihin päädyitte? Kosiko mies? Miksi sinä kosit kun olitte jo kihloissa? Kihlat on lupaus avioliitosta.
[/quote]
Ei kai sitä miestä väkisin kirkkoon saa, joten pakkohan ap:n on ottaa asia puheeksi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:07"]
Halusin kovasti kihlautua kun olin rakastunut ja halusin jakaa elämämme. Tietysti oli tarkoitus tehdä yhteinen koti ja avioliitto sitten myöhemmin. Mutta auki jäi aika. Siis minä halusin. Todennäköisesti mies ei sitten oikeastaan halunnutkaan
[/quote]
Eli kosit miestäsi jo silloin? Eiköhän nyt ole jo selvää ettei mies halua kanssasi naimisiin vaikka kosisit kolmannen kerran.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:39"] Ap tässä. Luultavasti alan katselemaan muita miehiä ja otan sormuksen pois. Turha olla kihloissa, kun ei mies halua naimisiinkaan. Voihan sitä sitten tapailla ja katsotaan, mitä mies sitten suhteelta haluaa. Voihan sekin ajatella että haluaa vapauden takaisin, vaikka vapaana se on elänyt. Oma asunto, oma aika aina, ei velvoitteita, nähty kun miehelle on sopinut. Jos nyt vaan uskon tilanteen. [/quote] Miten te kihloihin päädyitte? Kosiko mies? Miksi sinä kosit kun olitte jo kihloissa? Kihlat on lupaus avioliitosta. [/quote] Ei kai sitä miestä väkisin kirkkoon saa, joten pakkohan ap:n on ottaa asia puheeksi.
[/quote]
Joo mutta ei se nyt mitään uutta kosintaa tarvitse kun kerta kihloissa jo ovat (olivat).
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:08"]Minusta tuo olisi ihannetilanne: asua omassa kodissa ja seurustella ilman mitään sitoumuksia yhteenmuuttamisesta.
[/quote]
Niin samaa mieltä. En koskaan muuttaisi miehen kanssa yhteen saati mitään kihloja ym. En ymmmärrä näitä pakollisia kuvioita yhteenmuuttamisista ja muista turhista sitoumuksista, ainakaan yli nelikymppisiltä. Ap:lla on juurikin ihannetilanne, mutta mokaa sen tuolla painostuksella ja vaatimuksilla.
[/quote]
Oletko elänyt tuolla tavalla. On yksinäistä ja ulkuolisuuden tunne mukana. Ainakin noin pitkällä ajalla.
[/quote]
En ole elänyt koskaan noin, koska ei tuollaista miestä löydy joka suostuisi tuollaiseen ratkaisuun. Siksi olen elänytkin lähes aina "yksin", lapsi tosin löytyy. En halua koskaan muuttaa miehen kanssa yhteen, tahdon pitää oman vapauteni ja omat tavat/säännöt.
[/quote]
Ehkä sinä et ole ollut rakastunut, en tarkoita loukata. Mutta ihan tavallista on haluta elää yhdessä. Jos sinua on aina pyydetty elämänkumppaniksi, et tiedä, miltä kieltäminen voi tuntua. Elin aloittajan tilanteen kansa samanlaisessa tilanteessa muutaman vuoden. Siitä oli pakko lähteä, sillä en kestänyt sitä hylkäämisen kokemusta. Ja siis huom, ei ollut kyse avioliitosta vaan ihan vaan yhdessä elämisestä. Normaali toive.
En kyllä itse miestä menisi kosimaan, jos kosisin ja tulisi kieltävä vastaus, se olisi sitten siinä, selvä merkki miehen puolelta ettei kiinnosta siinä mielessä, luultavasti odottelee parempaa jos sattuu kohdalle! Miehet ovat aina minua kosineet, nyt toisessa onnellisessa avioliitossa jota jatkunut yli 25 vuotta!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:14"]
Ihannetilanne miehelle. Nainen käytettävissä ja oma vapaus edelleen. Harva nainen eläisi noin. Onko miehellä muita suhteita?
[/quote]
Miksi naiset haluaa aina sitoa miehen. Kumma halu naisilla ajatella, että ainoa oikea tyyli elää on elää saman katon alla ja ei vapautta. En yhtään ihmettele, jos miehiä ahdistaa sitoutuminen yhteen naiseen, jos ei ole enää omaa vapautta.
Naisena minulle kävisi vallan mainiosti asuminen omassa asunnossa ja seurustelu. Minun ei ole koskaan tarvinnut kytätä miesystäviäni. He ovat pysyneet vapaaehtoisesti kanssani, jos ovat olleet pysyäkseen. Eivät miehet sitomallakaan pysy ja kyttäämällä, vaikka naiset niin luulevat
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:14"]
Ihannetilanne miehelle. Nainen käytettävissä ja oma vapaus edelleen. Harva nainen eläisi noin. Onko miehellä muita suhteita?
[/quote]
Miksi naiset haluaa aina sitoa miehen. Kumma halu naisilla ajatella, että ainoa oikea tyyli elää on elää saman katon alla ja ei vapautta. En yhtään ihmettele, jos miehiä ahdistaa sitoutuminen yhteen naiseen, jos ei ole enää omaa vapautta.
Naisena minulle kävisi vallan mainiosti asuminen omassa asunnossa ja seurustelu. Minun ei ole koskaan tarvinnut kytätä miesystäviäni. He ovat pysyneet vapaaehtoisesti kanssani, jos ovat olleet pysyäkseen. Eivät miehet sitomallakaan pysy ja kyttäämällä, vaikka naiset niin luulevat
[/quote] Samaa ajattelua ja kyttäämistä kyllä esiintyy myös miehillä, joten miksi yleistät? Varsinkin kun itsekin olet nainen niin luulisi sinun tajuavan että on myös muita naisia, jotka eivät halua sitoutua vahvasti. Ei tämä ole mikään sukupuolikysymys.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:14"]
[/quote]
[/quot
Olen siis elänyt näin seitsemän vuotta ja en ole lainkaan kytännyt tms. En ole rajoittanut miestä millään tavalla. En arkipäiviä enkä lomia. Oletko elänyt näin ja oletko koskaan yhdessä asuessa kysynyt mieheltä, missä on illalla, missä yön jos ei kotona ym. Otapa huomioon että minä en edes tiedä, mitä mies milloinkin tekee.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:14"]
[/quote]
[/quote]
Kuinka pitkään olet ollut suhteissa? Etkö yhtään ole tiennyt, mitä miesystäväsi tekee? Oletkohan nyt tuosta ihan varma vai onko niin, että suhde ei ole edes alkanut kunnolla. Kuullostat vaan niin kovin nuorelta.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:07"]
[/quote]
Eli kosit miestäsi jo silloin? Eiköhän nyt ole jo selvää ettei mies halua kanssasi naimisiin vaikka kosisit kolmannen kerran.
[/quote]
Niin, siltä näyttää. Selityksiä ei kai tässä muita ole.
Jos olette olleet yhdessä jo 7 vuotta ja siitäkin 4 vuotta kihloissa, niin eiköhän mies olisi jo sen "paremman" löytänyt, jos sellaisen olisi etsinyt. Kun molemmat olette jo tahoillanne olleet naimisissa, niin mies voi ajatella, että ei enää toista kertaa. Ajatus yhdessä asumisesta ja avioliitosta ei todennäköisesti muuttaisi teidän yhdessäoloanne nykyistä tilannetta yhtään paremmaksi ja hän saattaa ajatella, että se jopa muuttaisi tilanteenne huonommaksi. Yhteisiä lapsiakaan ei ole tarkoitus enää hankkia, niin sikälikin avioliitto tuossa tilanteessa ei toisi mitään hyviä muutoksia elämäänne. Jos kuitenkin haluat toisenlaisen ihmissuhteen, niin sinun täytyy sellainen hankkia. Minusta tuo teidän nykyinen suhde kuullostaa ihanteelliselta, en itsekään jaksaisi enää tässä iässä mitään "kotileikkiä" aloittaa uudelleen.