Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Section kriteerit!

Vierailija
28.09.2006 |

Synnytin lapsen alakautta keväällä -05. Synnytys oli nopea, mutta minua ommeltiin yli tunnin verran synnytyksen jälkeen. Kotona viikko synnytyksen jälkeen, minulta repesi tikki hyvin kivuliaasti, joka kasvatti ajan myötä 3cm pituisen arpikudoksen emättimen aukolla, joka esti seksin harrastamisen. Seksi oli kivuliasta, eikä miehen penistä saatu sisälleni kuin n. puolet. Pääsin plastiikkakirurgin vastaanotolle, joka leikkasi minut viime kuussa, joten seksittömyyttä kesti n. 1,5-vuotta, ja kuten arvata saattaa, parisuhde oli koetuksella. Mitä uskotte, saanko synnyttää seuraavan sectiolla? Pikku kakkonen olisi haaveissa, mutta itse en ala enää alakautta synnyttämään, koska synnytyksestä jääneet alapäävaivat olivat parisuhteen kannalta todella suuri ongelma, ja itse olin henkisesti loppu. Pelkään että arpikudos kasvaa taas liikaa, ja seuraukset ovat samat kuin viimeksi. Ja kun noita sectioita ei kaikki tunnu saavan, niin mietin onko tässä tarpeeksi syytä saada... Plastiikkakirurgi sanoi, että alakautta saan synnyttää jos haluan, että mitään kieltoa en saanut... Kiitos jos jaksoitte lukea..Mitkä ovat section kriteerit tms.?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:Leikkurin hoitaja

Vierailija
2/6 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteestasi etukäteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tosin olla, että tappelemaan joutuu. Mutta kannattaa mennä pelkopolille heti alkuraskaudessa tai vaikka jo ennen raskautta ja kertoa selvästi, että haluaa sektion. Tsemppiä!

Vierailija
4/6 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista... pitää mennä pelkopolille juttusile ja väkisin vaatia :).

Vierailija
5/6 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tehtiin myös ekan alatiesynnytyksen jälkeen korjausleikkaus, jossa poistettiin arpikudosta. Tosin se arpikudos vaivasi siten, että siitä tihkui verta. Korjausleikkaukseen pääsin muutaman kuukauden kuluessa synnytyksestä. Mulle tuli siis synnytyksessä syvä repeämä, joka ei kuitenkaan mennyt sulkijalihakseen asti. Ei tullut kuitenkaan mieleen oikeastaan missään vaiheessa, että olisin arpikudoksen takia seuraavassa synnytyksessä pyytänyt sektiota. Millaiset repeeämät sinulle tuli ekassa synnytyksessä? Käsittääkseni ensimmäisen ja toisen asteen repeämät ei ole niin pahoja, että niiden takia seuraava synnytys pitäisi hoitaa sektiolla. Vai saitko esim. 3. tai 4. asteen repeämän?

Vierailija
6/6 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en ottaisi uudestaan sitä riskiä, että eläisimme ilman seksiä 1,5-vuotta joka raastaa aika paljon parisuhdetta. Ja kun parisuhde tuppaa muutenkin olemaan rankempaa vauva-aikana kuin muuten. Sekä se arpikudos haittasi normaalia elämää, esim. ulostaessa tuntui suurta kipua, aivan kuin arpi olisi revennyt tms. Ja se 1,5-vuotta kivun kanssa ei ole mitään herkkua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi