Sinkkuelämän Carrie pyytää eräässä jaksossa kenkäkaupassa koon 38, vaikka...
hänen oikea kengännumeronsa on 39.
Miksi sarjassa hänen piti sanoa eri koko kuin oikeasti? Koska 39 on niin iso ettei Carriella mitenkään voisi olla sen kokoinen jalka?!
:D
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:46"]
Tässä muiden Sinkkuelämää-näyttelijöiden kengännumerot:
Samantha eli Kim Cattrall: US 10.5 = EU 41 (169 cm)
Charlotte eli Kristin Davis: US 7.5 = EU 38 (168 cm)
Miranda eli Cynthia Nixon: US 9 = EU 40 (170 cm)
Ja SJP on siis 160 cm ja kengänkoko 39 kuten jo tiedättekin ;)
[/quote]
Mielenkiintoista tietää. Olin aina kuvitellut että Samantha ja Miranda on vähintään jotain 175
[/quote]
Joissain lähteissä puhutaan että Kristin Davis ois 165cm tai jopa 163cm. Mutta toisaalta eipä sen väliä, on joka tapauksessa parhaimman näköinen noista neljästä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:21"]
39 on naiselle iso jalankoko, eikä välttämättä enää niin kaunis ja siro. 37 on tavallisin koko, 38 jo hieman isohko.
[/quote]
Voi ei, onpa mulla oksettavat jalat! t. 41 kengän koko
[/quote]
Nämä pienellä kengännumerollaan leveilevät ja "isoja" kengänkokoja haukkuvat ovat näitä, joilla ei ole mitään muuta kehuttavaa ulkonäössään kuin joku pikkuruinen naisellinen jalka. Mieluummin olen viehättävä kasvoiltani ja kengänkoko 39 kuin epäviehättävä kasvoiltani ja kengänkoko 36.
[/quote]
Voi hyvänen aika sinun kanssasi. Terveisin aina kaunottareksi (edelleen) tituleerattu, kengän koko 36, käteni ovat myös sirot. Mieheni kaverit kehuvat aina, että ihanan siro jalka, heillä EMÄNNÄLLÄ on kanootit jalassa. Mieheni ei koskaa kutsu minua emännäksi. Isot jalat naisella eivät ole kauniit.
Ettet nyt vain kateuttasi marise.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:22"]
39 on naiselle iso jalankoko, eikä välttämättä enää niin kaunis ja siro. 37 on tavallisin koko, 38 jo hieman isohko.
Nämä pienellä kengännumerollaan leveilevät ja "isoja" kengänkokoja haukkuvat ovat näitä, joilla ei ole mitään muuta kehuttavaa ulkonäössään kuin joku pikkuruinen naisellinen jalka. Mieluummin olen viehättävä kasvoiltani ja kengänkoko 39 kuin epäviehättävä kasvoiltani ja kengänkoko 36.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
päättelit tuon viestin perusteella että en voi olla kaunis ja pienijalkainen?:D aina syntyy hirveä paskamyrsky ku mainitsee että ne kanoottijalat eivät ole ne siksikkäimmät naisella.
[/quote]
Mä näyttäisin idiootilta 37 kokoisilla jaloilla. 39-40 on sopiva kengänkoko ja nekin näyttää suhteessa mun pituuteen tosi pieniltä.
Onpas omituista, mä oon 165cm ja mun kenkä on 39-40 ja kukaan ei ole ikinä sanonut jalkaa isoksi.
Pitänee sitoa tytön jalat kun 13v on jo kenkä 41. Ei kannata miestä yrittää saada... :( pitänee laittaa luostariin...
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vähän arka paikka? Mielipiteenhän hän vain tuossa sanoi, ei mitenkään haukkunut.
[/quote]
Se oli ironiaa. Kaikkea ei tarvitse ottaa niin vakavasti. Kyllä täällä minullakin on oikeus ilmaista mielipiteeni kirjoittajalle. ;)
Tällaisella lähemmäs 180-senttisellä siro 36-37:n kengän koko voisi jo näyttää hassulta.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:32"]
Siis mitä väliä? Ihan yhtä hyvin Carrie voisi pyytää 36 koon kenkiä. Näyttelijä ja fiktiivinen hahmo kun ovat ihan eriasioita.
[/quote]
Eli hän voisi mainita sarjassa olevansa 175 cm pitkä vaikka on todellisuudessa 160? Miksi hän niin tekisi? Ellei hän sitten esittäisi supermallia. En näe perustetta sille miksi kengänkokoa pitäisi muuttaa sarjaan.
[/quote]
...siis muuta perustetta kuin että 38 on niin paljon "sirompi ja naisellisempi" eli halutaan antaa naisille vaikutelma siitä että heidän pitäisi hävetä omaa kengänkokoaan. Carrie oli kuitenkin tyyli-ikoni johon naiset vertasivat itseään. Ja sitten piti kengänkokokin valehdella... ei hyvää päivää.
[/quote] Kamalaa, kamalaa, ensin valehdellaan nimet ja nyt viela tamakin, kengankoko! Ei voi mihinkaan luottaa. Kaiken huippuna sitten nama gayt jotka elokuvissa naurattavat naisia, maailmanloppu tulossa.
Naisten koot yleensä alkavat koosta 36, sitä pienemmät ovat olleet erikoiskokoja.
Naisten jalkojen keskikoko on nykyään suurempi, joten nykyään voi löytää kenkiä koossa 42-43. Sen sijaan kokoa 36 tilataan ehkä vain yksi kenkäpari per malli, siksi sitä on vaikeampi löytää.
Mulla on tuo 36 koon jalka (tai tarkalleen 35,5), ja nykyään on vaikea löytää jopa sukkia, koska sukat ovat naisten osastolla usein kokoa 36-38. Joudun ostamaan sukat lasten osastolta, eli kokoa 34-36. Mielestäni hieman noloa, mutta minkäs teet.
Italiassa käytetty kengänkoko on ihan sama Eurokoko eli Parispoint mikä Suomessakin. Ero on lestissä. Siksi on yleensä italialaisessa kengässä otettava normaalia suurempi koko. Italiassa tehdään myös paljon kenkiä käsin, joten jollakin merkillä voi olla vähän omat "perinteiset" koot.
Lisäksi Italiassa ja Ranskassa tehdään vielä puolikokoja, joita Suomessa ei tehdä.
Saksassa ja Englannissa on myös eri levyisiä lestejä, jotka merkitään eri tavalla. Englannissa C, D, E, EE (kapeasta leveimpään), Saksassa muistaakseni G, H, K.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vähän arka paikka? Mielipiteenhän hän vain tuossa sanoi, ei mitenkään haukkunut.
[/quote]
Se oli ironiaa. Kaikkea ei tarvitse ottaa niin vakavasti. Kyllä täällä minullakin on oikeus ilmaista mielipiteeni kirjoittajalle. ;)
Tällaisella lähemmäs 180-senttisellä siro 36-37:n kengän koko voisi jo näyttää hassulta.
[/quote]
Tarkoitinkin häntä, joka sanoi, että "Nämä pienellä kengännumerollaan leveilevät ja "isoja" kengänkokoja haukkuvat ovat näitä, joilla ei ole mitään muuta kehuttavaa ulkonäössään kuin joku pikkuruinen naisellinen jalka. Mieluummin olen viehättävä kasvoiltani ja kengänkoko 39 kuin epäviehättävä kasvoiltani ja kengänkoko 36."
Se vain hukkui kun oli alunperin lainauksen seassa.
Onhan Pipsallakin niiiiiiin pieni jalka.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:21"]39 on naiselle iso jalankoko, eikä välttämättä enää niin kaunis ja siro. 37 on tavallisin koko, 38 jo hieman isohko.
[/quote] 37 on aivan järjetön kanootti. T. 34
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:21"]39 on naiselle iso jalankoko, eikä välttämättä enää niin kaunis ja siro. 37 on tavallisin koko, 38 jo hieman isohko.
[/quote] 38 on kyllä kaikista tavallisin koko.
T. Kenkäkauppias
[/quote]
miksi aina sitten 37 loppu ja 38,39 ja 40 hyllyt täynnä?;) t 37 jalka jonka on turha haaveill alekengistä
[/quote]
Musta asia on taas ihan toisinpäin, useimmiten alekengistä löytää helposti koon 37 kenkiä ja ne isommat menee heti. Itellä siis 37 jalka ja usein löydän sopivia kenkiä vaikka alelaari ois jo melkeen tyhjä. :)
Itselläni on 35-36 jalka ja niitä on kommentoitu _aina_ pieniksi. Kengistänikin huomautellaan, kun ovat niin pieniä. Itse en koskaan kommentoi kenenkään jalankokoa, oli se sitten iso tai pieni.
Välillä on todella vaikea löytää kenkiä! Ja sukkia myös. Onneksi kuitenkin esim. H&M:llä myydään lastenosastolla ihan tavallisia mustia ja valkoisia sukkia ja ne ovat halvempiakin, kuin "aikuisten sukat". Ihan kivoja kenkiäkin olen sieltä joskus löytänyt halvalla, mutta muista kaupoista parempilaatuisia kenkiä on sitten vähän vaikeampi löytää. Yleensä sitä 35 kokoa ei ole. Harmittaa. Olen silti tyytyväinen pikkuisiin ja siroihin jalkoihini, isommat näyttäisikin ehkä vähän oudolta, kun olen 157cm pitkä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:45"]
Naisten koot yleensä alkavat koosta 36, sitä pienemmät ovat olleet erikoiskokoja.
Naisten jalkojen keskikoko on nykyään suurempi, joten nykyään voi löytää kenkiä koossa 42-43. Sen sijaan kokoa 36 tilataan ehkä vain yksi kenkäpari per malli, siksi sitä on vaikeampi löytää.
Mulla on tuo 36 koon jalka (tai tarkalleen 35,5), ja nykyään on vaikea löytää jopa sukkia, koska sukat ovat naisten osastolla usein kokoa 36-38. Joudun ostamaan sukat lasten osastolta, eli kokoa 34-36. Mielestäni hieman noloa, mutta minkäs teet.
Italiassa käytetty kengänkoko on ihan sama Eurokoko eli Parispoint mikä Suomessakin. Ero on lestissä. Siksi on yleensä italialaisessa kengässä otettava normaalia suurempi koko. Italiassa tehdään myös paljon kenkiä käsin, joten jollakin merkillä voi olla vähän omat "perinteiset" koot.
Lisäksi Italiassa ja Ranskassa tehdään vielä puolikokoja, joita Suomessa ei tehdä.
Saksassa ja Englannissa on myös eri levyisiä lestejä, jotka merkitään eri tavalla. Englannissa C, D, E, EE (kapeasta leveimpään), Saksassa muistaakseni G, H, K.
[/quote]
Ei ole nyt kyse pelkästään lestin leveydestä. Googlaa vaikka Italian sizing vs. French sizing. Kokoerot ovat ihan faktaa.
Käsintehdyistä ns. kalliista kengistä siis kyse, en tiedä paikallisista Crocseista mitään.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:45"]
[/quote]
Ei ole nyt kyse pelkästään lestin leveydestä. Googlaa vaikka Italian sizing vs. French sizing. Kokoerot ovat ihan faktaa.
Käsintehdyistä ns. kalliista kengistä siis kyse, en tiedä paikallisista Crocseista mitään.
[/quote]
Ja lisään vielä, että italialaisista kengistä pitää siis ottaa normaalia numeroa PIENEMPI koko. Paitsi että jos on suomalaisittain leveä jalka, voi olla, että se normikoko (eli numeroa pienempi, tai edes puoli numeroa pienempi) ei kapeanmallisesta italialaisesta kengästä käy. Joten käy helposti niin, että se "sopiva" kenkä onkin numeroa liian pitkä, vaikka onkin sopivan levyinen.
[/quote]
[/quote]
Minäkin häpeän itseni kuoliaaksi! t. 43-kenkäinen
No ei ne käsikirjoittajat sen kengänkokoa tiedä ja se on sivuseikka, joten ei sellaisestä lähdetä tekemään isompaa ongelmaa väkisin.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
päättelit tuon viestin perusteella että en voi olla kaunis ja pienijalkainen?:D aina syntyy hirveä paskamyrsky ku mainitsee että ne kanoottijalat eivät ole ne siksikkäimmät naisella.
[/quote]
Mä näyttäisin idiootilta 37 kokoisilla jaloilla. 39-40 on sopiva kengänkoko ja nekin näyttää suhteessa mun pituuteen tosi pieniltä.
[/quote]
ootko 2m?:)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:55"]
Itselläni on 35-36 jalka ja niitä on kommentoitu _aina_ pieniksi. Kengistänikin huomautellaan, kun ovat niin pieniä. Itse en koskaan kommentoi kenenkään jalankokoa, oli se sitten iso tai pieni. Välillä on todella vaikea löytää kenkiä! Ja sukkia myös. Onneksi kuitenkin esim. H&M:llä myydään lastenosastolla ihan tavallisia mustia ja valkoisia sukkia ja ne ovat halvempiakin, kuin "aikuisten sukat". Ihan kivoja kenkiäkin olen sieltä joskus löytänyt halvalla, mutta muista kaupoista parempilaatuisia kenkiä on sitten vähän vaikeampi löytää. Yleensä sitä 35 kokoa ei ole. Harmittaa. Olen silti tyytyväinen pikkuisiin ja siroihin jalkoihini, isommat näyttäisikin ehkä vähän oudolta, kun olen 157cm pitkä.
[/quote]¨¨
Haa! Samis! Mullakin jalassa H&M:n lasten osaston sukat. On niin neonväristä että! :D
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:46"]
Tässä muiden Sinkkuelämää-näyttelijöiden kengännumerot:
Samantha eli Kim Cattrall: US 10.5 = EU 41 (169 cm)
Charlotte eli Kristin Davis: US 7.5 = EU 38 (168 cm)
Miranda eli Cynthia Nixon: US 9 = EU 40 (170 cm)
Ja SJP on siis 160 cm ja kengänkoko 39 kuten jo tiedättekin ;)
[/quote]
Mielenkiintoista tietää. Olin aina kuvitellut että Samantha ja Miranda on vähintään jotain 175