Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko raksata talon Lappeenrantaan? Viimeinen hetki vetää hätäjarru

Vierailija
05.03.2022 |

Tontti siis ostettu jo ja paperit (suunnitelma) valmis ja periaattessa valittu jo raksafirma. Nimi lopulliseen soppariin pitää laittaa ensi vkolla.
Uskaltaisitko?
Pelottaa että kallis uusi talo on kohta Putinin virkamiehen nimissä.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin erään projektin jäihin. Kyse oli parista vähän isommasta menosta, ei rakennusprojektista. Asun melko hankalassa paikassa, luultavasti joutuisin pakenemaan jonnekin.

Vierailija
22/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesään mennessä pikkuputin on kuihtunut pois. Ja Venäjä hajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin erään projektin jäihin. Kyse oli parista vähän isommasta menosta, ei rakennusprojektista. Asun melko hankalassa paikassa, luultavasti joutuisin pakenemaan jonnekin.

Jos laittaa yhtään mitään projekteja jäihin pikku paskapääputinin takia, on luovuttaja. Ihan sen kiusaksi suunnittelen jo kuinka sisustan asuntoni Viipurissa kun alue on palautettu Suomelle. Talon ulkoseinään maalautan suuren suomenlipun. Siitäs saat, paskaputin, pieni vinkuja.

Vierailija
24/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja en kyllä uskaltaisi alkaa tällä hetkellä rakentamaan suomeen yhtään mitään. Omistan Yhden kiinteistön Suomessa ja olen jo henkisesti valmistautunut siihen että se on kohta mennyttä

Joo niin ihan varmaan. Trolli olet.

Vierailija
25/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usean vuoden on pohdittu asunnon ostoa, nyt tuli selväksi että ei Suomesta. 

Vierailija
26/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laittaa yhtään mitään projekteja jäihin pikku paskapääputinin takia, on luovuttaja. Ihan sen kiusaksi suunnittelen jo kuinka sisustan asuntoni Viipurissa kun alue on palautettu Suomelle. Talon ulkoseinään maalautan suuren suomenlipun. Siitäs saat, paskaputin, pieni vinkuja.

Uskon että nyt tapahtuva on alkusoittoa sille että suomi saa menetetyt alueet takaisin. Venäjä hajoaa lopulta. Ukrainasta tulee euroopan mukava matkailumaa.

Vierailija
27/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asua teltassa eikä omakotitalossa.

Vierailija
28/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usean vuoden on pohdittu asunnon ostoa, nyt tuli selväksi että ei Suomesta. 

Asuntooni Viipurissa tulee kauniit jugendlinnan tyyliä kunnioittavat kermanvalkeat ja vanhanajan pastellipinkit seinät. Keittiöstä tulee pastellikeltainen ja valkoinen soopeliväri-kivitasoin. Ah siitä tulee niin ihana!

Vierailija
29/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAn kanssa ollaan jo suhmuroitu kimppajuttuja. Suomessa korostetaan että saadaan sieltä apuja tiukassa paikassa mutta mitä USA saa piskuiselta Suomelta? Strategista sotatannerta lähellä venäjää. Itä-suomesta on hyvä USAn kumppaneineen moukaroida Venäjälle. 

En kyllä itse haluaisi sitoutua tuolle alueelle.

Vierailija
30/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Karjala pyytää olla osa Suomea jälleen, kannattaako tähän mielestäsi suostua? Kysyn tosissani. Kannattaako, vai tuleeko venäläisten sotkujen korjailu liian kalliiksi?

Vierailija
31/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Karjala pyytää olla osa Suomea jälleen, kannattaako tähän mielestäsi suostua? Kysyn tosissani. Kannattaako, vai tuleeko venäläisten sotkujen korjailu liian kalliiksi?

Kannattaa ja PITÄÄ suostua. Karjala on osa suomea. Meidän kotimaatamme.

Vierailija
32/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USAn kanssa ollaan jo suhmuroitu kimppajuttuja. Suomessa korostetaan että saadaan sieltä apuja tiukassa paikassa mutta mitä USA saa piskuiselta Suomelta? Strategista sotatannerta lähellä venäjää. Itä-suomesta on hyvä USAn kumppaneineen moukaroida Venäjälle. 

En kyllä itse haluaisi sitoutua tuolle alueelle.

No et tietenkään jos sulla ei ole siellä mitään. Mulla kuitenkin on siellä ihana työ. En haluaisi luopua siitä vaan siksi että pitää ostaakin asunto jostain muualta turvasyistä.

T. Toinen asuntoa lappeenrannasta ostava

Vierailija
33/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy todella pahasti silmään tuo raksata.

Vierailija
34/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53 vuotias herkkä arkajalka nsinen, mutta mietin, että jos Putte hyökkää Suomeen, en lähde karkuun, vaan jään auttsmasn miten vaan pystyn. Mieheni ja poikani joutuisivat rintamalle. Lapsenlapsia ei ole. Minun on turha suojella itseäni kun koko muu perhe joutuu rintamalle. Voisin kuolla Suomen puolesta.

Vierailija
35/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy todella pahasti silmään tuo raksata.

Raksaaminen on ihan tavallinen verbi!

Vierailija
36/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ja PITÄÄ suostua. Karjala on osa suomea. Meidän kotimaatamme.

Niin munkin mielestä.

t. se joka kysyi

Olen aidosti kiinnostunut mitä muut ihmiset tuumaavat.

Vierailija
37/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 53 vuotias herkkä arkajalka nsinen, mutta mietin, että jos Putte hyökkää Suomeen, en lähde karkuun, vaan jään auttsmasn miten vaan pystyn. Mieheni ja poikani joutuisivat rintamalle. Lapsenlapsia ei ole. Minun on turha suojella itseäni kun koko muu perhe joutuu rintamalle. Voisin kuolla Suomen puolesta.

Tämä patrioottinen uhriutumisvalmius voisi melkein tuntua liikuttavalta, ja samanlaisia kommentteja on muissakin ketjuissa, mutta minulle nousee mieleen muistikuva tästä palstasta ihan vain muutaman kuukauden takaa: lähes kaksi vuotta jatkuvaa voihketta ja valitusta koronasta ja rajoituksista ja ahdistuksesta ja pahasta olosta. En millään jaksa uskoa, että nyt tämä palsta olisi täyttynyt aivan uusista, sisukkaista kirjoittajista. Jokainen taisteluvalmiuttaan vakuutteleva voisi muistella hetken, missä kunnossa henkinen kantti oli silloin, kun piti viettää tavallista enemmän aikaa omassa kodissa mukavissa oloissa, ja miettiä, missä kunnossa se olisi, jos joutuisi keskelle samaa kuin missä ukrainalaiset nyt ovat. En siis tahdo mitenkään ilkeillä, mutta ihmettelen todella tätä yleistä äänensävyn äkkimuutosta täällä ja sen realistisuutta.

Vierailija
38/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuttaisin Viipuriin jos saisin sen takas! Olen haaveillut siitä pitkään ja katsonut kaikki viipuri-dokkarit mitä on tullut. Oli uskomattoman kaunis kaupunki. Ja Monrepos’n puisto! Aivan mieletön!

Vierailija
39/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi, enkä neuvo ketään muutakaan ostamaan. Pelkoa ei kannata lietsoa tai pelossa elää - mutta kannattaako ehdoin tahdoin ottaa riskejä, vai varautua parhaansa mukaan? Pelkoa olisi se, että muuttaisi pois Lappeenrannasta sotahysterian takia silloin, kun asunto jo on. Jarrun painaminen tässä tilanteessa taas menee varautumisen puolelle.

Eihän sotaa edes välttämättä tule, mutta minä olisin tuollaisten hankintojen kanssa maltillinen ja katsoisin asuntoa joko muualta tai vuokralta tässä vaiheessa.

Vierailija
40/97 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papareihin nimet vaan ja rakentamaan. On turha lietsoa Suomessa paniikkia.

Realisti kannattaa kuitenkin olla. Kun ukraina on alistettu niin ei ole mitään syytä että Putte ei siirtyisi suomeen ja baltiaan.

Itse myyn asunnon ja konmaritan niin että on helppo lähteä.

Höpö höpö, Putella ei tänne ole mitään asiaa. Siitä Sale pitänyt huolen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän