Paljon olette keränneet mustikkaa tänä vuonna?
Entä ostaneet? Paljon on mansikkaa?
Mulla on 5kg mansikkaa pakasessa ja mietin josko sitä vielä saisi lisää.. Tulin juuri mustikkametsältä ja nyt on kerätty (ja pakastettu) yhteensä noin 13litraa, sitäkin pitäis saada lisää. Lisäksi pitäis hakea kanttarelleja, vadelmia sekä puolukoita ja viinimarjat kerätä ja tehdä mehut... Huoh. Paljon on hommaa aina näin syksyisin.
Kommentit (11)
Kaksi litraa olen kerännyt, joista toisen syönyt. Mansikoita en taida ostaa pakkaseen, vain tuoreina joskus herkutteluun.
Mustikkaa on kerätty yksi mukillinen (lapsi halusi marjastamaan). Mansikkaa on pakastettu 20 kg. Mustikat ovat vielä niin raakileita, että odottelen vielä viikon ainakin. Sitten kerään mitä kerään ja talvi pärjätään niillä mitä saadaan. Viime syksyn puolukoita on vielä pari litraa, eiköhän ne tule syötyä ennen seuraavaan satoa. Puolukkahan saa ottaa vaikka vähän pakkasta eikä ole sittenkään vielä myöhäistä niitä kerätä. Herukat saa tänä vuonna jäädä pensaaseen. Uudistettiin viime vuonna rankalla kädellä niitä ja tänä kesänä siellä on vaan muutama hassu marjaterttu, antaa lintujen herkutella ne pois.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:54"]Entä ostaneet? Paljon on mansikkaa?
Mulla on 5kg mansikkaa pakasessa ja mietin josko sitä vielä saisi lisää.. Tulin juuri mustikkametsältä ja nyt on kerätty (ja pakastettu) yhteensä noin 13litraa, sitäkin pitäis saada lisää. Lisäksi pitäis hakea kanttarelleja, vadelmia sekä puolukoita ja viinimarjat kerätä ja tehdä mehut... Huoh. Paljon on hommaa aina näin syksyisin.
[/quote]
Paitsi et vielä ei oo syksy..
Oon vasta kerran käynyt ja 10l keräsin. Vielö täytyy mennä keräämään kyllä.
2 litraa mustikkaa, ehkä haen lisää :) Mansikkaa ei yhtään vielä, raparperiä 2 litraa myös. Vadelmaa olisi tarkoitus saada myös sen pari litraa, mutta olivat vielä raakileita.
15kg mansikkaa, 3l mustikoita olen ostanut, ehkä toiset 3l mustikoita vielä ja vadelmia 2-3l, musta- ja punaherukoita on pensaissa, ihan joka vuosi niitä ei ole kukaan poiminut, tänä vuonna ajattelin keittää muutaman purkin mustaherukkahilloa kanan kanssa syötäväksi.
Noin 10, siis mustikkaa. En ole mennyt metsään vielä, kun ole ollut kipeänä.
Joitakin poiminut suoraan suuhun, enemmän tulee poimittua sitten kun pääsee mökille tutuille marjapaikoille.
Mustikkaa olen kerännyt viikon mittaan pihalta 22 litraa, näyttäis olevan vielä ainakin 100l saatavilla jos vain sais poimittua. Onneksi ihan talon ympärillä:)
En ole yhtään kerännyt, enkä ostanut. Mies osti litran :p