Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette mieltä tästä ruumiillisesta kurittamisesta?

Vierailija
28.09.2006 |

Mikä on elämänkatsomuksenne/ammattinne myös? Onko luunappi/tukistus väkivaltaa ja kurittamista entä nyrkillä lyöminen tai potkaisu. Tämä aihehan on nyt ollut esillä paljon.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mene sana perille monen kerran sanomisesta, niin kyllä sitten otan tukasta. Ei ne lapset siitä kärsi. Kovasti en ota, mutta niin, että uskovat. En hyväksi vapaata kasvatusta. Kyllä säännöt ja kuri pitää olla, muuten ei selviäisi ainakaan 6-henk. suurperheessä.

Vierailija
22/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja hyväksyn ruumillisen kurituksen äärikeinona. Jos lapseni tulee sinun pihallesi, uhmaa sinua, rikkoo sinun tavarasi, varastaa.... Sinä saat vetää häneltä housut alas ja antaa selkään. Ihan minun luvallani.

En hyväksy pienen lapsen(sanotaan alle 4 v) ruumiillistä kuritusta millään tasolla. Enkä hyväksy edes pientä nippailua säännöllisesti käytettävänä kasvatuskeinona en pienelle enkä isommalle lapselle.

Mutta jos kuritusta pitää alkaa arvottamaan, niin väitän, että fyysinen kurittaminen (en puhu hakkaamisesta ja suoranaisesta väkivallasta) jättää ihmiseen pienemmät jäljet kuin henkinen väkivalta. Harva ihminen joutuu terapiaan sen vuoksi, että sai lapsena selkään. Mutta moni joutuu terapiaan sen vuoksi, että sai kuulla liian usein, kuinka huono on, kuinka ei osaa mitään, kuinka ruma on.... Fyysisellä kurittamisella ei ihmistä saa helposti nujerrettua. Henkisellä saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

useammankin kerran, eikä mulle ole siitä sen suurempia traumoja jäänyt kuin halveksunta äitiä kohtaan, kun sen piti aina kannella isälle tekoni ja sanoa, että odotas kun isä tulee kotiin...Mutta puhuimme juuri muutama päivä sitten kurituksesta mieheni kanssa ja kumpikin oli ehdottomasti sitä mieltä, että omaa lastamme ei ruumiillisesti rangaista. Lapsemme on nyt vähän yli vuoden ikäinen ja musta tuntuisi ihan kauhealta tehdä hänelle jotain pahaa kuten antaa vaikka tukkapöllyä. Eihän se periaatteessa kauhean iso teko ole, mutta mitä ihmettä lapseni ajattelisi, kun se maailman rakkain ihminen satuttaisi häntä tahallisesti?

Vierailija
24/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta elämänkatsomuksesta nyt en oikein tiedä, kun mies uskoo ja mä en..

Mutta luunapin saa, jos mikään muu ei mene perille. Tukistamista en oo käyttänyt ollenkaan. Ja potkiminen ja lyöminen ei ole kurinpitoa vaan väkivaltaa, ja sitä en hyväksy lapseltakaan.

Vierailija
25/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vielä ymmärtää, että kansa jakautuu kahtia tuon tukistamisen suhteen, vaikka se laitonta onkin. Itse en usko sitä koskaan käyttäväni omien lasteni kohdalla.

Kuitenkin suurin shokki oli se, että yli 10% hyväksyy lasten lyömisen tai potkimisen! Täh, siis heidän mielestä lapsia saa lyödä ja potkia, edes tukistaminen tai vastaava ei riitä, vaan ihan reippaasti saa hutkia!

Onko tästä tutkimuksesta tarkempia tietoja jossain? Olisi todella mielenkiintoista tietää, mitä tuon " yli 10%:n" taakse kätkeytyy? Keitä ovat nämä ihmiset, joiden mielestä lapsia saa lyödä? Saako aikuisen tarvittaessa laittaa kylmäksi vai mitenköhän he suhtautuvat aikuisten rankaisemiseen?

Vierailija
26/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole verbaalisia kykyjä kasvattaa lasta vain puhumalla. MMieluummin sitten ottaa tukasta kiinni tai antaa luunapin, kuin on kasvattamatta. Ikävän usein näkee näitä lapseilleen lässyttäjiä, joilla ei ole mitään otetta lapsiinsa, siinä menee kyllä lapsenkin elämä pilalle.

JOten ideaali on, että ei käytetä fyysistä kuritusta, mutta mieluummin niitäkin kuin enää yhtään näitä pellossa kasvaneita täsyin empatiakyvyttömiä tolloja.

Vierailija
27/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ottamatta sen kummemmin kantaa teidän tapaukseen, niin varmasti lähes kaikki yli yksivuotiaan vanhemmat ovat kuritusta vastaan. Sitten linja joillain muuttuu, kun lapsi kasvaa ja alkaa tehdä pahojaan eikä syystä tai toisesta tottele vanhempiaan...

Vierailija:

useammankin kerran, eikä mulle ole siitä sen suurempia traumoja jäänyt kuin halveksunta äitiä kohtaan, kun sen piti aina kannella isälle tekoni ja sanoa, että odotas kun isä tulee kotiin...Mutta puhuimme juuri muutama päivä sitten kurituksesta mieheni kanssa ja kumpikin oli ehdottomasti sitä mieltä, että omaa lastamme ei ruumiillisesti rangaista. Lapsemme on nyt vähän yli vuoden ikäinen ja musta tuntuisi ihan kauhealta tehdä hänelle jotain pahaa kuten antaa vaikka tukkapöllyä. Eihän se periaatteessa kauhean iso teko ole, mutta mitä ihmettä lapseni ajattelisi, kun se maailman rakkain ihminen satuttaisi häntä tahallisesti?

