Te, joilla noin 3500 euron palkka - onko työnne kiireistä, haastavaa, stressaavaa?
Voiko tuollaisen palkan saada jollain helpolla työllä?
Kommentit (48)
Taloushallinnon hommia kuntasektorilla. Työ on vastuullista ja välillä stressaavaa, mutta hiljaisempiakin aikoja on. Kiireisimpinä aikoina onneksi maksetaan ylityökorvausta, niin ei haittaa niin paljoa venyä iltaisinkaan..
Ei ole, juuri sopivaa. Ainoa huono puoli on, että työpaikat on kiven alla.
Vierailija kirjoitti:
Kun on korkea kykykapasiteetti, motivaatio ja työolot kunnossa ja hyvä stressinsietokyky, tekee töitä tehokkaasti ja tekee hyvää tulosta vaikkei stressaakaan ylettömästi.
Jotkut sitten stressaa ihan älyttömästi kaikesta ja tarmo kuluukin stressaamiseen.
Valitettavasti se ei ole aina valinta- tai edes asennekysymys.
Mulla n. 5700€ netto ja tänäänkin olen taas vain istunut koko päivän uutisia ja palstaa lukemassa. Tiedän, ettei tätä kukaan usko ja osin siksi se onkin huvittavaa, että tämä on totta. Eilen katsoin puoli päivää telkkaria, kävin hierojalla ja nukuin pitkät päikkärit, useimpina päivinä teen jotain "oikeaa" ehkä muutaman tunnin. Itseä nykyään huolettaa enemmänkin, että kun olen laiskotellut tuollaisella palkalla niin pitkään, että miten ikinä enää selviäisin oikeiden töiden tekemisestä ja vielä joka päivä jos ja kun varmasti sekin tilanne tulee eteen, että pitäisi jotain tehdä.
On stressaavaa ja kuormittavaa, ylitunteja tänä vuonna poikkeuksellisen paljon (opetusta melkein 30h viikossa, opetusvelvollisuus 20h). Nyt olen ollut pitkään saikulla ahdistuksen ja paniikkikohtausten vuoksi. Alanvaihto mielessä.
T. Peruskoulun kieltenopettaja
Just se 3500 on palkka. Tulostavoitteet on, mutta jos ei huippubonareita tavoittele (eli tyytyy tuohon kk-palkkaan) niin sika rauhassa saa hommia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla n. 5700€ netto ja tänäänkin olen taas vain istunut koko päivän uutisia ja palstaa lukemassa. Tiedän, ettei tätä kukaan usko ja osin siksi se onkin huvittavaa, että tämä on totta. Eilen katsoin puoli päivää telkkaria, kävin hierojalla ja nukuin pitkät päikkärit, useimpina päivinä teen jotain "oikeaa" ehkä muutaman tunnin. Itseä nykyään huolettaa enemmänkin, että kun olen laiskotellut tuollaisella palkalla niin pitkään, että miten ikinä enää selviäisin oikeiden töiden tekemisestä ja vielä joka päivä jos ja kun varmasti sekin tilanne tulee eteen, että pitäisi jotain tehdä.
Niin se vastaus ap:n kysymykseen on, että voi. Voi saada paljon enemmänkin ja paljon helpommalla tekemällä aivan minimaalisen vähän, mut mä en todellakaan voi kertoa tässä, että mistä on kyse, koska siitä leimahtaisi hirveä viha meitä kaikkia samaa hommaa tekeviä kohtaan. Joku ehkä hoksaa, mut toivottavasti pitää suunsa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on korkea kykykapasiteetti, motivaatio ja työolot kunnossa ja hyvä stressinsietokyky, tekee töitä tehokkaasti ja tekee hyvää tulosta vaikkei stressaakaan ylettömästi.
Jotkut sitten stressaa ihan älyttömästi kaikesta ja tarmo kuluukin stressaamiseen.
En ole niin väittänytkään. Mutta kaikkia noita ominaisuuksia pystyy kyllä kehittämään itsessään. Tai voi myös vaihtaa alaa tai työpaikkaa. Sekin voi auttaa.
No on. Oon sossu. Kiire on, eikä kaikkea ehdi tehdä, mutta työ itsessään on kivaa.
Mulla 5200 palkka ja suht rennosti saa ottaa. Porukka meillä niin kyvytön, että minulla vapaat kädet.
Ja se sakki mikä meillä tienaa alle 4000 ei kyllä paljon ”ressaa”.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiire. Makaan sohvalla ja surffaan täällä. Lapset nukkuvat päiväunia ja herätänkin heidät ihan juuri. Olen pph, lapsia neljä hoidossa ja yhdestä saan 800e/kk. No ihan 3500euroa ei tule, vähän alle.
Taisit laskea tähän mukaan kulukorvaukset? Muuten ei voi pitää paikkansa.
Lukion ope: tässä jaksossa töitä 6 x 75 min / vko. Parit kokeet koeviikolla (korjaan yhdet kun valvon toista)…. Pari yo-valvontaa erillisellä korvauksella tulossa… en valita, kesää odotellessa! Ps. Ensi jakson viimeinen koe näyttää olevan reilusti toukokuun puolella, on sitten koko kesäkuu jo lomaa
Erittäin stressaavaa johtuen paremmin palkattujen henkilöiden tekemistä huonoista valinnoista ja haasteellisista persoonista. Jos muutama asia olisi paremmin niin ihan ok helpolla pääsisi.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän noissakin ole kuntien virkoja joissa ihmetellään kun ei ole mitään tekemistä.
Joo varmaan on. Olen itse asiassa lyhyen ajan ollut noin 3200 e kuntatöissä jossa minulle ei ANNETTU tehtäviä vaikka pyysin! Kesti noin vuoden. Nykyään olen edelleen kuntasetorilla, juuri alle 3500 ja teen ihan hulluna töitä, myös ylitöitä. Saan ylitöistä + yhdestä toisesta lisähommasta extraa, mutta ne maksetaan epäsäännöllisesti ja kun maksettiin viimeksi joulukuussa niin siitähän meni miltei puolet verotukseen.
työnkuva on myös vaativa ja tiedän, että samasta työstä maksettaisiin tällä kokemuksella valtiolla miltei 4000 e/kk.
Netto noin 3600. Pieni kiire on koko ajan, joskus vähän isompi. Haastavaa kyllä, paljon ongelmanratkaisua, uuden luomista ja vanhan paremmaksi kehittämistä. Asiantuntemusta vaativaa ajatustyötä riittää joka päivälle. Joskus on vähän stressaavaakin, kun monta asiaa pitäisi saada valmiiksi yhtaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole niin väittänytkään. Mutta kaikkia noita ominaisuuksia pystyy kyllä kehittämään itsessään. Tai voi myös vaihtaa alaa tai työpaikkaa. Sekin voi auttaa.
Se mikä on itselle luontaista, tuppaa tuntumaan helpolta. Ujouskin on selätettävissä niin, että alkaa yksinlertaisesti puhua. Ei voi olla ylivoimaista käyttää minimaalista lihasvoimaa ääntä tuottaakseen.
Miten ihmiset suostuu tekemään töitä noin pienillä palkoilla? Ei voi ymmärtää.
Kunnalla suunnittelen putkilinjoja, yleensä varsin leppoisaa, etenkin talviaikaa, kun työmailla ei kauheasti tapahdu. Palkka hiukan alle 4000.
Putkari, on kiireistä, raskasta ja paljon ylitöitä, kaikki huohottaa niskaan. Palkka riippuu ylitöiden määrästä.