Uskallanko raksata talon Lappeenrantaan? Viimeinen hetki vetää hätäjarru
Tontti siis ostettu jo ja paperit (suunnitelma) valmis ja periaattessa valittu jo raksafirma. Nimi lopulliseen soppariin pitää laittaa ensi vkolla.
Uskaltaisitko?
Pelottaa että kallis uusi talo on kohta Putinin virkamiehen nimissä.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmiset kuvittelee, että vain itä-suomi tuhoutuu. Riippuu mistä kaikkialta venäjä yli tulee niin se pääsee nopeasti länteen saakka, esim. keski-suomen kohdalta, kun on kapea maa.
Itselläni itä-suomessa kallis koti. Jos menee, sitten menee. Siinä vaiheessa on suuremmatkin murheet.
Nopeasti natoon.
Eikös se venäjä hyökännyt ukrainaan just sen takia että ne suunnitteli natoon liittymistä?
Mummoni joutui lähtemään talvisodan aikana evakkoon Nurmeksen seudulta lapsilauman kanssa. Väestönsuojelu pomo sanoi TV:ssä, että osa ihmisistä evakoitaisiin.
Nyt jo kiinteistönvälittäjän on sanoneet että kauppoja on peruttu js moni laittanut sijoitusasunnon myyntiin jotta saa itselleen käteistä. Jos tää johtaa rajuun hinnan laskuun niin ostaminen voi olla viisastakin - sitten taas rauhallisempana aikana hinnat nousee takaisin lähtötilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mummoni joutui lähtemään talvisodan aikana evakkoon Nurmeksen seudulta lapsilauman kanssa. Väestönsuojelu pomo sanoi TV:ssä, että osa ihmisistä evakoitaisiin.
Mikä ohjelma? Haluaisin katsoa.
Tarkoittaako se evskuointi vain rajaseudun asukkaita?
Suomessa ei kyllä evakuoida koska kaikilla on työvelvoite, eli naiset joutuu jäämään ja käymään töissä normaalisti!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kyllä evakuoida koska kaikilla on työvelvoite, eli naiset joutuu jäämään ja käymään töissä normaalisti!
Jos joutuu keskelle sitä, mitä monet ukrainalaiset nyt, kukaan ei käy töissä normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu keskelle sitä, mitä monet ukrainalaiset nyt, kukaan ei käy töissä normaalisti.
Kylläpäs käy! Kun on lain mukaan työvelvoite! (Ja miehillä ja intin käyneillä naisilla puolutusvelvoite)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lappeenranta on varmaan isoimmassa vaarassa koska on pietarin ”esikaupunki” eli joko suojaa tai uhkaa pietaria, näkökulmasta riippuen
Parikkala, Imatra ja Lappeenranta: joukot menevät läpi ja ohi, suuntana eteläinen ja läntinen Suomi. Eivät jää "omalle etupihalleen."
Joo hyökkäysvaiheessa menevät läpi mutta tuon alueen silti ottavat itselleen, siksi että Pietari on paremmassa suojassa.
En ymmärrä tätä suojavyöhykeajattelua nykyaikana, jolloin on mahdollista iskeä esim. Pietariin ohjuksilla hyvinkin kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs käy! Kun on lain mukaan työvelvoite! (Ja miehillä ja intin käyneillä naisilla puolutusvelvoite)
Oikein huutomerkit. Taitaa olla asialla joku, jolla on pakkomielteinen tarve päädä päsmäröimään. Mutta tykistötulen ja ohjuksien moukaroimassa todellisuudessa monella ei taida olla edes sitä työpaikkaa, minne mennä - jos edes yrittäisi mennä. Mutta sinä olisit tietysti lainkuuliainen mallikansalainen ja näyttäisit muille esimerkkiä. Kunnioittaisimme puhki ammattua ruumistasi hetken hiljaisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Helvetti, pitikin tulla tää sota. Mun pitäisi elokuussa muuttaa Lappeenrantaan, sain töitä sieltä yliopistolta. Olin niin innoissani, ja tykkään kaupungista, olin jo etsinyt asuntoa sieltä ja puolisolla työnhaku menossa.
Ja sit tää helvetin SOTA!Tää pilasi kaiken. Into ja riemu muuttui peloksi ja kauhuksi. Olen jo tehnyt sopimuksen eli en voi peruuttaa. Nyt mun on pakko silti alkaa työt ja joudun sit ajamaan Pk-seudulta sinne ees taas jos en aio muuttaa.
Mitä helvettiä tässä tekis. Kaikki pilalla. On niin petetty olo.
Helsingin Sanomissa oli joitain vuosia sitten artikkeli mahdollisesta sodasta, ja siinä todettiin, että Pasilassa voisi olla silloin turvattomampaa asua kuin itärajan tuntumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetti, pitikin tulla tää sota. Mun pitäisi elokuussa muuttaa Lappeenrantaan, sain töitä sieltä yliopistolta. Olin niin innoissani, ja tykkään kaupungista, olin jo etsinyt asuntoa sieltä ja puolisolla työnhaku menossa.
Ja sit tää helvetin SOTA!Tää pilasi kaiken. Into ja riemu muuttui peloksi ja kauhuksi. Olen jo tehnyt sopimuksen eli en voi peruuttaa. Nyt mun on pakko silti alkaa työt ja joudun sit ajamaan Pk-seudulta sinne ees taas jos en aio muuttaa.
Mitä helvettiä tässä tekis. Kaikki pilalla. On niin petetty olo.
Helsingin Sanomissa oli joitain vuosia sitten artikkeli mahdollisesta sodasta, ja siinä todettiin, että Pasilassa voisi olla silloin turvattomampaa asua kuin itärajan tuntumassa.
Pommitusten ja hyökkäysten osalta on sama missä asuu (siis jos asuu kaupungissa, maaseutu nyt on turvassa kaikkialla). Mutta pakkoluovutuksen kannalta ei ole sama. Venäjä haluaa juuri Lappeenrannan, Kotkan, ja rannikkokaupungit Suomenlahdelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein huutomerkit. Taitaa olla asialla joku, jolla on pakkomielteinen tarve päädä päsmäröimään. Mutta tykistötulen ja ohjuksien moukaroimassa todellisuudessa monella ei taida olla edes sitä työpaikkaa, minne mennä - jos edes yrittäisi mennä. Mutta sinä olisit tietysti lainkuuliainen mallikansalainen ja näyttäisit muille esimerkkiä. Kunnioittaisimme puhki ammattua ruumistasi hetken hiljaisuudella.
Olet väärässä, haluaisin paeta, mutta kun suomessa ei saa! Siis niin ei voi tehdä kun rajalta ei päästetä miehiä eikä naisia läpi. Vain vanhukset ja lapset saa mennä, eikä mulla ole lapsilla isovanhempia jotka voisi viedä lapset turvaan esim Norjaan.
Vierailija kirjoitti:
Raksata!!! Idiooootti
Omalla kieli/murrealueella puhutaan aina raksaamisesta. Siis menen raksalle, olen raksaamassa. Ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lappeenranta on varmaan isoimmassa vaarassa koska on pietarin ”esikaupunki” eli joko suojaa tai uhkaa pietaria, näkökulmasta riippuen
Parikkala, Imatra ja Lappeenranta: joukot menevät läpi ja ohi, suuntana eteläinen ja läntinen Suomi. Eivät jää "omalle etupihalleen."
Joo hyökkäysvaiheessa menevät läpi mutta tuon alueen silti ottavat itselleen, siksi että Pietari on paremmassa suojassa.
En ymmärrä tätä suojavyöhykeajattelua nykyaikana, jolloin on mahdollista iskeä esim. Pietariin ohjuksilla hyvinkin kaukaa.
Se on ennemmin ehkä mahtivyöhyke. Jos lstsot karttaa, ymmärrät miksi Putin haluaa Kotkan ja muut etelä-suomen rannikot, sekä samalla Puolan ja Viron. Se tekisi sen että koko suomenlahti olisi venäjän ja mikään alus tai sukellusvene ei pääse sinne huomaamatta.
Lujasti on propagandaa Natoon liittymiseksi, sisältäen mis- ja disinformaatiota aina mediaa myöten.
Se nyt riippuu siitä hakemuksesta, että jos sitä ei tule, ei Venäjäkään hyökkää.
Luultavasti optio säilyy, että mitään varmuutta ei tule, että katso kristallipallosta kuin sijoittaja.
Ei kai siitä nyt puhuta, kun rahan tulo loppuisi. Näissä liikkuu miljardit, kuten varmaan on tullut huomattua.