Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten omaa ajatusmaailmaa voi muuttaa? Persoonallisuuteni on sirpaleina ja olen vaikeasti traumatisoitunut.

Vierailija
05.03.2022 |

En jaksa päätäni ja omia ajatuksiani.
En jaksa tätä masennusta enkä elämääni tällaisena.
En kehtaa kertoa millä tolalla elämäni on mutta en elää lainkaan potentiaalini ja arvomaailmani mukaisesti.

Taustalla on todella vaikeita asioita, ne vievät alas vaikka yritän pysyä kunnossa.
Kai oma persoonallisuus jäi kehittymättä kunnolla alkoholisti vanhempien tunnetiloja aistimalla ja läheisriippuvaiseksi kasvaessani. Tuosta eteenpäin kaikki on aivan yhtä absurdia kun lapsuudessa ja toistan elämässäni malleja, jotka eivät auta vaan pitävät minut kiinni menneessä. Kaikki aikuisena muodostamani suhteet ovat vain jatkoa epänormaalin normalisoimisesta.
Elämä tuntuu selviytymiseltä, olen jatkuvassa valmiutilassa ja pidän roolia yllä. En kuitenkaan koe olevani "tässä" vaan jossain muualla. Elämä tuntuu unenomaiselta enkä oikein ymmärrä itseäni, tunnenko edes.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meitä olisi kasvatettu lepsusti niin luultavasti en olisi niin tunnollinen ja kurinalainen. Joku nössö pilalle hemmoteltu kaveri ei ole saavuttanut elämässä oikeastaan mitään ja kaveritkin antoi kenkää. Alkoholistivanhempi olisi tehnyt hänelle hyvää. Hän ei ole mihinkään elämässä tyytyväinen.

Tästä en ole aivan samaa mieltä.

Mitä hyötyä suorittamisesta ja hullusta hyväksymisen hakemisesta, jos se kuitenkin saa uupumaan ja on vääristä tarkoituksista haettua? Itselle se ei ainakaan pidemmän päälle ollut ok.

Edelleen olen suorittaja ja saan esimerkiksi parhaimmat arvosanat koulujen opeissa sekä suosittelut työelämässä mutta se ei riitä oman itsetunnon korjaamiseen. Häviän uupumiseen ja omaan ajatusmaailmaani, valitettavasti.

Ap

Vierailija
22/24 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa muuta vaihtoehtoa ole kuin täydellinen irtiotto/hoitoon päihteilyn vuoksi. Uhriudut tällä hetkellä ihan täysiä ja mistään mielialalääkkeistä tai terapioista ei ole mitään hyötyä ennen kuin olet kuivilla päihteistä. Unohda tieto- ja järkitason trauma-analysoimiset ja TOIMI, sen se on kaikilla selviytyneillä vaatinut.

No jopas jotakin. Itselläni on eräs tuttu, joka on onnistunut terapian ansiosta pystynyt laittamaan korkin kiinni. Katsos kun asioita käsittelee, voi tuntua vähemmän siltä, että tarvitsee alkoholia omien ongelmiensa käsittelemiseen. Terapia voi olla hyvää tukihoitoa päihteistä luopumiseen. Toki jos se päihteidenkäyttö on ihan kompulsiivista, hallitsee elämää eikä pysty yhtään olemaan selvinpäin niin joku päihdeklinikka on varmaan ensimmäinen paikka mistä hakea apua.

Kyllä, näin uskon omallakin kohdalla. Tulee selvittää, käsitellä asioita, sitten ei tarvitse pakokeinoja. Olen iloinen ystäväsi puolesta.

Kiitos viestistäsi.

Ap

Minä olen ollut läheisriippuvainen, runsaasti käyttänyt alkoholia, ollut jopa töistä pois alkoholin vuoksi. Traumat syveni viinan aiheuttamasta apatiasta. Tein elämän mittaisen työn mennessäni kongnitiiviseen psykoterapiaan.

Se eheytti minut. Olen naimisissa, useamman lapsen vanhempi. Koulutus mieleisessä ammatissa.

En käytä alkoholia, kuin pari kertaa vuodessa, silloinkin otan yleensä vain yhden pienen oluen seurajuomana. Tupakkaan tai huumeisiin en ole koskenut.

Sinä selviät, täällä kirjoittaminen on askel eteenpäin.

Vierailija
24/24 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa muuta vaihtoehtoa ole kuin täydellinen irtiotto/hoitoon päihteilyn vuoksi. Uhriudut tällä hetkellä ihan täysiä ja mistään mielialalääkkeistä tai terapioista ei ole mitään hyötyä ennen kuin olet kuivilla päihteistä. Unohda tieto- ja järkitason trauma-analysoimiset ja TOIMI, sen se on kaikilla selviytyneillä vaatinut.

No jopas jotakin. Itselläni on eräs tuttu, joka on onnistunut terapian ansiosta pystynyt laittamaan korkin kiinni. Katsos kun asioita käsittelee, voi tuntua vähemmän siltä, että tarvitsee alkoholia omien ongelmiensa käsittelemiseen. Terapia voi olla hyvää tukihoitoa päihteistä luopumiseen. Toki jos se päihteidenkäyttö on ihan kompulsiivista, hallitsee elämää eikä pysty yhtään olemaan selvinpäin niin joku päihdeklinikka on varmaan ensimmäinen paikka mistä hakea apua.

Kyllä, näin uskon omallakin kohdalla. Tulee selvittää, käsitellä asioita, sitten ei tarvitse pakokeinoja. Olen iloinen ystäväsi puolesta.

Kiitos viestistäsi.

Ap

Minä olen ollut läheisriippuvainen, runsaasti käyttänyt alkoholia, ollut jopa töistä pois alkoholin vuoksi. Traumat syveni viinan aiheuttamasta apatiasta. Tein elämän mittaisen työn mennessäni kongnitiiviseen psykoterapiaan.

Se eheytti minut. Olen naimisissa, useamman lapsen vanhempi. Koulutus mieleisessä ammatissa.

En käytä alkoholia, kuin pari kertaa vuodessa, silloinkin otan yleensä vain yhden pienen oluen seurajuomana. Tupakkaan tai huumeisiin en ole koskenut.

Sinä selviät, täällä kirjoittaminen on askel eteenpäin.

Hienoa kuulla kuinka olet selvinnyt. Upeaa.

Luulen, että selviän. Vaatii asioiden tiedostamista, ehkä hiljalleen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi