Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

25rv ja kiloja tullut vain 1,5kg

Vierailija
24.07.2015 |

Eli nyt ollaan rv25 ja kiloja tullut vain tuon verran, onko ihan ok? Alkuraskaus meni järkyttävässä pahoinvoinnissa ja oksensin päivittäin vielä rv19. Neuvolassa sanottiin että pitäisi alkaa painoa pikkuhiljaa tulemaan vaikka väkisin, mutta ei se vaan nouse. Olen normaalistikin todella pienikokoinen. Maha on kyllä kasvanut mielestäni ihan ok!

Onko jollain muulla ollut samaa tilannetta ja koska se paino on teillä alkanut nousta? :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän huolestuttavaa, jos olet valmiiksi pienikokoinen. Vauva saattaa olla pieni kun syntyy :( siis alikehittynyt. Jostain sen pitää ne energiat ottaa siihen kehittymiseen.

Vierailija
2/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uff, musta tuntuu että oon ihan norsu kiloja kertynyt ihan liikaa, kun jo nyt rv 24 tullu 4 kiloa. Jos keskimääräinen odotettu painonnousu on sen n. 10 kg, niin mä oon jo puolivälissä sitä. Ja tästähän tää kasvaminen vasta alkaa. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kyllä päivän aikana paljon, ainoa mikä tökkii on aamupalan syöminen. En normaalista syö aamupalaa ja nytkin on todella vaikeaa saada aamulla alas mitään muuta kuin hedelmää tai muuta raikasta. AP

Vierailija
4/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon mennessä painoa on tullut normaalisti noin. 5-6kg mutta se on toki yksilöllistä. En olisi huolissani vielä, kyllä se siitä ehtii vielä nousta!

Vierailija
5/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oot kerta oksennellut noin myöhäisille viikoille ja paino on todennäköisesti käynyt alempanakin kuin ennen raskautta, tuo 1,5kg on jo hyvä ja sentään nousujohteinen. Kyllä se siitä kun on alkanut ruokakin maistumaan.

Vierailija
6/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, pitkään kestänyt raskauspahoinvointi alkuraskaudessa. Lähtöpaino oli 60 kg ja synnyttämään mennessä 41+4 62.5 kg. Se pari kiloa tuli vasta aivan viimeisillä viikoilla. Terve 3.6-kiloinen vauva syntyi. Synnytyksen jälkeen painoinkin sitten 47 kg, mutta äkkiä se paino nousi entisiin lukemiin. 

Vierailija
7/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua, paino laski 5kg ekalla 10 vkolla, ei ollut normissa vko 24 vielä, kun pahoinvointi lakkasi vko 19, paino alkoi vähitellen nousemaan, lopussa +9 kg. Jos pahoinvointi jatkuu läpi raskauden, eipä siinä sitten pahemmin painoa kerrytetä. Päivä kerrallaan, ateria kerrallaan. Yritä syödä , mutta älä niin paljoa jotta oksennat. Älä stressaa. Jos neuvolassa ovat huolissaan, laittavat ylimääräisiin ultriin kehityksen seuraamiseksi .

Vierailija
8/8 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin ajattelinkin että se paino on varmasti käyny alempanakin sen oksennuksen takia. Mutta hyvä kuulla etten oo ainoo! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä