Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku perhe osti prismassa sapuskaa parinsadan egen edestä, mietin kyllä siin että onneksi asun yksin

Vierailija
05.03.2022 |

Pysyy ruokakulut pienenä kun ei tarvi olla vastuussa kuin itsestään. Lisäksi voi ostella itelleen kaikenlaisia tietokone- yms leluja. Muita, jotka ajattelevat samoin?
M36

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä luulet, että joku parinsadan kauppareissu tuntuisi meidän perheessä juuri missään? Ja ettei olisi varaa ostella tietokoneita ja pelejä ja vermeitä, jos nyt sattuu ostamaan kalliimpaa juustoakin?

Ei se summa tuossa varmaan ole se pääasia vaan se hillitön määrä kaikkea sontaa mitä ihmiset ahtaa kitaansa kuin hullut.

Vierailija
22/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 on kyllä vähän, vähintään 250-300 viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi on jo paljon kertaostoksista. Kakskymppiä tuntuu jo törsäämiseltä...

Vierailija
24/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi ja eilen meni kauppaan 70€, ruokaa kahdeksi päiväksi.

Vierailija
25/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän maksat osan sen perheen ruokakärrystä. Perheelliset saavat Suomessa puolet tuloistaan tukiaisina joitka sinunlaisesi veroita heille maksavat. Kelpaa täyttää ostoskärryä.

Oho. Meidän perheen nettotulot vuodessa 110k€. Sanotko nyt oikeasti, että 55k€ tulee veronmaksajilta? Kyllä lapsilisät ym on pieniä pennejä.

Vierailija
26/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä nyt oli ongelma? Meillä on isot tulot ja iso perhe.

Vierailija
27/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä luulet, että joku parinsadan kauppareissu tuntuisi meidän perheessä juuri missään? Ja ettei olisi varaa ostella tietokoneita ja pelejä ja vermeitä, jos nyt sattuu ostamaan kalliimpaa juustoakin?

Ei se summa tuossa varmaan ole se pääasia vaan se hillitön määrä kaikkea sontaa mitä ihmiset ahtaa kitaansa kuin hullut.

Siis sua ahdistaa jostain syystä, että minun perheeni (mies, 4 poikaa ja minä. Mies ja 2 pojista harrastaa jääkiekkoa, 1 pojista harrastaa korista, 1 salibandya) syö paljon? Ei luoja on ihmisillä aiheita ahdistua. Keskitypä ensi kerralla vaan siihen omaan ostoskoriisi.

Vierailija
28/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä käyvät harvemmin kaupassa ja ostavat isomman satsin kerralla.Niin me ainakin tehdään.

Monet yksinasuvatkin tekevät kerralla isommat ostokset, jotta ei tarvitse ravata joka päivä ruokakaupassa. Minusta on mukava että kotona on useita ruoka- ja juomavaihtoja, joilla pärjää useamman päivän eikä tarvitse käydä kaupassa jonkin pikkuasian takia. Nykyisin ei tarvitse tehdä isojakaan ostoksia, niin 50 euron seteli livahtaa kauppiaan kassaan. Tosin en usko semmoiseen nuukailuun että ostamalla joka kerta mahdollisimman vähän ja käymällä joka päivä kaupassa, tulisi muka jotain säästöjä.

Vierailija
29/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap, ja näit että tuon perheen kärry oli täynnä hillittömästi sontaa? Jos ei käy kaupassa useita kertoja viikossa ja perheessä on useampi ihminen, niin ei tuohon summaan mitään hillitöntä sontaa tarvita vaan aivan helposti tulee täyteen ihan perus elin- ja käyttötarvikkeista.

Vierailija
30/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppi on jo paljon kertaostoksista. Kakskymppiä tuntuu jo törsäämiseltä...

Monenko päivän ruuat sinä ostat yhdelle hengelle 20 eurolla, jos käyt kaupassa perjantaina ja seuraavan kerran maanantaina? Etenkin jos siihen sisältyy esimerkiksi 3 päivän lämpimät ateriat, leipää, maitoa, tuoremehua, hedelmiä, leikkeleitä, kahvipaketti, keksejä, wc-paperia ja shampoota.

Vierailija
31/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen onnellinen. Olisi tylsää joutua tuhlaamaan palkasta lasten harrastuksiin, ruokaan, vaatteisiin...saan pitää kaiken itse. t. N 43v

Vierailija
32/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus kyttäyskulttuuri.

Vierailija
33/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sataa on kuukauden ruokaraha , sillä on elettävä.Jos ostat esim.uudet lenkkikengät,se vähentyy ruokarahoista.pieneläkeläinen.

Vierailija
34/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen onnellinen. Olisi tylsää joutua tuhlaamaan palkasta lasten harrastuksiin, ruokaan, vaatteisiin...saan pitää kaiken itse. t. N 43v

Tai sitten olet vain köyhä. Ei mun ainakaan tarvitse tehdä kompromisseja, lapset saa harrastaa, ruokaa, merkkivaatteita ja tadaa, minäkin ostan itselleni sen mitä haluan.

Vierailija
35/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se yksi sama hörhö, jolla on aikaa aina uudestaan tehdä samankaavan aloitus, jossa ihmettelee muiden elämää. Näitä "näin tänään kaupassa, tai jossain muualla"... aloituksia tulee parhaimmillaan useamman kerran viikossa.

Kuinka vaikeaa on keskittyä omaan elämäänsä? Käytän omat rahani juurikin siihen mitä tarvitsen ja haluan. Ei kiinnosta jonkun randomin Urpon itku, Yhyy onpa epäterveellistä, olet lihava ym.

Taitaa köyhää vitutt@@, kun ostan tupakkaa, samalla rahalla saisi viikonruokatarpeet ym. Ei ole pois sinulta. Ihme kyylä.

Vierailija
36/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi miehen kanssa mennä 140 euroa kerralla ja ihan kaksistaan asutaan ja silti siinä ei ole koko viikon ostokset. Ei siinä tartte olla kuin vähän kylmäsavulohta, katkarapusalaattia, jotain vähän parempaa leikkelettä esim kylmäsavuhärkää, pähkinöitä, ja muutama hygieniatuote, niin heti tulee useita kymppejä jo fyysisestikin pienestä määrästä.  200 euroa perheen viikko-ostoksista ei ole paljon.  

Vierailija
37/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten olet vain köyhä. Ei mun ainakaan tarvitse tehdä kompromisseja, lapset saa harrastaa, ruokaa, merkkivaatteita ja tadaa, minäkin ostan itselleni sen mitä haluan.

Minkä takia lasten harrastamisesta on tullut niin kallista ja maksullista? Pitääkö pojalle hankkia kaikkia mahdolliset jääkiekkovarusteet ja kuskata häntä monta kertaa viikossa jonkun urheiluseuran harjoituksiin vaikka hän ei suunnittele uraa ammattiurheilijana? Tai pitääkö sille tytölle ostaa oma poni, jotta hän voi harrastaa ratsastamista?

Kun minä olin nuori poika, niin vietin vapaa-aikaa ja harrastin urheilua omien kavereitten kanssa. Kyse ei ollut mistään köyhyydestä, sillä vanhemmillani oli vakituiset kaupungin virat opettajina. Vaikka olin suhteellisen hyvä tietyissä joukkuepeleissä, kyse oli vain harrastuksesta ei tulevasta urasta. Kävin jopa pari vuotta opettelemassa pianon soittoa, mutta en ollut mitenkään erityisen hyvä siinä hommassa vaikka musiikki on minulle muuten edelleen tärkeä harrastus.

Vierailija
38/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on kallista, ja kallistunut/kallistuu alvariinsa.

Näitköhän meidät? Minä, mies ja 18v teini, lasku oli 225€, käymme 1x/vkossa viikon satsin+keskellä viikkoa ehkä jotain hevi-päivitystä yms. Joka kerta summa 200-300€. Ja siinä ei ole edes mukana joka perjantaista ulkoa ruoan tilaamista.

Viime syksyyn asti summa oli vielä hieman isompi, kun esikoinen kun asui kotona, tosin tilaamme hälle, häntä kuunnellen, n.1,5kk välein hänen lähiPrismastaan aineksia kuten paistijauhelihaa, loimulohta+muuta kalaa, kanaa ja tietty hevi-puolta jne ja summa aina n.120-150€.

Mutta ei nuo sulje mainitsemiasi hankintoja pois.

Vierailija
39/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihana käydä prismassa kerran viikossa tekemässä ostokset, sieltä saa kaiken kerralla. Aina kierrän 3 lasta läpi ja kysyn mitä tarvii, milloin jotain vaatteita jne, aina jotain ja sieltä saa ihan kaiken kerralla. Halvemmaksi tulee käydä siellä ja maksaa vaikka 200e kuin juosta lähikaupassa joka päivä ja maksaa 40e.

Vierailija
40/46 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kaksi ja eilen meni kauppaan 70€, ruokaa kahdeksi päiväksi.

Elelen yksin leskenä ja käyn kerran kymmenessä päivässä kaupassa. Lasku on joka kerta samaa luokkaa n. 70 tai 80 euroa. Tämä sisältää vain omat ruokani. Ei hygienia ja siivousaineita. Ei lemmikinruokia. Eli 150 euroa riittää yhdelle ihmiselle kuukaudessa hyvin terveelliseen kotiruokaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi