Sinkkuelämän Carrie pyytää eräässä jaksossa kenkäkaupassa koon 38, vaikka...
hänen oikea kengännumeronsa on 39.
Miksi sarjassa hänen piti sanoa eri koko kuin oikeasti? Koska 39 on niin iso ettei Carriella mitenkään voisi olla sen kokoinen jalka?!
:D
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:21"]
39 on naiselle iso jalankoko, eikä välttämättä enää niin kaunis ja siro. 37 on tavallisin koko, 38 jo hieman isohko.
[/quote]
Voi ei, onpa mulla oksettavat jalat! t. 41 kengän koko
[/quote]
no niinhän ne on, meidän kaveripiirissäkin on äijällä saman kokonen jalka. t mies
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:20"]Mutta onko se meikäläisten 39 vai Italian 39? Italialainen 38 on Pohjois-Euroopan 39. Puhumattakaan siitä, että amerikkalaisilla on usein ihan sekaisin nämä eurooppalaiset kokotaulukot. Heillähän on ihan omat kengännumeronsa. [/quote] No kyllä Italiassa on sama koko kuin manner-Euroopassa! Englannissa on tuumakoot 5, 5 1/2 jne ja Jenkkilässä ihan oma kokotaulukko sekä Brasiliassa oma.
[/quote]
No kun ei ole. Oletko ikinä ostanut italialaisia kenkiä? Ne ovat usein kapeaa mallia, mutta silti Italian koot ovat omanlaisiaan. Numerotaulukko näyttää samalta, mutta on eri. (Sama asia muuten vaatekokojen kanssa: taulukko näyttää samalta, mutta on käytännössä ihan eri. Italian vaatekoko 40 on meikäläisten 36.)
t: yksi, jolla on 37-numeroinen jalka mutta omistaa useammat italialaiset kengät koossa 36
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:20"]
Mutta onko se meikäläisten 39 vai Italian 39?
Italialainen 38 on Pohjois-Euroopan 39. Puhumattakaan siitä, että amerikkalaisilla on usein ihan sekaisin nämä eurooppalaiset kokotaulukot. Heillähän on ihan omat kengännumeronsa.
[/quote]
Hänen kengännumeronsa on nettitietojen mukaan US 8.5 eli 39, sama kuin minulla.
[/quote]
Niin, eli Italian 38.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:20"]
Mutta onko se meikäläisten 39 vai Italian 39?
Italialainen 38 on Pohjois-Euroopan 39. Puhumattakaan siitä, että amerikkalaisilla on usein ihan sekaisin nämä eurooppalaiset kokotaulukot. Heillähän on ihan omat kengännumeronsa.
[/quote]
Hänen kengännumeronsa on nettitietojen mukaan US 8.5 eli 39, sama kuin minulla.
[/quote]
Niin, eli Italian 38.
[/quote]
Tai usein 38.5, ellei ole italialaisittain kapeanmallinen jalka.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:21"]39 on naiselle iso jalankoko, eikä välttämättä enää niin kaunis ja siro. 37 on tavallisin koko, 38 jo hieman isohko.
[/quote][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:21"]39 on naiselle iso jalankoko, eikä välttämättä enää niin kaunis ja siro. 37 on tavallisin koko, 38 jo hieman isohko.
[/quote]Uskoisin 39 olevan yleisin. Ainakin se tuntuu kaupoista aina loppuvan ensimmäisenä, ja 37 jää hyllyyn pitkäksi aikaa. Itselle kenkiä etsiessä huomattu
Tässä muiden Sinkkuelämää-näyttelijöiden kengännumerot:
Samantha eli Kim Cattrall: US 10.5 = EU 41 (169 cm)
Charlotte eli Kristin Davis: US 7.5 = EU 38 (168 cm)
Miranda eli Cynthia Nixon: US 9 = EU 40 (170 cm)
Ja SJP on siis 160 cm ja kengänkoko 39 kuten jo tiedättekin ;)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:21"]
39 on naiselle iso jalankoko, eikä välttämättä enää niin kaunis ja siro. 37 on tavallisin koko, 38 jo hieman isohko.
[/quote]
[/quote]
no niinhän ne on, meidän kaveripiirissäkin on äijällä saman kokonen jalka. t mies
[/quote]
Kyllä miehellä pitäisi olla vähintään 43-numeron kengät, kaverisi on varmaan hento keijukaispoika kun noin sirot jalat omistaa
Ja miksi hän hengailee sen Mr Bigin kanssa kun on ollut jo monta vuotta naimisissa Matt Broderickin kanssa? Nyt naiset, ihan oikeasti...
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:32"]
Siis mitä väliä? Ihan yhtä hyvin Carrie voisi pyytää 36 koon kenkiä. Näyttelijä ja fiktiivinen hahmo kun ovat ihan eriasioita.
[/quote]
Eli hän voisi mainita sarjassa olevansa 175 cm pitkä vaikka on todellisuudessa 160? Miksi hän niin tekisi? Ellei hän sitten esittäisi supermallia. En näe perustetta sille miksi kengänkokoa pitäisi muuttaa sarjaan.
[/quote]
TAJUATKO ETTÄ NE ON KÄSIKIRJOITETTU?
Jos hahmo on 32-vuotias niin häntähän ei vois missään helvetin nimessä näytellä 35-vuotias ihminen?!!!
[/quote]
Nämä pienellä kengännumerollaan leveilevät ja "isoja" kengänkokoja haukkuvat ovat näitä, joilla ei ole mitään muuta kehuttavaa ulkonäössään kuin joku pikkuruinen naisellinen jalka. Mieluummin olen viehättävä kasvoiltani ja kengänkoko 39 kuin epäviehättävä kasvoiltani ja kengänkoko 36.
[/quote]
Olet väärässä. Mulla on pieni jalka, jolla en leveile, mutta kumma kyllä ne isojalkaiset ovat aina ihmettelemässä mun kengän kokoa.
Viimeksi uimahallissakin yksi nainen tuli ihmettelemään kovaan ääneen että onko noi todella sun tossut? (Ihan kuin mun jalkaparat olis jotkut kehitysvammaiset).
Mulla on siis varvastossut kokoa 35/36. Ei tuo minusta mikään pieni ole uimatossuksi, olen 165 cm lyhytkin.
Itse en ole eläissäni kommentoinut kenenkään kengänkokoa, sehän olisi epäkohteliasta.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:28"]
Ja suomen yleisin koko on naisilla 39. Ko. Koko loppuu aina hyllyistä ensimmäisenä. 35 taas on se jota jää hyllyihin pyörimään paljon eikä meinaa kadota edes alelaareihin laitettuna.
[/quote]
Hmm, yleensä kun yritän etsiä kokoa 36 niin se on loppu ja kokoa 35 ei edes ole.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:21"]
Nämä pienellä kengännumerollaan leveilevät ja "isoja" kengänkokoja haukkuvat ovat näitä, joilla ei ole mitään muuta kehuttavaa ulkonäössään kuin joku pikkuruinen naisellinen jalka. Mieluummin olen viehättävä kasvoiltani ja kengänkoko 39 kuin epäviehättävä kasvoiltani ja kengänkoko 36.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vähän arka paikka? Mielipiteenhän hän vain tuossa sanoi, ei mitenkään haukkunut.
Minunkin kokemukseni mukaan 37 on yleisin. Ennen raskautta jalkani oli 37 ja aina oli se koko ekana loppu. Nykyään kun jalassa pysyy 38:nkin kenkä niin joskus jo sentään löydän onnenkantamoisina jotain alesta!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:21"]39 on naiselle iso jalankoko, eikä välttämättä enää niin kaunis ja siro. 37 on tavallisin koko, 38 jo hieman isohko. [/quote][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:21"]39 on naiselle iso jalankoko, eikä välttämättä enää niin kaunis ja siro. 37 on tavallisin koko, 38 jo hieman isohko. [/quote]Uskoisin 39 olevan yleisin. Ainakin se tuntuu kaupoista aina loppuvan ensimmäisenä, ja 37 jää hyllyyn pitkäksi aikaa. Itselle kenkiä etsiessä huomattu
[/quote]
Minäkin olen sitä mieltä että 39 on yleisin, mulla on kans se itsellä ja se on aina loppu, etenkin alekengissä. Kaverilla on 37 ja se löytää alesta aina itselleen kenkiä.
32: Jep. En tiedä, onko tilanne parantunut entisistä ajoista, mutta Suomessa naisten koot ovat perinteisesti alkaneet numerosta 36. Sitä pienemmän jalan omistajat on ohjattu lastenosastolle.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:05"]
Minunkin kokemukseni mukaan 37 on yleisin. Ennen raskautta jalkani oli 37 ja aina oli se koko ekana loppu. Nykyään kun jalassa pysyy 38:nkin kenkä niin joskus jo sentään löydän onnenkantamoisina jotain alesta!
[/quote]
Toisaalta voisi kuvitella, että kauppiaat jo vuosikymmenten saatossa ovat oppineet jalkojen kokojakauman ja osaavat tilata eri kokoja oikeassa suhteessa. Aleen kannattaa sitten jättää näytiksi jotain ylijäämäkokoja.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:32"]
Siis mitä väliä? Ihan yhtä hyvin Carrie voisi pyytää 36 koon kenkiä. Näyttelijä ja fiktiivinen hahmo kun ovat ihan eriasioita.
[/quote]
Eli hän voisi mainita sarjassa olevansa 175 cm pitkä vaikka on todellisuudessa 160? Miksi hän niin tekisi? Ellei hän sitten esittäisi supermallia. En näe perustetta sille miksi kengänkokoa pitäisi muuttaa sarjaan.
[/quote]
...siis muuta perustetta kuin että 38 on niin paljon "sirompi ja naisellisempi" eli halutaan antaa naisille vaikutelma siitä että heidän pitäisi hävetä omaa kengänkokoaan. Carrie oli kuitenkin tyyli-ikoni johon naiset vertasivat itseään. Ja sitten piti kengänkokokin valehdella... ei hyvää päivää.