Toinen aamuvirkku, toinen iltavirkku
miten onnistuu parisuhde pitkässä juoksussa? Meillä niin erilaiset rytmit ettei koskaan tunnu löytyvän sitä yhteistä aikaa vaikka haluja siihen olisikin ja pienet lapset rajoittaa muutenkin. Miten te muut olette ratkaisseet tämän rytmiongelman?
Kommentit (55)
Miksi olette hankkineet lapsia, jos kerran olette toisillenne noin epäsopivat?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:30"]Miksi olette hankkineet lapsia, jos kerran olette toisillenne noin epäsopivat?
[/quote]
Muilla osa-alueilla olemme hyvinkin sopivat. En pitänyt tätä asiaa tärkeimpänä kriteerinä kumppanin valinnassa, ainakaan ennen lapsia.
Tuo on kyllä niin iso haitta, että se täytyy laittaa parinvalintavaiheessa ensisijaiseksi. Omat suhteeni ovat kaatuneet juuri siihen, että olen äärimmäisen aamuvirkku. Herään aiba jo klo 03 enkä jaksa valvoa klo 20 myöhempään. Harvalla tällainen kelpaa ja jos kelpaa, ei se suhde toimi. Yksin ollaan yhä viisikymppisenä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:15"]miten onnistuu parisuhde pitkässä juoksussa? Meillä niin erilaiset rytmit ettei koskaan tunnu löytyvän sitä yhteistä aikaa vaikka haluja siihen olisikin ja pienet lapset rajoittaa muutenkin. Miten te muut olette ratkaisseet tämän rytmiongelman?
[/quote]
Ratkaisin sen eroamalla. Terveisin iltavirkku.
No onpa teillä ollut huonoja kokemuksia tai vähän motivaatiota tehdä asialle jotain. Olin kerran suhteessa, jossa konkreettisesti itse iltavirkku ja toinen oli aamuvirkku. Luontaisten rytmien ero oli yli 5 tuntia.
Siirsin omaani vähän aikaisemmaksi melatoniinin avulla. Se ei toimi kaikilla, mutta minulla se on hyvä. Suhde ei kaatunut siihen, vaan muihin isompiin ongelmiin. En näe rytmien erilaisuutta ylipääsemättömänä asiana, jos muuten sovitaan yhteen. Siinä vaiheessa se voi tietenkin olla iso ongelma, jos kumpi tahansa ottaa siitä toista syyttelevän kannan.
Tiedoston toki, että monille olisi varmasti iso kynnys lähteä seurustelemaan kanssani tästä syystä. Minullakin pienet lapset ja tällä hetkellä yksin.
Minä iltavirkku, puoliso aamuvirkku. Eihän tämä oikein toimi. Olen kokeillut muokata omaa rytmiäni, mutta aamuisin seurani ei kelpaa. Seksiäkään ei ole. Eikä ole edes ainoa ongelma, valitettavasti.
Juu en huolis ikinä mitään yökukkujaa. Menen itse nukkumaan aiba viimeistään ysiltä ja herään neljän viiden aikaan.
No 8v oltu yhdessä, et ihan hyvin toimii. Minä valvon neljään ja mies herää kuudelta töihin. Toki oon tässä viime vuosina "tullut vastaan", eli herään viimeistään klo 12, enkä enää goisaa klo 14 :)
Lapsia ei ole, mutta toivon salaisesti, että heillä olis sama rytmi kun mulla ;)
Älkää ikinä edes harkitko. Ei toimi mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:50"]No 8v oltu yhdessä, et ihan hyvin toimii. Minä valvon neljään ja mies herää kuudelta töihin. Toki oon tässä viime vuosina "tullut vastaan", eli herään viimeistään klo 12, enkä enää goisaa klo 14 :)
Lapsia ei ole, mutta toivon salaisesti, että heillä olis sama rytmi kun mulla ;)
[/quote]
Ei pahalla, mutta milloin te ehditte tehdä jotain yhdessä? Esim. harrastaa seksiä tai käydä jossain?
Täh eikö sitä voi sitten päivisin olla yhdessä??
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:43"]No onpa teillä ollut huonoja kokemuksia tai vähän motivaatiota tehdä asialle jotain. Olin kerran suhteessa, jossa konkreettisesti itse iltavirkku ja toinen oli aamuvirkku. Luontaisten rytmien ero oli yli 5 tuntia.
Siirsin omaani vähän aikaisemmaksi melatoniinin avulla. Se ei toimi kaikilla, mutta minulla se on hyvä. Suhde ei kaatunut siihen, vaan muihin isompiin ongelmiin. En näe rytmien erilaisuutta ylipääsemättömänä asiana, jos muuten sovitaan yhteen. Siinä vaiheessa se voi tietenkin olla iso ongelma, jos kumpi tahansa ottaa siitä toista syyttelevän kannan.
Tiedoston toki, että monille olisi varmasti iso kynnys lähteä seurustelemaan kanssani tästä syystä. Minullakin pienet lapset ja tällä hetkellä yksin.
[/quote]
Ei pahalla, mutta tulet yksin pysymäänkin. Kukaan ei huoli rytmivammaista pienten lasten vanhempaa. Sitä olisi tiedossa pelkkää haittaa. Ymmärrät sen varmasti itsekin?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:36"]
Tuo on kyllä niin iso haitta, että se täytyy laittaa parinvalintavaiheessa ensisijaiseksi. Omat suhteeni ovat kaatuneet juuri siihen, että olen äärimmäisen aamuvirkku. Herään aiba jo klo 03 enkä jaksa valvoa klo 20 myöhempään. Harvalla tällainen kelpaa ja jos kelpaa, ei se suhde toimi. Yksin ollaan yhä viisikymppisenä.
[/quote]
Sulla on kyllä sen verran erikoinen tuo unírytmi että en yhtään ihmettele. En ole koskaan ennen törmännyt vastaavaan. Siis eihän 03 ole vielä edes aamu vaan sydänyö.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:56"]Täh eikö sitä voi sitten päivisin olla yhdessä??
[/quote]
Ettekö te tai edes toinen käy töissä? Yleensä tehdään päivällä töitä, paitsi työnvieroksujat.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:36"]
[/quote]
Sulla on kyllä sen verran erikoinen tuo unírytmi että en yhtään ihmettele. En ole koskaan ennen törmännyt vastaavaan. Siis eihän 03 ole vielä edes aamu vaan sydänyö.
[/quote]
On se ainakin parempi kuin näillä, jotka menevät silloin vasta nukkumaan. Saa paljon enemmän aikaan päivällä.
Minä olen iltavirkku, mies aamuvirkku. Suhde kestänyt 30v. Vaikeaa on, varsinkin kun minä teen vuorotyötä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:36"] Tuo on kyllä niin iso haitta, että se täytyy laittaa parinvalintavaiheessa ensisijaiseksi. Omat suhteeni ovat kaatuneet juuri siihen, että olen äärimmäisen aamuvirkku. Herään aiba jo klo 03 enkä jaksa valvoa klo 20 myöhempään. Harvalla tällainen kelpaa ja jos kelpaa, ei se suhde toimi. Yksin ollaan yhä viisikymppisenä. [/quote] Sulla on kyllä sen verran erikoinen tuo unírytmi että en yhtään ihmettele. En ole koskaan ennen törmännyt vastaavaan. Siis eihän 03 ole vielä edes aamu vaan sydänyö. [/quote] On se ainakin parempi kuin näillä, jotka menevät silloin vasta nukkumaan. Saa paljon enemmän aikaan päivällä.
[/quote]
Mulle lääkäri diagnosoi masennuksen kun heräilin aamuyöllä enkä saanut enää unta, on kuulemma sen merkki
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:43"]No onpa teillä ollut huonoja kokemuksia tai vähän motivaatiota tehdä asialle jotain. Olin kerran suhteessa, jossa konkreettisesti itse iltavirkku ja toinen oli aamuvirkku. Luontaisten rytmien ero oli yli 5 tuntia.
[/quote]
Ei pahalla, mutta tulet yksin pysymäänkin. Kukaan ei huoli rytmivammaista pienten lasten vanhempaa. Sitä olisi tiedossa pelkkää haittaa. Ymmärrät sen varmasti itsekin?
[/quote]
Joo ymmärrän enkä ketään aktiivisesti tähän mukaan houkuttelekaan. Juuri siksi. Eri asia jos joku huokui eikä pidä sitä ylivoimaisena esteenä.
Ei se olekaan mahdollista. Pitää valita alkujaankin melko samanlaisen rytmin omaava puoliso.