Vierailija
28/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiriöongelmaisten teini-ikäisten poikien isiä. Jotka fyysisesti tappalevat poikiensa kanssa.

Vierailija
29/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos leikkipuistossa puukkomies yrittäisi huitoa lastanne puukolla, niin katsoisitte sivusta ja kieltäisitte? Halusin vain osoittaa, että tässäkin asiassa ilmaukset tyyliin ' ei koskaan' ovat typeriä. Ja kyllä, jos lapsi ei usko esim, että autotielle ei saa juosta pallon perässä, niin kyllä saa hellästi tukistaa. On Suomen laeissa säädetty paljon muutakin älytöntä..

Vierailija
30/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikilla ei ole verbaalisia kykyjä kasvattaa lasta vain puhumalla. MMieluummin sitten ottaa tukasta kiinni tai antaa luunapin, kuin on kasvattamatta. Ikävän usein näkee näitä lapseilleen lässyttäjiä, joilla ei ole mitään otetta lapsiinsa, siinä menee kyllä lapsenkin elämä pilalle.

JOten ideaali on, että ei käytetä fyysistä kuritusta, mutta mieluummin niitäkin kuin enää yhtään näitä pellossa kasvaneita täsyin empatiakyvyttömiä tolloja.

Vierailija
31/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se loppuu yleensä viim. 5 ikävuoteen, kun tarvetta ei enää ole.

Vierailija
32/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

veit sanat suustani. Pienten lasten vanhemmat eivät vielä tiedä sitä, miltä näyttää uhmakas lapsi, joka nostaa nenänsä pystyyn, silmistä näkyy, kuinka he eivät usko vanhempaa, eivätkä tule ikinä heitä uskomaankaan. Lapsi tietää vain yhden asian omassa pääkopassaan ja se ajatus menee näin " Minä olen maailmannapa. Minä voin tehdä ihan mitä vain" .

Vierailija
33/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enkä hyväksy myöskään henkistä väkivaltaa. Lapsemme on kasvatettu ilman tukkapöllyjä ja luunappeja ja vanhin on 18-vuotias. Mieheni hyväksyi ruumiillisen kurituksen ennen lastemme syntymää, mutta sain hänen päänsä käännettyä. Hän oli kotonaan tottunut ihan piiskaan ja remmiin ja luuli, että vain sillä saadaan lapset kuriin. Mies on luokanopettaja, itse olen koulutukseltani FM, mutta olen kotiäiti.

Vierailija
34/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kasvattamiseen? Lempilelun takavarikointi, arestiin omaan huoneeseen, ei herkkuja tai joku luvattu kiva retki jätetään pois ovat näin etukäteen omalla kasvatuslistallani sitten kun se pelätty kuuluisa uhma vaihe alkaa. Ja meillä kyllä komennetaan ja kielletään jo nyt. Lapsi siis vähän yli vuoden ja hyvin voimakastahtoinen eli joka päivä täällä käydään melkoisia tahtojen taisteluja ja kyyneleitä vuodattaa asiasta kuin asiasta.

Vierailija
35/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
36/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäänlainen ruumiillinen kurittaminen ei ole hyvästä. Osoittaa vanhempien avuttomuutta, jos ei muuten pysty lasta kasvattamaan. Mieheni on ihan samaa mieltä ja hänen kotimaassaan ruumiillinen kuritus on myös kiellettyä. Minä akateeminen, mies ei.

Vierailija
37/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun on pakko vastata sinulle, koska minun toinen lapsistani on melkoisen kovapäinen tapaus. Jos sinulla on yhtä kovapäinen lapsi, niin tulet huomaamaan, että oli rangaistus mikä tahansa, niin se menettää merkityksensä.

Minä aloin käyttämään 2-vuotiaana jäähyjä 2 min kerrallaan. Lopputuloksena oli, että poika istui jäähypäikassa 20 min, eikä suostunut tulemaan sieltä pois. Olisi pitänyt arvata, mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

4-vuotiaana hän ei enää suostunut jäähyihin, ja alkoi paiskomaan ovea yksin ollessaan lopputuloksena, että ovi on vielä tänä päivänäkin sijoiltaan.

Kävimme kaikki läpi: peruutin videot, takavarikoin lelut, peruutin karkkipäivän. Hän ei välittänyt mistään. Sanoi vain, että ei välitä.

5-vuotiaana hän tiedosti olevansa maailmannapa. Kun en tehnyt, mitä hän halusi, niin hän uhkasi rikkoa yhden tavarani. Minä uhkasin, että jos sen teet, niin saat selkääsi. Poika toteutti uhkauksensa, ja minä toteutin omani.

Jos tuosta pitää jotain hyvää keksiä niin sanon sen, että pojan saa tätä nykyä (6 v) oikein hyvin kuriin vain uhkaamalla selkäänannolla. Jos hän alkaa tätä uhkausta kokeilemaan, niin en lähde siihen, koska se tulee vain menettämään merkityksensä myös. Vaan minulla on korvan takana seuraava keino, jonka olen oppinut tältä palstalta: täydellinen askeesi, eli kaikki pois lapselta ja patja lattialle.

Vierailija
38/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taputan karvaisia käsiäni äskeiselle!

Vierailija
39/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puhumalla ei osata asioita selvittää. Meillä ei tarvetta fyysiseen kurittamiseen.

Filosofian maisteri ja tradenomimies.

Vierailija
40/48 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun puhumalla ei osata asioita selvittää. Meillä ei tarvetta fyysiseen kurittamiseen.

Filosofian maisteri ja tradenomimies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme