Ensimmäistä kertaa olen onnellinen, että ole lapseton. Enkä uskalla edes yrittää saada lasta
Ilmastoraportti, sodan todennäköisyys... Ei kiitos, on parempi että ei ole viattomia kärsimässä tästä helvetistä.
Kommentit (72)
Suuret ikäluokat - mitä ne ovat?
Viimeiset 50 vuotta Suomen ikärakennetta ovat hallinneet niin sanotut suuret ikäluokat. Niillä tarkoitetaan vuosina 1946-50 syntyneitä. Sodan jälkeenhän hedelmällisyys ponnahti ylöspäin, ja epävakaiden sota-aikojen alhainen hedelmällisyys korjaantui vuosittain kertaheitolla ylöspäin.
https://www.stat.fi/tup/tietoaika/tilaajat/ta_06_03_nieminen.html
Hyvinvointi ja vähäisen uhkan määrä tuntuu vain laiskistavan ihmisiä masennukseen kun taas kriisi aikoina ihmiset aktivoituvat ihan kaikessa.
Etkö ole tätä ennen sitten ollut onnellinen. Ja tuntuu kummalliselta jos lapsen teko päätös johtuu jostain maailman tilanteesta. Itsekkäistä syistähän sitä lisäännytään pääasiassa eikä siihen mikään maailman tilanne luulisi vaikuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole tätä ennen sitten ollut onnellinen. Ja tuntuu kummalliselta jos lapsen teko päätös johtuu jostain maailman tilanteesta. Itsekkäistä syistähän sitä lisäännytään pääasiassa eikä siihen mikään maailman tilanne luulisi vaikuttavan.
Totta kai vaikuttaa ja paljon vaikuttaakin! Omalle lapselleen toivoo vain kaikkea hyvää ja jos tulevaisuus näyttää vain synkältä, ei sellaiseen paikkaan halua tuoda omaa lastaan kärsimään. Siksi ei halua hankkia lasta, vaikka oma lapsi olisi unelmista suurin. Lapsen parhaaksi. Eri
Tässä on ollut kolmen läheisen hautajaiset muutaman vuoden sisällä, nyt vuorostaan sukuun syntyy uusi ihminen kun saan esikoiseni. Koronavuodet, nyt tämä sota.
Nyt elämään tulee vallan muuta sisältöä kun saa seurata pienen ihmisen kasvua ja kehitystä. Koskaan ei tule optimaalista aikaa lisääntyä, jos siis perhe haaveena. Aina maailmalla tai lähipiirissä tapahtuu jotain, se on elämää.
parempi vaan että huonommat geenit karsiutuu pois.
En todellakaan tekisi enää lapsia tähän maailmaan. Omani ovat jo aikuisia ja pelottaa heidän puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Voit toki tappaa itsesi jo tänään jos et malta odottaa Putinin hyökkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ollut kolmen läheisen hautajaiset muutaman vuoden sisällä, nyt vuorostaan sukuun syntyy uusi ihminen kun saan esikoiseni. Koronavuodet, nyt tämä sota.
Nyt elämään tulee vallan muuta sisältöä kun saa seurata pienen ihmisen kasvua ja kehitystä. Koskaan ei tule optimaalista aikaa lisääntyä, jos siis perhe haaveena. Aina maailmalla tai lähipiirissä tapahtuu jotain, se on elämää.
Näin lähellä ei sota ole meitä ennen ollut. Minulla on ainakin toivoton olo tässä maailmantilanteessa.
Kyllä olette tyhmiä. Yhteiskunta kaatuu ja loppuu ilman lapsia. Teidän vanhuudenhoivaa ei ole eikä tule jos ei tehdä lapsia. Kukaan ei maksa teodän eläkkeitä jos ei tule lapsia. Vain täydellinen idari voi olla sitä mieltä että ei pidä tehdä lapsia!
Aina kannattaa toimia täysin päinvastoin kuin valtavirta. Olen saanut siitä valtavaa etua elämässä. Eli siis tietoisesti tehnyt eri tavalla kuin mikä on ”muotia” tai ”mainstream” ja se on sitten palkinnut - ei heti mutta hetken päästä.
Lapsiasia kuuluu tähän joukkoon eli olen tehnyt lapsia aikana jolloin se on epämuodikasta ja ei-haluttua.
Tän ajattelutavan ansiosta olen edennyt uralla todella korkealle ja todella helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin lähellä ei sota ole meitä ennen ollut. Minulla on ainakin toivoton olo tässä maailmantilanteessa.
Onko historian oppiminen jäänyt väliin? Meidän maa on joutunut sotaan alle 100 vuotta sitten. Useimpien isovanhemmat ovat niitä aikoja todistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olette tyhmiä. Yhteiskunta kaatuu ja loppuu ilman lapsia. Teidän vanhuudenhoivaa ei ole eikä tule jos ei tehdä lapsia. Kukaan ei maksa teodän eläkkeitä jos ei tule lapsia. Vain täydellinen idari voi olla sitä mieltä että ei pidä tehdä lapsia!
Yhteiskunta kaatuu Putinin armeijan tapettua meidät. Kuka enää eläkettä tarvitsee?
Tilanne on karmeampi kuin koskaan ennen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko historian oppiminen jäänyt väliin? Meidän maa on joutunut sotaan alle 100 vuotta sitten. Useimpien isovanhemmat ovat niitä aikoja todistaneet.
Tarkoitin meidän nuorempien ikäluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä kun et pysty muiden geeneistä mitään tietämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai vaikuttaa ja paljon vaikuttaakin! Omalle lapselleen toivoo vain kaikkea hyvää ja jos tulevaisuus näyttää vain synkältä, ei sellaiseen paikkaan halua tuoda omaa lastaan kärsimään. Siksi ei halua hankkia lasta, vaikka oma lapsi olisi unelmista suurin. Lapsen parhaaksi. Eri
Entäs se puoliso niin ettäkö ei puolisosta ole mitään huolta vaan jostain lapsesta. Minulla jos puoliso menehtyisi niin jäisin yksin kokonaan ja se olisi kamalin uhkakuva. En vaan ole yksin tässä maailmassa vaan pitää huolehtia aikuisista läheisistään siltikin vaikka ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta kaatuu Putinin armeijan tapettua meidät. Kuka enää eläkettä tarvitsee?
Tilanne on karmeampi kuin koskaan ennen
Kova on luotto omaan maanpuolustukseen! Jestas teitä maanpettureita, häipykää pois täältä.
Onneksi tein nuorena lapset. Olen 45.
Säälittää raskaana olevat, vauvojen ja pienten lasten vanhemmat.
Miksi teet joka päivä uuden aloituksen,jossa kerrot, ettet haluakkaan lapsia sodan ja koronan johdosta?
Mitä me muut teemme tiedolla sinun lisääntymisestäsi tai lisääntymättömyydestäsi
Isojen lasten vanhempana tulee vähän sellainen "no voi että" -olo näistä. Kautta aikojen elämä ja maailma on muuttunut kesken kaiken, kesken jo olemassa olevien ihmisten elämän. 20 vuodessa asiat ovat muuttuneet niin monta kertaa, 40 vuodessa vielä niin paljon enemmän. Me täällä keskitymme omaan itseemme niin tiiviisti ja ajattelemme että maailman kärsimyksen määrä jotenkin vähenee kun me emme tee tänne uusia ihmisiä kärsimään. Miljoonat kärsivät jo ja meistä tärkeintä on että joku mielikuvituslapsi jota emme aio edes tehdä ei kärsi.
Olematonta on olemisemme.
Minä myös. Lisääntyminen ei tule olemaan ikinä mun osalta ajankohtaista.