Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iän myötä krapulat pahenee?

Vierailija
31.07.2015 |

Olen nyt kolmenkympin korvilla ja olen todella huomannut, että iän myötä krapulani ovat pahentuneet aivan älyttömästi. Jos juon itseni oikeasti humalaan (en mihinkään konttauskuntoon, mutta silti pientä hiprakkaa enemmän) niin helposti menee 2-3 päivää siitä toipumiseen. Nuorempana meni aamupäivä.

Nykyisin herään mielettömään pää&niskasärkyyn, oksentelen ja makaan koko päivän, koittaen etsiä asentoa missä ei olisi epämukava olla, koska koko ajan sattuu jonnekin ja oksettaa. Vatsakin on sekaisin kuin mikä. Seuraava yö menee täysin liskodiskossa ja usein vielä sitä seuraava päivä. Morkkis on aivan mieletön, vaikka en mitään olisi tehnytkään ja se kestää helposti viikonkin.

Nyt kesäaikaan kun on ollut juhlaa ja menoa normaalia enemmän, on tullut taas nämä krapulat huomattua. En edes juo itseeni älyttömään känniin, ja silti käy näin. Varmaan sanomattakin selvää, että kiinnostus alkoholin käyttöön on hieman laskenut.

Onko muita joilla on iän myötä muuttunut krapulan kevyen pöhnäinen olo kolmen päivän selviytymistaisteluksi, vai olenko vaan poikkeuksellisen huonotuurinen yksilö?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä yhä useammin tulee tutuksi se Madafakin darra. Se on jotenkin vähän erilainen kuin tavallinen darra.

Vierailija
2/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höjö höjö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut, itselläni meni siihen, että en juo enää. Koitin aluksi poppaskonsteja: "Vain mietoja" , "Vain ykkösolutta", "Vain kirkasta vodkaa", "Juo aina joka toinen lasi vettä" jne. Mistään ei apua, kroppa ei vaan kestä, enkä ole koskaan mikään juoppo ollut, vaan kerran-pari kuukaudessa. Siirryin lopulta budiin. En jaksanut enää sitä, että kolme-neljä vuorokautta ripulia, vatsakipua, lisälyöntejä, ahdistusta, tärinää, unettomuutta, unihalvauksia - sen takia, että lauantaina aloitin juomaan kaljaa kello 17 ja lopetin 02, saldona 14 kaljaa. Ei ole sen arvoista. Olen 33 ja muutamia vuosia sitten lopetin juomisen kokonaan.

Vierailija
4/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat krapulani ovat kuvailemasi kaltaisia jo nyt 21-vuotiaana, vaikken tosiaan joisi kuin muutaman. Ei paljoa huvita enää juoda... Pari vuotta sitten pääsin vielä helpolla.

Vierailija
5/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut.
Luulen, että se johtuu siitä, että nuorempana joi useammin ja enemmän, joten juomakunto pysyi yllä.

Mä estän krapulaa juomalla vain yhtä ja samaa juomaa. Siiderit ja punaviinit ehdoton nou nou.
Pakotan myös itseni syömään ennen nukkumaan menoa jotain rasvaista, vaikka ei olisi nälkä.
Enkä juo vettä missään vaiheessa, se saa mut taatusti pahoinvoivaksi, vaikka normaalioloissa juon sitä vähintään litran päivässä.

Vierailija
6/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle vaan vaikka kuinka urakalla joisin, ikää 31. Eikä helvetinmoinen pääkipu ja tärinä krapuloita ole nuorempanakaan ollut kuin pari kertaa.

Vierailija
7/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu näin 47v. Juominen on vähentynyt melko minimiin ja ehkä 1 ainoa varsinainen humala vuodessa riittää, muuten juominen muutamia (max. 5 kpl) koko vuonna... voi olla, että pian jää tuo ainoakin humala väliin.

Krapulat on tosiaan pidenneet ja väsyttää usea päivä. Paljon kivempaa herätä aamuisin aina selvänä ja jaksaa lapsienkin kanssa tehdä kaikenlaista.

Vierailija
8/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pari kertaa onnistunut välttämään kuningasdarran, mut useimmiten se on tota sun kuvailemaa. Ennen oli kiva ulkomaillaki lomaillessa törpötellä päivittäin hiprakkaan, mut nykyään joutuu säännöstelemään. Vanhuus ei tule yksin:(

Vierailija
9/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:36"]

Sama juttu näin 47v. Juominen on vähentynyt melko minimiin ja ehkä 1 ainoa varsinainen humala vuodessa riittää, muuten juominen muutamia (max. 5 kpl) koko vuonna... voi olla, että pian jää tuo ainoakin humala väliin.

Krapulat on tosiaan pidenneet ja väsyttää usea päivä. Paljon kivempaa herätä aamuisin aina selvänä ja jaksaa lapsienkin kanssa tehdä kaikenlaista.

[/quote]

...siis. muutamia oluita (max. 5 kpl) koko vuonna

Vierailija
10/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tosin nykyisin tulee pahoinvoiva olo jo juodessa ja ihan yhdestä skumppalasista. Nuorempana tuli rymyttyä pahimmillaan viikkokin putkeen ja ihan normistikin aina viikonloppuna sekä pe- että la-illat. Usein tosiaan konttauskunnossa, eikä ikinä sievästi pelkkää pikkuhiprakkaa. Eikä aina tullut edes krapulaa, väsymystä toki valvomisen takia ja pikku päänsärkyä muttei tosiaan mitään oksentelua tmv. Moraalinen krapula tuikin sitten senkin edestä ja ihan joka kerta, vaikka olisi vetänyt kalsarikännit yksin kotona. Sitä kuitenkin humalapäissään vähintään ainakin soitti joko jollekin jolle ei pitäisi tai sitten puhui ohi suunsa. Pahinta tietenkin se, ettei itse edes kunnolla muistanut.

Enää en käytä alkoholia ollenkaan, enkä tosiaan pysty ymmärtämään miksi käytin aiemminkaan. Paljon, paljon parempi olo näin.

Vierailija
11/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatteko viimein ymmärtää miksi on olemassa 'huumeita' vetäkää vaikka ganjakakkua pari palaa. Ei tule darraa eikä muita terveysongelmia kuten viinasta.

Tätä teille on yritetty vuosikausia toitottaa että alkoholi on pahempi asiankuin marihuana, mutta ei millään tunnuta uskovan.

Vierailija
12/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:48"]

Alatteko viimein ymmärtää miksi on olemassa 'huumeita' vetäkää vaikka ganjakakkua pari palaa. Ei tule darraa eikä muita terveysongelmia kuten viinasta. Tätä teille on yritetty vuosikausia toitottaa että alkoholi on pahempi asiankuin marihuana, mutta ei millään tunnuta uskovan.

[/quote]

http://www.drugwarfacts.org/comparecht.gif

Siinä esimerkkivertailua.

Vierailija
13/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

se johtunee lähinnä siitä, että vanhempana juo harvemmin eikä keho ole enää niin tottunut alkoholin sisältämään "myrkkyyn" kuin nuorena. Tai näin olen lukenut ja uskon, että näin on. Niillä, jotka vahempanakin juovat usein, esim. viikottain tai vaikka joka päivä vähän, ei krapulat ole sen kummempia kuin nuorempanakaan.

Vierailija
14/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:30"]

Et ole ainut, itselläni meni siihen, että en juo enää. Koitin aluksi poppaskonsteja: "Vain mietoja" , "Vain ykkösolutta", "Vain kirkasta vodkaa", "Juo aina joka toinen lasi vettä" jne. Mistään ei apua, kroppa ei vaan kestä, enkä ole koskaan mikään juoppo ollut, vaan kerran-pari kuukaudessa. Siirryin lopulta budiin. En jaksanut enää sitä, että kolme-neljä vuorokautta ripulia, vatsakipua, lisälyöntejä, ahdistusta, tärinää, unettomuutta, unihalvauksia - sen takia, että lauantaina aloitin juomaan kaljaa kello 17 ja lopetin 02, saldona 14 kaljaa. Ei ole sen arvoista. Olen 33 ja muutamia vuosia sitten lopetin juomisen kokonaan.

[/quote]

14 kaljaa on ihan tajuton määrä vuorokaudessa! Jos itse juon viisi annosta niin saattaa siitäkin tulla jo krapula. Ihan normaalia jos voit pahoin tuollaisen alkoholimäärän jälkeen!

Vierailija
15/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlin nuorempana säännöllisesti ja rankasti. Biletin kaikki viikonloput ja välillä viikollakin. 16-19-vuotiaana kykenin menemään töihin/kouluun melkein samoilla silmillä ilman mitään sen kummempia oloja mutta sitten tapahtui jotain ja darrat alkoi kestämään useita päiviä. Koska biletin aina perjantain ja lauantain, heräsin sunnuntaina vielä promilleissa/hirveässä krapulassa ja yö meni liskojen parissa valvoessa. Siis valvoin ihan aina sen su-ma-yön. Kamalaa. Alkuviikko oli kamalan olon ja horroksen sekoitus ja vasta to oli ehkä normaali olo, ja sitten koittikin jo pe... Mitähän työkaveritkin on musta ajatelleet koska kyllähän juominen ja krapula vähintään näkyy päällepäin jos ei enää haise. Sitten lopetin juomisen kokonaan koska en jaksanut niitä oloja enää. Enkä muutenkaan osannut ottaa nätisti vaan tuli töppäiltyä aina jotain eli kaupan päälle vielä kamalat morkkikset.

Vierailija
16/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se tuppaa olemaan, että kun nuorempana festareilla joi kolme päivää, niin oli päivän krapulassa. Nyt kun juo päivän, on kolme päivää krapulassa. Ikää 30-v ja suunnilleen yhtä usein juon kuin kymmenkunta vuotta sitten.

Vierailija
17/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se ikä teettää.

Vierailija
18/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama homma. Oon 40 vuotias. Krapulat kestää 2-3 päivää ja morkkikset 2-3 viikkoa vaikkei mitään kamalia juttuja ois tehnytkään.

Vierailija
19/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten paljon loisia ja mikrobeja teissä asuu. Haluatte käyttää alkoholia yleensäkin sen vuoksi että se on immuunosuppressiivinen, mikä tarkoittaa että juotte tulehdukseenne. Paskan lääketieteen pitäisi nämä asiat tietää, mutta menee varmaan 50-100 vuotta vielä.

Vierailija
20/21 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen varmaan joidenkin mielestä huono kommentoimaan asiaa, koska olen "vasta" 24-vuotias, mutta kyllä sen eron huomaa jo tässä vaiheessa. Olen siinä mielessä onnekas, että en kärsi krapulasta jos en ole aivan törkeitä perseitä vetänyt ja vielä väkevillä. Näin on käynyt vain kerran, kun täytin 18, meni vähän yli siis.
Eron huomaankin siis siinä, miten väsyttää ihan erilailla kuin silloin 18-vuotiaana. Silloin valvottu ilta tai yö ei tuntunut seuraavana päivänä juuri missään, mutta nykyään seuraavat kaksi vuorokautta väsyttää aivan mahdottomasti. En tosin harrasta juomista "edes" kuukausittain kuten monet kaverini (elämäntilanteet erit, he opiskelevat, minä olen kotiäitinä vielä), vaan noin kerran 2-6 kuukaudessa, ja nekin kerrat vietän kavereiden kanssa mökillä tai jonkun kotona, baarit eivät kiinnosta. Silti, vaikka kävelen omin jaloin sänkyyn/kotiin viimeistään klo 02, ja nukun sinne klo 8-9, on väsymys kaamea iltapäivästä lähtien, päättyen maanantaina jos pe-la iltana olen ollut juomassa.
Moni kaveri naureskeleekin mulle joskus, että on tainnut lapset vanhentaa, vaikka johtunee siitä, että normaalisti nukkumisrytmini on niin hyvä, kiitos hyvin nukkuvien lapsukaisten :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi