Onko kukaan joutunut asumaan sosiaalitoimiston hätämajoituksessa?
Miten järjestyi? En ole onnistunut löytämään itselleni kohtuuhintaista asuntoa ja tällä hetkellä olen vieläpä sairaslomalla ja odotan sairauspäivärahoja. Syksyllä toivottavasti juoksee opintotuki taas kunhan toivun tästä. Minulla ei ole varaa Helsingin hintatasojen mukaisiin vuokriin ja takuuvuokriin. Nykyisessä asunnossa määräaikainen sopimus. Yksityisille ei ole kelvannut sossun maksusitoumus takuuvuokraksi. En halua myöskään pikavippiä ottaa, millä minä sairaslomalla oleva sen takaisin maksaisin? Opintolainaakin saan näillä näkymin seuraavan kerran vasta syyskuussa, jos siis pystyn jatkamaan opintoja heti syyskuun alusta.
Mikä avuksi? Olen kyllä kämppähakemuksia pistänyt vetämään joka hiivatin paikkaan, mutta mikään ei ole tärpännyt. En mitenkään sairaana opiskelijana voi maksaa yli 500 e kuussa asumisestani.
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:30"]
Opintolainaa voi nostaa 1.8 alkaen joten paskapuhetta että vasta syyskuulla saisit. T. Toinen opiskelija
[/quote]
En saa tässä kuussa lainkaan opintotukea, olen sairauslomalla. Olen kaikki tämän vuoden opintotuet jo nostanut. Opintolainaa voin nostaa seuraavan kerran vasta syyskuussa, kun opintotuki alkaa taas (toivottavasti) juosta jos en joudu jatkamaan sairauslomaa.
[/quote]
En mäkää saa elokuussa opintotukea, mutta laina kolahtaa tilille ens maanantaina. T. se toinen opiskelija
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 05:17"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 05:11"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 05:04"]
Ihan ensiksi voit haistaa vittu, sitten voit haistaa uudelleen vittu. Minä soittelin kaikki aikoinani läpi että pääsisin edes jonnekin yöksi (talvi -20 astetta). Sellaisia hätämajoituksia ei ole kuin pakolaisille ja mainitsemisellesi moniongelma perheille. Työikäinen yksinäinen mies jätetään ulos "selvitymään". Sanotaan että pärjäile.
Juha.
[/quote]Nuuh. Taidat olla erittäin yksinkertainen. Tiedän kyllä mistä puhun, olen ollut asunnottomana ja nyt työskentelen sosiaalialalla. Tuollasella käytöksellä teet vain hallaa itsellesi, ei tekisi mielikään auttaa sinua. Mutta sullahan on kinkkua, ja olet yhteiskunnan uhri. Koita pärjätä, ja senhän sinä alfana varmasti teetkin. Säälittävää. Taidat olla tarkoituksella jättäytynyt yhteiskunnan ulkopuolelle, kun sitä noin vihaatkin. Väärinymmäretty, vihainen, syrjäytynyt, uhriutunut mies on vaarallinen, pysykin siellä metsässäsi.
[/quote]
Olet vain liian tyhmä ymmärtääksesi. Uskon että kaltaisesi kukkahattutäti demari on sosiaalialalla, siellä niitä suojatyöpaikkoja riittää ja mitään ei tarvitse oikeasti tehdä. Minun ei tulisi mieleenikään kysyä sinulta apua, tai keneltäkään muultakaan. En yksinkertaisesti tarvitse, koska ymmärsin em tilanteessani yhteiskunnan pelisäännöt joiden mukaan elän. Se että valheellisesti yrität saada minut vaikuttamaan breiviikiltä, ei onnistu. Sillä yhä edelleenkään en vihaa yhteiskuntaa, en vain arvosta sitä. Ja tiedän että se tulee kaatumaan, juuri kaltaistesi ihmispaskojen takia. 90 luvulla tarja halonen aloitti kautensa heti mielialalääkkeissään kiletämällä jalkaväkimiinat. Olen samaa mieltä että se kannatti, nyt saatte sitä monikulttuuria kun Venäjä sijoittaa tukikohtiaan suomeen. Osta kondoomeja itsellesi, tarvitset niitä siellä kasarmilla jossa tulet toimimaan huorana.
