Joku perhe osti prismassa sapuskaa parinsadan egen edestä, mietin kyllä siin että onneksi asun yksin
Pysyy ruokakulut pienenä kun ei tarvi olla vastuussa kuin itsestään. Lisäksi voi ostella itelleen kaikenlaisia tietokone- yms leluja. Muita, jotka ajattelevat samoin?
M36
Kommentit (46)
Ehkä käyvät harvemmin kaupassa ja ostavat isomman satsin kerralla.Niin me ainakin tehdään.
Eihän pari sataa nyt ole edes paljoa viikon ostoksista.
Meillä kahdella voi mennä pari sataa kauppaan.
No jos on perhe ja tehdään koko viikon ruokaostokset pääsääntöisesti kerralla, niin eihän tuo nyt paljoa ole, jos siinä vielä mukana vaikkapa pesuaineita ja vessapaperia jne.
Asun yksin ja maksan kaiken yksin enkä saa kuin yhden palkan. Pitää olla aika iso perhe ttä se ei ole taloudellisessa mielessä edullisempi.
Käydään kaupassa kerran viikossa 4henkinen perhe. Menee vajaa 200.
Katsoin Intersportissa kun perhe hankki alekamaa. Hinta oli lähes 2.000 e. Hirveä härdelli kauppakeskuksissa. Voi kauhea, jos perheiden elämä on tuollaistanykyään kaupungissa.
Joo, yli tonni menee kuussa kun 2 aikuista ja kaks teiniä. Lapsiin menee hirveästi rahaa, kun ne on omillaan niin on kyllä varaa tehdä kaikenlaista. En silti noita vaihtaisi.
Hyi helvata, Kyllä se on parempi elellä itekseen. Vela-naisiakin on verraten vähän.
No minulla menee sinkkuna helposti 600e ruokaan/kk.
Bensaan tänään 120 €, Prismaan tänään 130€. 3 henkinen perhe..Elämä on..
Meillä perheellä (useampi lapsi) menee reilu 2000e/kk ruokakauppaan. Ei ole ongelma. Kk-menot on sellaista 5000e luokkaa kaikkineen. On vaan oltava koulutetut vanhemmat ja hyvät tulot. On myös varaa siihen ap:n mainitsemaan ”elektroniikkaan” mutta mä en ole siitä kiinnostunut , satsaan ennemmin lapsiini. Jotkut meistä onneksi niitä haluavat sekä jaksavat hoitaa ne hyvin.
Perheen ruokakulut on tonnin luokkaa, ostan silti tietokoneita ja muita leluja itselle ja teinille, mies maksaa omat lelunsa.
Miksi sä luulet, että joku parinsadan kauppareissu tuntuisi meidän perheessä juuri missään? Ja ettei olisi varaa ostella tietokoneita ja pelejä ja vermeitä, jos nyt sattuu ostamaan kalliimpaa juustoakin?
Köyhä vinkuu, onneksi minä voin ostaa leluja ja ruokaa kaupasta yllinkyllin koko perheelle.
Se on kamala näky kun joku iso mamma purjehtii kassalle täpötöyden kärryn kanssa.
Kaikenlasta sontaa kärry täynnä ja sitten ihmetellään kun paino lähentelee 200 kiloa ja nivelet on paskana.
Sinähän maksat osan sen perheen ruokakärrystä. Perheelliset saavat Suomessa puolet tuloistaan tukiaisina joitka sinunlaisesi veroita heille maksavat. Kelpaa täyttää ostoskärryä.
Ei tullu mieleen että siinä perheessä on 2 tienaajaa ja lisäksi saavat tukia lapsista? Eli isot menot mut myös isot tulot.
No vähävaraisena on hyvä että ei tarvi ruokkia kun itsensä. Jotkut ostaa viikonlopuksi paljon ruokaa varoiksi jos tulee sukulaisia kylään ja heittää sitten vanhaksi menneet roskiin jos ei kukaan tullutkaan. Ja valittaa kuinka vuokra on niin korkea ettei eläkkeet riitä siihen. Eivät halvempaa kumminkaan hae ja ruokaa ostetaan lapsille ja lastenlapsille jos vaikka tulevat käymään.. se on tärkeämpää joillekkin kuin että tulisivat itse toimeen vähillä rahoillaan.