Käsisuihku ja sen puute
Miten ihmeessä hoidetaan intiimihygienia, jos talossa ei ole käsisuihkua? Suomessahan sellainen on lähes joka vessassa, mutta ulkomailla vähemmän. Miten esim nainen peseytyy kuukautisten aikana? Monta kertaa päivässä suihkuun?
Itse käytän käsisuihkua todella paljon, mm aina ison hädän jälkeen. Miten te, joilla on kesämökki ja siellä vain puilla lämmitettävä saunavesi, jos on kuukautiset?
Kommentit (55)
Mullakaan ei ole vessassa pillupuhelinta. On vielä sellainen vanhamallinen ratkaisu niin kuin pks:lla monessa vanhassa asunnossa, että kylpyammeessa on suihku. Persläpi jää sontaisen tuntuiseksi jos sitä ei paskomisen jälkeen pyyhi muulla kuin paprulla. Intiimikosteuspyyhkeet on siihenkin hyviä, niillä pyyhkii hyvin myös etupuolen.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 08:08"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 08:05"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 08:00"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 07:59"] En oo kyllä kenenkään kuullu käyttävän käsisuihkua perseeseen enkä menkkapilluun. Pyyhkikää hyvin, syökää kuitua. Suihku iltaisin, normi suihku. [/quote] Mitähän varten niitä käsisuihkuja sitten vessoissa on? Koristeena vissiin? [/quote] Että saa ämpäriin vettä? Mä pesen sillä lavuaarin. Perse on ruokavaliolla puhdas ku pulmunen. Syökää kuitua nii ei melkeen tarvis edes pyyhkiä.
[/quote]
Ei niitä käsisuihkuja sinne vessaan siksi asenneta, vaan alapesua varten ne on. Selitätkö vielä, miten ruokavaliolla saa menkkasotkut ehkäistyä.
[/quote]
Ei ruokavaliolla, mutta ei sitä pimmua nyt montaa x tarvi pestä jos on menkat? Ja sehä o vaa verta. Paljo pahempi taas toi kakkajuttu. Jos ei sAA tarpeeks kuitua.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 08:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 08:08"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 08:05"] [quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 08:00"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 07:59"] En oo kyllä kenenkään kuullu käyttävän käsisuihkua perseeseen enkä menkkapilluun. Pyyhkikää hyvin, syökää kuitua. Suihku iltaisin, normi suihku. [/quote] Mitähän varten niitä käsisuihkuja sitten vessoissa on? Koristeena vissiin? [/quote] Että saa ämpäriin vettä? Mä pesen sillä lavuaarin. Perse on ruokavaliolla puhdas ku pulmunen. Syökää kuitua nii ei melkeen tarvis edes pyyhkiä. [/quote] Ei niitä käsisuihkuja sinne vessaan siksi asenneta, vaan alapesua varten ne on. Selitätkö vielä, miten ruokavaliolla saa menkkasotkut ehkäistyä. [/quote] Ei ruokavaliolla, mutta ei sitä pimmua nyt montaa x tarvi pestä jos on menkat? Ja sehä o vaa verta. Paljo pahempi taas toi kakkajuttu. Jos ei sAA tarpeeks kuitua.
[/quote]
Miten niin ei tarvitse? Jos käyttää siteitä, pitää pestä aika monta kertaa päivässä. Ja muidenkin kuukautissuojien kanssa pesu on tarpeen, varsinkin jos tulee ohivuotoja. "Sehän on vain verta" - joka alkaa haista ihan helvetin pahalta, jos sen jättää iholle.
Miksi sua muuten vaivaa se, että joku haluaa pestä takapuolensa kakan jälkeen? Miksei niin saisi tehdä?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 08:12"]
Mullakaan ei ole vessassa pillupuhelinta. On vielä sellainen vanhamallinen ratkaisu niin kuin pks:lla monessa vanhassa asunnossa, että kylpyammeessa on suihku. Persläpi jää sontaisen tuntuiseksi jos sitä ei paskomisen jälkeen pyyhi muulla kuin paprulla. Intiimikosteuspyyhkeet on siihenkin hyviä, niillä pyyhkii hyvin myös etupuolen.
[/quote]
Hyi yök, pääkaupunkiseudun sontaiset naiset.
-mies-
Okei, mulla ei aitä sitä verta tuu noin paljoo. Ja toki saa persaumsen pestä. En oo vaan ite oppinu siihe eikä oo tarviskaa, koska on tosiaa ihan huomaamattomat kakat aina kun vetää niitä kuituja. 2 sek ja se on siinä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 08:22"]
Okei, mulla ei aitä sitä verta tuu noin paljoo. Ja toki saa persaumsen pestä. En oo vaan ite oppinu siihe eikä oo tarviskaa, koska on tosiaa ihan huomaamattomat kakat aina kun vetää niitä kuituja. 2 sek ja se on siinä.
[/quote]
Mutta kun kaikki eivät ole niin kuin sinä, vaikka kuinka söisi kuitua.
Mä en tajua yhtään kyllä naista, joka ei kuukautisten aikana käytä käsisuihkua monta kertaa päivässä. Hyi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:52"]
Mä en tajua yhtään kyllä naista, joka ei kuukautisten aikana käytä käsisuihkua monta kertaa päivässä. Hyi.
[/quote]
No eipä tarvitse jos käyttää vaikka pääasiassa tamponeita. Ja jos vuoto ei ole älyttömän runsasta niin side kyllä imee aika lailla samoin tein mitä sinne tulee, jolloin vain emättimen aukko on verinen eikä juurikaan muut paikat kuten häpyhuulet.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 07:33"]
Entä, jos on[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 07:31"]Pesen pimppini kerran päivässä suihkussa ja se riittää. Limakalvot kuivuu liiallisesta pesusta. [/quote] Entä, jos on todella runsaat kuukautiset ja alakerta on pakko pestä?
[/quote]
Tampponi vaihtoo tarpeeksi usein, niin ei tarvi.
...Eli teillä kuitenkin on ylipäätään himassa suihku. Ei ole kaikilla asianlaita näinkään ruusuinen.
Mun täytyy kyllä tunnustaa, etten ole ikinä noita käsisuihkuja käyttänyt. En sotke takapuoltani ulosteeseen, ja vaikka menkkavuotoni on runsasta, jää se kaikki siteeseen eikä reisille tai muualle mihin se ei kuulu. Kyllä mullakin riittää kerran päivässä että käy suihkussa ja pesee alapään siellä. Ja joka ilta suihkussa ja saunassa käynkin.
Ulkomailla usein ei suihkussakaan ole irroitettava osaa, jotta saisi alapesun tehtyä kunnolla. Miten ihmeessä siellä oikeasti tehdään kunnon alapesu muuten kuin kylvyssä? Seistään päällä?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 08:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 07:59"]
En oo kyllä kenenkään kuullu käyttävän käsisuihkua perseeseen enkä menkkapilluun. Pyyhkikää hyvin, syökää kuitua. Suihku iltaisin, normi suihku.
[/quote]
Mitähän varten niitä käsisuihkuja sitten vessoissa on? Koristeena vissiin?
[/quote]
14 käyttää sitä suun huuhteluun sen jälkeen kun on puhunut paskaa.
Tuttavat asuu talossa, jossa on kaksi vessaa mut ei ainuttakaan käsisuihkua. Olen tätä ihmetellyt, et miten pystyvät asumaan, etenkin kun perheessä on kuitenkin neljä naista. Ihan naisen perushygienian hoitamiseen esim. kuukautisten aikana tarvitaan kyllä käsisuihkua, ellei halua jatkuvasti käydä kunnon suihkussa. Itsellä on kyllä niin saastainen olo, jossei pesulle pääse.
Kyllä sitä kakkaa tahtoo karvoihin tarttua vaikka kuinka pyykisi, pesemällä lähtee hyvin ja perse kestää pesemistä paljon paremmi kiun hysteeristä paperilla hinkkaamista. Käyn usein pesemässä hanurini ihan pelkän hikoilun vuoksi, vaikka en kakalla kävisikään.
Toivottavasti palstan huonohygieniset ovat vain provoja.
Yksi elämäni noloinpia hetkia on se kun joskus nuorena istahdin tyttöystävän sängyn reunalle ja lakanaan jäi ruskea jälki. Sen jälkeen ole huolehtinut että perse tulee puhtaaksi.
t.mies
Suihkussa ja välillä niin että nostan toisen jalan lavuaarin reunalle ja pesen siinä, yllättävän vähän siinä roiskuu enkä vaatteitakaan ole saanut sotkettua tai kasteltua. Persauksen pesen suihkussa, pyyhkiminen riittää (ei tahroja alkkareissa).
T. Yksi ulkosuomalainen
Alapeukuista päätellen täällä on aika paljon porukkaa, joille puhtaus ja hygienia on tuntemattomia käsitteitä.
Minun herkkä peppuni ei kestä sitä montaa kertaa paperilla hinkkaamista kakan jälkeen! Siksi vesipesu plus huomattavasti pienempi määrä paperia kuivaamiseen. Peppu kiittää!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 07:56"]
Kyllä mua turhauttaa kun meillä ei ole käsisuihkua ollenkaan! Meillä ylttää normi suihku just just siihen ja sillä pesen, mutta voin sanoa, että oli pikkusen hankalaa viimesillään raskaana sellasen ison mötikän kanssa pestä kastelematta lattiaa.
En välttämättä käy päivittäin suihkussa, mutta alapään pesen päivittäin ja sit just jos esim kuukautisten aikana on käyttänyt sidettä ja haluis laittaa tamponin niin pakkohan se alakerta on pestä ensin.
Yksi muuten millä ulkohuussissa ja muualla olen asian korvannut on ihan vaan intiimikosteuspyyhkeet. Näppärä keksintö just reissussa.
[/quote]
Asenna uusi hana ja bidee.
Tässä on suihku joka on tarkoitettu perseen/pillun pesuun,meillä ei ole tuollaista.
http://www.fun4europe.com/images/product_images/original_images/analduschset_1.jpg