Juha.
[/quote]Miten mikään voi olla näin ilkeä ja tyhmä? Valtaa asiallisen ketjun toisten haukkumiseen ja itsensä naurunalaiseksi saattamiseen. Toivottavasti koko ketjua ei poisteta tämän yhden urpon takia. Todella hyvää mainosta Immosen ja Mäkelän kanssa, persut kyllä nyt panee parastaan :D
Ap, kannattaa tosiaan varata aika sosiaalityöntekijälle. Pelkkä soittelu sinne tänne ei riitä, joten älä pelästy tämän Juha.n aivoituksia. Varaudu kuitenkin siihen, että tavarasi pitää laittaa jonnekin varastoon ja joudut majailemaan kaveredeisei sohvilla jonkun aikaa.
Nuorisosäätiöllä on yksiöitä alle 500 e per kk. Meillä 439,38, mihin sisältyy kahden hengen vesialueen ja sähkö. Kämpät tarkoitettu työssäkäyville tai työelämään siirtyville alle 30-vuotiaille, mutta työ ei pakollinen koska tekevät sossun kanssa yhteistyötä tukiasuntojen suhteen.
vesimaksu*
Ja tosiaan itse sain Nuorisosäätiöltä muutamassa kuukaudessa kämpän.
Onko sulla sukulaisia Helsingissä? Laita ihmeessä myös joku kimppakämppäkaverihakemus yksiöön, voisit jonkun kanssa löytää yksiön teille hätäasuttavaksi, vuokra olisi ehkä 350-400€/kk?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:11"]
Muuta idiootti muualle sieltä kalliista helsingistä! Maakuntien suomessa on tilaa ja koulupaikkoja ja hinta on halpa.
[/quote]
Entä kun alaani ei voi opiskella missään muualla kuin Helsingissä? T: Ap
[/quote]
1/10 ellet kerro alaa.
[/quote]
Ei niitä opiskelupaikkoja niin vain saada. Seuraava haku saattaa olla ensi vuonna ja vain pieni osa pääsee. Siis aloilla, joilla koulutuspaikkoja on muuallakin Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:23"]Onko sulla sukulaisia Helsingissä? Laita ihmeessä myös joku kimppakämppäkaverihakemus yksiöön, voisit jonkun kanssa löytää yksiön teille hätäasuttavaksi, vuokra olisi ehkä 350-400€/kk?
[/quote]
Siis per henkilö tietenkin
Vaikka opiskelee helsingissä, voi silti asua muualla, esim junaradan varressa. Keravallekin pääsee puolessa tunnissa vantaa on vielä siinä välissä..
Hoasilta voit saada solun.Itse vaikeassa tilanteessa sain Hoasilta tarjouksen,Aallolta ja kaupungilta!Tärkeää on,että perustelet hyvin!
38 jatkaa,se ei ollut siis Helsingin kaupungi asunto.Hae lähikunnistakin.
Jos olet Hy:n opiskelija,niin ne tiedekuntien tai joidenkin kämpät.Tai siis osakuntien.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:40"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:37"]
miten ois köyttä kaulaan, ei tässä köyhillä muita vaihtoehtoja ole.
[/quote]
No siihen tämän yhteiskunta selvästikin on menossa. Maksaisivat meille köyhille edes ne köydet!
[/quote]Mun mielestä olis reilua, että ampuisivat. Sen verran voisi nykyinen hallitus armahtaa, että kun ei voi köyhistä huolehtia eikä työpaikkoja saada lisää, niin tappaisivat edes kivuttomasti.
Eli ei soittelu tosiaan auta, Juha. oli vain laiska. Tuossa neuvoja eteenpäin http://www.hel.fi/www/Helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-tuki-ja-toimeentulo/asumisneuvonta/ jos asut Helsingissä. Voimia <3
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:30"] Opintolainaa voi nostaa 1.8 alkaen joten paskapuhetta että vasta syyskuulla saisit. T. Toinen opiskelija [/quote] En saa tässä kuussa lainkaan opintotukea, olen sairauslomalla. Olen kaikki tämän vuoden opintotuet jo nostanut. Opintolainaa voin nostaa seuraavan kerran vasta syyskuussa, kun opintotuki alkaa taas (toivottavasti) juosta jos en joudu jatkamaan sairauslomaa. [/quote] En mäkää saa elokuussa opintotukea, mutta laina kolahtaa tilille ens maanantaina. T. se toinen opiskelija
[/quote]
Oho! Mikä pankki sinulla on? Oletko nostanut kesällä opintotukikuukausia?
T: Minäkin opiskelija
Toi on kyllä tyhmää, että yksityisille vuokranantajille ei kelpaa vakuudeksi sosiaalitoimiston antama vakuus tai vuokra. Ne on jopa varmempia kuin jonkun yksittäisen henkilön! Muistan kun itse olin tuossa tilanteessa täyttäessäni 18v, etsin kuumeisesti asuntoa koska kotoa oli päästävä pois, jouduin asumaan kahden mielisairaan vanhemman kanssa joista toisella oli myös päihdeongelma. Aikanaan mut varmasti olisi parhaiten pelastanut huostaanotto, kun olisin päässyt asumaan normaaliin rauhalliseen perheeseen, mutta eipä se huostaanotto ikinä toteutunut kun päästiin kerrostalosta muuttamaan pois omakotitaloon joten naapuritkaan ei tehny enää valituksia, vanhemmat sai omakotitalon seinien sisällä riehua ihan rauhassa vaikka keskellä yötä ja ulospäin vedettiin kulissia. Toinen vanhempi onnistui myös päihdeongelmansa kanssa käymään töissä, kunhan meni illalla ajoissa nukkumaan päänsä selväksi. Jälkeenpäin kun ajattelee, hitto että oli sairas ja kieroutunut koti mulla... Mutta vielä kierompaa on ihmisten itsekkyys! kun 18v tyttö yrittää itselleen asuntoa hommata, anelee, kertoo jopa avoimesti tilanteensa... Niin vuoden ajan sain ehtiä, ennen kun löysin vuokranantajan jolla oli sydäntä mun tilanteelle ja oli valmis ottaa mut vuokralle ! ja tosiaan en oo ite sitten mikään päihdeongelmainen tai muutakaan, enkä oo tätä asuntoa pistänyt paskaksi vaan pitänyt hyvää huolta, enkä itse ole voinut perheolojani valita... Pelkäsin etten pääse sieltä ikinä pois. Tai viimeistään jos pääsen, niin oon 30v ja elämä on menny.
Et välillä on hyvin nuivaa, et ojennettais kätensä ja annettais apua kun toinen tarvitsee sitä. Ihmiset pelaa liikaa omaan pussiin, ovat hyvin itsekkäitä ja kylmiä, vaikka aina ei ois mitään varsinaista syytäkään ... !
Voiko työssä käyvä mennä hätämajoitukseen? Tienaan noin 2000e kk eikä huvita maksaa kalliita vuokria. Mieluummin säästän matkusteluun!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:43"]
Juu soittamalla saa varan sosiaalityöntekijälle ja sinua autetaan, siis jos olet pakolainen tai yh. Olen kuullut lukuisia kertoja kuinka läskit hyysäriämmät kehoittaa minua menemään hoitoon. Missä vaiheessa heistä tuli lääkäreitä tai psykologeja? Kannattaisiko läskin hyysärin itse mennä sinne hoitoon kun ei hallitse edes syömistään. Pahempaa kuraa ei ole olemassa kuin sosiaalityöntekijät. Sinne hakeutuu sellaisia yksilöitä jotka ei kykene edes huolehtimaan itsestään. Moniongelmaisia kuten lähihoitajatkin. Kutsuvat vielä ammateiksi mokomia hanttihommia. Panostaja on ammatti, rekkakuski on ammatti, lentokapteeni on ammatti, sairaanhoitaja on ammatti, järjestyksenvalvoja on ammmatti, mutta ei sosiaalityöntekijä. Se on suojatyöpaikka jonne hakeutuu läskiperseiset hyysärit koska voivat siinä nostaa itsensä päättävään asemaan kun mustamies tulee kyselemään rahaa. Säälittävää.
Juha.
[/quote]
Harmi että sinulla on noin paljon patoutunutta vihaa, mutta tämä ei ole oikea keskustelu tuolle.