Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin juuri reissusta ja... (työkkäri)

Vierailija
31.07.2015 |

TE-palvelut olivat laittaneet 28.7. minulle työtarjouksen kirjeitse, yhteydenotto työnantajaan viimeistään tänään 31.7. Koitin soittaa työpaikkaan, ei vastausta. Harmi, sillä työ olisi ollut kiinnostava :/ Voiko tästä tulla nyt karenssi? T. Vastavalmistunut työtön

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ollut jankkausta ohi aiheen. Lähetin hakemuksen netissä ja sain sitten paikan pomolta soiton perään, en tullut valituksi sillä kiireisen aikataulun vuoksi kerettiin valita jo muu. Pitääpä harkita tuota Netpostia. -ap

Vierailija
42/58 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:03"]

Netpostin tarkastamiseen menee minuutti päivässä, joten turha edes vedota sen lukemattomuuteen.

[/quote]

Jännä, kun eivät työkkärissä sano sanaakaan tästä Netpostista, eikä koko karenssin mahdollisuudesta. Olen ollut vasta 1kk työtön, sitä ennen en koskaan. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:03"]

Netpostin tarkastamiseen menee minuutti päivässä, joten turha edes vedota sen lukemattomuuteen.

[/quote]

Jännä, kun eivät työkkärissä sano sanaakaan tästä Netpostista, eikä koko karenssin mahdollisuudesta. Olen ollut vasta 1kk työtön, sitä ennen en koskaan. -ap

[/quote]

Eikö missään vaiheessa ole mainittu mahdollisuudesta työttömyystuen katkeamiseen? Edes siinä oma asioinnin opuksessa, joka piti kuitata luetuksi? Tai työnhakuinfossa?

Vierailija
44/58 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, unohdin kokonaan, että työkkäriin pitää ilmoittaa matkoista. Olin pari viikkoa reissussa, mutta eivät ole työkkäristä olleet minuun yhteydessä ikinä muutenkaan niin eipä tuo haitannut. Ennen työtön ei saanut olla reissussa yli yhdeksää päivää putkeen. Mielestäni tuo sääntö on poistettu ja työtön on vapaa matkustamaan.

Vierailija
45/58 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:20"]

Eikö missään vaiheessa ole mainittu mahdollisuudesta työttömyystuen katkeamiseen? Edes siinä oma asioinnin opuksessa, joka piti kuitata luetuksi? Tai työnhakuinfossa?

[/quote]

Oma asioinnissa ei ole mitään opusta kuitattavaksi, toki itsellä on yleinen tieto että tällaista sattuu. Pitää varmaan soitella työkkäriin ja kysellä enemmän, missä nimenomaisissa tilanteissa on mahdollisuus tuen katkeamiseen. Tavoite on tosin päästä tukien varasta pois mahd pian.. -ap

Vierailija
46/58 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:24"]

Hups, unohdin kokonaan, että työkkäriin pitää ilmoittaa matkoista. Olin pari viikkoa reissussa, mutta eivät ole työkkäristä olleet minuun yhteydessä ikinä muutenkaan niin eipä tuo haitannut. Ennen työtön ei saanut olla reissussa yli yhdeksää päivää putkeen. Mielestäni tuo sääntö on poistettu ja työtön on vapaa matkustamaan.

[/quote]

Onko tämä ihan totta? Matkoista pitää ilmoittaa, siis vaikka parin päivän vierailuista kotipaikkakunnalle? Voi hyvää päivää.

T. työtön ap

Vierailija
47/58 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:24"]

[/quote]

Onko tämä ihan totta? Matkoista pitää ilmoittaa, siis vaikka parin päivän vierailuista kotipaikkakunnalle? Voi hyvää päivää.

T. työtön ap
[/quote]
Kotimaan matkoista ei ole ikinä tarvinnut ilmoittaa. En tiedä mikä käytäntö nykyään on ulkomaan reissujen kohdalla. Olin itse pari viikkoa eu-alueella.

Vierailija
48/58 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:24"]

[/quote]

T. työtön ap
[/quote]
Kotimaan matkoista ei ole ikinä tarvinnut ilmoittaa. En tiedä mikä käytäntö nykyään on ulkomaan reissujen kohdalla. Olin itse pari viikkoa eu-alueella.

Vierailija
49/58 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:24"] Hups, unohdin kokonaan, että työkkäriin pitää ilmoittaa matkoista. Olin pari viikkoa reissussa, mutta eivät ole työkkäristä olleet minuun yhteydessä ikinä muutenkaan niin eipä tuo haitannut. Ennen työtön ei saanut olla reissussa yli yhdeksää päivää putkeen. Mielestäni tuo sääntö on poistettu ja työtön on vapaa matkustamaan. [/quote] Onko tämä ihan totta? Matkoista pitää ilmoittaa, siis vaikka parin päivän vierailuista kotipaikkakunnalle? Voi hyvää päivää. T. työtön ap [/quote] Kotimaan matkoista ei ole ikinä tarvinnut ilmoittaa. En tiedä mikä käytäntö nykyään on ulkomaan reissujen kohdalla. Olin itse pari viikkoa eu-alueella.

[/quote]

Ulkomaanreissuista ei periaatteessa tarvitse ilmoittaa, mutta yhtä lailla täytyy olla työkkärin tavoitettavissa ja valmis ottamaan vastaan työtä lyhyelläkin varoajalla. Ei siis ole perustelu jättää hakematta työtarjouksella osoitettua työpaikkaa sen takia, että on ollut reissussa.

Vierailija
50/58 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:24"]

[/quote]

T. työtön ap
[/quote]
[/quote]
Kyllä kotimaan matkoistakin pitäisi kuulemma ilmoittaa ja samalla kertoa osoite, josta tavoittaa matkan aikana. Itse tosin olen nyt kotimaan matkalla, enkä ole ilmoittanut työkkäriin, mutta katson tietojani työkkärin sivuilta useamman kerran viikossa. Siellä ne mahdolliset työtarjoukset kyllä näkyvät. Oma saldo työtarjousten suhteen on 1/1,5 vuotta, joten tuskin kovin suuri todennäköisyys työtarjouksille. Lisäksi olen kohta lähdössä opiskelemaan uutta alaa työttömyystuella.

Vierailija
51/58 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bo, onhan se voinut postissakin viipyä. Menmä vaikka väärään osoitteeseen ensin. Ei ne voi niin tiukkoja olla.

Vierailija
52/58 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 00:10"]

Bo, onhan se voinut postissakin viipyä. Menmä vaikka väärään osoitteeseen ensin. Ei ne voi niin tiukkoja olla.

[/quote]

Kyllä ne voi. Muutenhan kaikilla olisi aina hukkunut työtarjoukset postissa. Työtarjoukset tulevat myös sähköiseen oma asiointiin, eli sitäkin pitäisi muistaa seurata. Varsinkin, jos ei ole ottanut Netpostia käyttöön.

Vierailija
53/58 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos mulle tuleva kirje viipyy postissa, niin en kyllä sille mitään voi eikä se voi olla vastuullani.
.
En ole työkkärin kanssa sähköisessä yhteydessä ollenkaan. Eli en ole antanut sinne sähköpostiani enkä käytä sähköistä asiointia. Laissa ei määrätä omistamaan tietokonetta.
.
Eli mitäs tapahtuu, jos posti viivyttelee?

Vierailija
54/58 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo vanha ketju mutta väsäät hakemukse tietysti ja lähetät firmaan sähköpostilla. sitten menet sinne te-toimiston sivuille oma haku kohtaan ja laitat sinne että hait työpaikkaa. sieltähän myös näkee jos sulle on lähetetty työtarjouksia vaikka et ole kotona koska ne on niitä sun "tehtäviä.

Vierailija
55/58 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:41"]

Se CV:hän on oletettavasti jo valmiina, kuten myös edes jonkinlainen työhakemuspohjakin, jos on kerran työhaastattelu matkalla ollut. CV tehdään myös työkkärin sivuilla työnhakua aloitettaessa, josta sen voi aikalailla suoraan kopioida ja muokata asiakirjamuotoon. Todellakin pitäisi 3vrk riittää yhden työpaikan hakemiseen.

[/quote]

Nykyään pitäisi olla jokaista työpaikkaa varten erikseen räätälöidyt CV:t, kun laiskat rekrytoijat eivät jaksa lukea liian pitkiä.

Työkkärin sivujen CV:llä kukaan ei palkkaa mihinkään.

[/quote]

Minä olen saanut työpaikan työkkärin sivujen CV:llä...kaksi muuta oli sitten vielä siinä samoilta sivuilta haettua, jotka olisi kutsunut haastatteluun, jos minä en olisi paikkaa ottanut. Sain pari muutakin asiallista tarjouksia, epämääräisiä sitten vähän enemmän. 

Vierailija
56/58 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 00:46"]

No, jos mulle tuleva kirje viipyy postissa, niin en kyllä sille mitään voi eikä se voi olla vastuullani. . En ole työkkärin kanssa sähköisessä yhteydessä ollenkaan. Eli en ole antanut sinne sähköpostiani enkä käytä sähköistä asiointia. Laissa ei määrätä omistamaan tietokonetta. . Eli mitäs tapahtuu, jos posti viivyttelee?

[/quote] Menee sinun piikkiin ja karenssia tulee. Epäreilua, mutta näin se valitettavasti menee. 

Vierailija
57/58 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli just karenssi kun erehdyin hautajaisten takia lähtemään reissuun. Keskiviikkona aamupäivällä siis lähdin ja ilmeisesti heti tämän jälkeen oli tipahtanut luukusta peräti kaksi työtarjousta. Palasin sunnuntaina hieman puolenyön jälkeen ja molemmissa oli tietysti loppunut hakuaika sunnuntaina kello 24. Ei paljon naurattanut eikä siinä selitykset auttaneet.

Vierailija
58/58 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en oikeasti tajua miten voi olla näin käsittämättömän huono tuuri. Olen ollut muutaman kuukauden työtön ja visusti kotona, nyt heti kun olin hetken poissa niin kävi näin. -58