Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan joutunut asumaan sosiaalitoimiston hätämajoituksessa?

Vierailija
31.07.2015 |

Miten järjestyi? En ole onnistunut löytämään itselleni kohtuuhintaista asuntoa ja tällä hetkellä olen vieläpä sairaslomalla ja odotan sairauspäivärahoja. Syksyllä toivottavasti juoksee opintotuki taas kunhan toivun tästä. Minulla ei ole varaa Helsingin hintatasojen mukaisiin vuokriin ja takuuvuokriin. Nykyisessä asunnossa määräaikainen sopimus. Yksityisille ei ole kelvannut sossun maksusitoumus takuuvuokraksi. En halua myöskään pikavippiä ottaa, millä minä sairaslomalla oleva sen takaisin maksaisin? Opintolainaakin saan näillä näkymin seuraavan kerran vasta syyskuussa, jos siis pystyn jatkamaan opintoja heti syyskuun alusta.

Mikä avuksi? Olen kyllä kämppähakemuksia pistänyt vetämään joka hiivatin paikkaan, mutta mikään ei ole tärpännyt. En mitenkään sairaana opiskelijana voi maksaa yli 500 e kuussa asumisestani.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta idiootti muualle sieltä kalliista helsingistä! Maakuntien suomessa on tilaa ja koulupaikkoja ja hinta on halpa.

Vierailija
2/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele fb:ssä Helsingin vuokra-asunnot ryhmästä? Jos kelpaa huone kimppakämpästä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:11"]

Muuta idiootti muualle sieltä kalliista helsingistä! Maakuntien suomessa on tilaa ja koulupaikkoja ja hinta on halpa.

[/quote]

Entä kun alaani ei voi opiskella missään muualla kuin Helsingissä? T: Ap

Vierailija
4/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:13"]

Kysele fb:ssä Helsingin vuokra-asunnot ryhmästä? Jos kelpaa huone kimppakämpästä :)

[/quote]

Olen katsellut. Kimppakämppienkin hinnat karanneet aivan pilviin! Tuolla tarjottiin ilmoitukseeni esim yksiöitä joiden hinta jopa lähemmäksi 800 euroa ja soluasuntojen huoneita joissa hinta yli 500 tai sitten sähkö eikä vesi kuulunut vuokraan. Hoasilta ei ole tärpännyt eikä stadin asunnoilta. Alkaa olla energiat täysin loppu.

Vierailija
5/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

1/10 ellet kerro alaa.

Vierailija
6/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nuorisosäätiöltä ja osakunnilta olen hakenut myös, tuloksetta. Olen muualta muuttanut mutta nyt kirjoilla Helsingissä, estääköhän se minua saamasta asuntoa? Pitäisikö vaihtaa kirjat tilapäisesti takaisin entiselle kotipaikkakunnalle?

Vierailija
7/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:15"]

[/quote]

[/quote]

1/10 ellet kerro alaa.

[/quote]

En kerro, koska olisi liian helppo tunnistaa sen perusteella. Alaani voi opiskella toki myös ulkomailla, mutta en ole kiinnostunut lähtemään muille maille.

Vierailija
8/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:15"]

[/quote]

[/quote]

1/10 ellet kerro alaa.

[/quote]

En kerro, koska olisi liian helppo tunnistaa sen perusteella. Alaani voi opiskella toki myös ulkomailla, mutta en ole kiinnostunut lähtemään muille maille.

[/quote]

1/10

Move along people, there's nothing to see here.

Vierailija
9/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut myös tori.fi, vuokraovi, satolla ja vvo:lla ei ollut yhtään kohtuuhintaisia yksiöitä ja kimppakämppää ei voi hakea sieltä yksin. Mistä kannattaisi vielä etsiä, mielleään asuntoa jossa ei lainkaan takuuvuokraa?

Vierailija
10/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan asuntoja voisit kysellä

Vierailija
11/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:23"]

Seurakunnan asuntoja voisit kysellä

[/quote]

Olen katsonut körttiasunnot yms, mutta en kuulu mihinkään uskontokuntaan ja rehellisesti sanottuna, tuntuisi aikamoisen tekopyhälle osallistua joihinkin rukoushetkiin tms ilman minkäänmoista omaa vakaumusta.

Voisin vielä uudelleen kysellä osakunnaltani, joskin sanoivat jo edellisellä kerralla että uudet opiskelijat ovat syksyisin etusijalla.

Vierailija
12/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoiden hätämajoitus? Ainakin Tampereella on.

Vierailija
13/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hei idiootti, kaikkea ei valitettavasti voi opiskella perähikiällä. Harva hymyssäsuin makselee nuo riistohinnat.

Vierailija
14/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:35"]

Opiskelijoiden hätämajoitus? Ainakin Tampereella on.

[/quote]

En ole uusi opiskelija, vaan määräaikainen sopimukseni päättyy. Otetaankohan noihin vanhoja opiskelijoita?

Vierailija
15/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:37"]

miten ois köyttä kaulaan, ei tässä köyhillä muita vaihtoehtoja ole.

[/quote]

No siihen tämän yhteiskunta selvästikin on menossa. Maksaisivat meille köyhille edes ne köydet!

Vierailija
16/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köysi kaulaan kaikille opiskelijoille ja muille köyhille. Tai sitten hintakatto vuokra-asunnoille.

Vierailija
17/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 14:48"]

Voiko työssä käyvä mennä hätämajoitukseen? Tienaan noin 2000e kk eikä huvita maksaa kalliita vuokria. Mieluummin säästän matkusteluun!

[/quote]Sinne vaan, ei siellä kyllä mikään kermaperse pärjää. Hätämajoitus on hätämajoitus, eli saat sitten vaihtaa asuinkuntaasi aina parin viikon-kuukauden välein, riippuu kuntien tilanteesta. Yksityisyyttä ei myöskään aina voida taata, mutta pääsethän sitten matkustellessa nauttimaan itsemääräämisoikeudesta ja yksityisyydestä. Sinne vain!

Vierailija
18/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu mun sohvalle.

Vierailija
19/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa muuta kirjojasi pois Helsingistä, vaan pysy stadinasuntojen jonossa, ja mene sitten hätämajoitukseen. Näin pääset varmaankin akuutimpien asuntopalvelujen piiriin. Ei niissä sosiaaliviraston hätämajoituksissa kauaa varmaan voi asua, mutta apua on aina tarjolla. Kannattanee varata aika sosiaalityöntekijälle, siitä se lähtee. Älä pelkää, hae vain rohkeasti apua <3

Vierailija
20/57 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällaista hätämajoitustakin olemassa? Kyllä tämä yhteiskunta on mukava. Itse en vain usko että sellaista löytyy jos rahaton Suomalainen nuorimies astelee ja kertoo ettei ole paikkaa minne mennä. Putkaan tosin pääsee kun heittää tsygä telineen pasilan aulan ikkunasta läpi. Se on tullut itse koettua kovilla talvipakkasilla. Oi kuinka niitä lasinsirpaleita pöllysi. Piti odottaa siinä aulassa ainakin 4min että joku tulisi hakemaan minut putkaan ja korjaisi lasin perässäni.

Juha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän