Millaista salaattia söit viimeksi?
Minä hain kaupasta valmiin tacosalaatin (salaatti, kurkku, maissi, broileri ja cheddarjuusto), jota jatkoin avokadolla ja salaatinkastikkeen valitsin omasta jääkaapista, Denniksen perinteinen.
Kommentit (31)
Meloni-feta.lempisalaattini.voisin elää sillä!
Tänään tein tämmöstä: Kurkkua, tomaattia, paprikaa, fetaa, tilliä, ja nippusipulia. Kastikkeeksi oliiviöljyä, sitruunamehua, suolaa ja pippuria, sekä pilkoin hyvin pieneksi pari kynttä valkosipulia. Oli tosi hyvää!
No siinä oli jääsalaattia, paprikaa, tomaattia, kurkkua ja viinirypäleitä. Ihan hyvvä oli lisukkeena.
tein tänään kreikkalaisen salaatin
Itse tehtyä salaattia: jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti, tuore persikka.
Salaatti, kevätsipuli, tomaatti, kurkku, grillattu kesäkurpitsa ja oliviöljyä sekä sitruunaa
Jääsalaatti, kurkku, sipuli, paprika, basilika, feta, ras el hanout-maustettu broilerinfile ja mango-chilikastike. Päälle rouhin vielä pippuria.
Tarkoitus oli laittaa salaattiin myös kirsikkatomaatteja mutta olivat ostettaessa vielä niin raakoja että annan niiden kypsyä vielä muutaman päivän.
Ite tein, jäävuorisalaattia, tomaattia, hunajameloonia, varsiselleriä, tonnikalaa ja raejuustoa. En käyttäny kastiketta ollenkaan, yritän totutella puhtaisiin makuihin :)
Friseesalaattia, muutama tomaatti, eilen paistetut kananjämät. Päälle vähän currymajoneesia.
Hullu-Hennan postauksien inspiroimana tein itse kanatacosalaattia. Tuli hyvää.
Bresaola. Italiassa ollaan. Herkkua!
Kahta lajia oli salaattia viimeksi, tein ensimmäistä kertaa itse perunasalaattia, jogurtilla ja itse tehdyllä majoneesilla.
Toisena kaali-tomaatti-kurkku, kastikkeeksi öljyä, balsamicoa +mausteita. Eipä silti, kyllä mulle kaupan kastikkeetkin maistuu hyvin, mutta nyt olen vaihteeksi tehnyt itse.
Kaali maistuu meillä koko perheelle, ja se on kaupassa hyvälaatuista ja säilyy kaapissakin pitkään, joten siihen usein pohjautuu salaatit.
Mä söin hölskykurkkuja ja tomaattia sienikasviswokin seurana
Saarioisten salaattiaterian söin töissä. Ei ollut kyllä salaattia nähnytkään, sisälsi lähinnä pastaa, majoneesia ja kanaa. Mutta ihan hyvää se oli.
Söin tämmöisen eilen:Insalata di Caprino con Frutti di Bosco e Pinoli eli marjainen vuohenjuustosalaatti ja pinjansiemeniä. Siinä oli kaikkea hyvää vuohenjuuston lisäksi mm. pähkinöitä, pinjansiemeniä, marjaista kastiketta, balsamicoa, erilaisia hyviä salaatteja (eikä jäävuorisalaattia ollenkaan). Da Vinci Helsingissä, suosittelen en edes viitsi tilata paikan herkullisia pitsoja kun tuo salaatti on niin paras.
Yleensä syön kasvikset sellaisenaan, ilman että pilkon niitä salaateiksi. Viimeksi söin kukkakaalia. Varsinainen salaatti oli kaupan salaattibaarista valittu sekoitus, jossa oli melkein kaikkea tarjolla ollutta.
Torilla söin kahvilan salaattiannoksen, jossa oli erilaisten salaattien lisäksi kurkkua, oliiveja, kirsikkatomaatteja, vuohenjuustoa ja katkarapuja. Kastikkeena balsamico-salaatinkastike. Oli herkullinen. Vielä kun olis ollut jotain siemeniä/pähkinöitä, niin olisi ollut täydellinen :)
Pohjana valmis "ranskalainen salaattisekoitus", kurkkua, tomaattia, hunajamelonia, mozzarellaa ja mansikoita. Kurkun ja tomaatin olis voinut jättää pois. Kastikkeeksi kartanon salaattikastike.
Jääsalaattia, basilikaa, tomaattia, kurkkua, salaatinkastike.
Tämmöistä söin tänään: kahta salaattia (lollo rosso ja tammenlehti), tuoretta basilikaa, kurkkua, kesäkurpitsaa, punaista paprikaa, tomaattia ja kukkakaalia. Päälle oliiviöljyä ja balsamicoa, sekä mustapippuria ja ripaus suolaa.
Kohta syön jälkiruoaksi hedelmäsalaattia, jossa on banaania, appelsiinia, nektariinia ja mansikkaa.