Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten prosessoitte tätä kaikkea kammottavaa mitä meneillään?

Vierailija
04.03.2022 |

Ette seuraa uutisia tai ahmitte kaikki uutiset?
Hamstraatte jodia, pohditte mökillemuuttoa?
Puhutte koko ajan kaikille asiasta, ette puhu mitään kellee?
Ette halua ajatella koko asiaa?
teette jotain konkreettista auttaaksenne tai teette jotain, joka vie ajatukset pois kokonaan?

Itse olen vähän sellaisessa hämmentyneessä tilassa.
Seuraan uutisia ja peukutan somessa, mutta pohdin myös, että pitäiskö ostaa paristoilla toimiva radio ja jossain vaiheessa (ei vielä) alkaa ostaa sokeria, suolaa, riisiä ja kahvia varastoon.

Mikä on teidän ratkaisumallinne tässä tilanteessa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi prosessoida? Ei ole tarvetta. Koska en voi asialle yhtään mitään.

Vierailija
2/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelon ilmapiirin kylväminen on niin muotia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että olet myöhässä kohta. Marketeista paristotadiot jo ostettu, patterihylly liki tyhjä, taskulamppuhylly tyhjenemässä, vesiastiat loppu….

Vierailija
4/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kammottavaa nyt on taas liikkeellä!?

Vierailija
5/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä jodia ja jonkinlainen kotivara, mutta eipä tässä oikein voi muuta tehdä. Tilanne on vaikea, mutta ei tässä ole mitään akuuttia vaaraan, joten en ala elää kuin sota olisi päällä. 

Vierailija
6/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin etäisesti prosessoin. Kaipa tämä on kaikki liian isoa kunnolla ymmärrettäväksi.

Jodia on kaapissa ja kuivaruokia myös, mutta hamstraamiseen ja muuttamiseen ei muuten ole varaa. Asun kyllä ihan sataman kyljessä, joten jos tästä nyt oikeasti tulisi jokin konflikti, kannattaisi lähteä jonnekin. Mutta minne?

Rahaa lahjoitin sen verran kun liikeni.

Haluaisin itse asiassa lakata seuraamasta uutisia ja saada enemmän aikaiseksi elämässäni. Tätä yritin kyllä jo ennen sotauutisiakin.

Vierailija
7/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mikään mökille meno ei auta yhtään jos tulee paha eskalaatio. Pitää tehdä maastapoistumissuunnitelma, ja itse joudun vielä paskamaiseen tilanteeseen kun ei ole passeja ja jonotus passiin nyt 3-4kk. Eli pitää keksiä keino ilman passia. Lapsia mukana myös.

Vierailija
8/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että kaikki mitä tapahtuu on suurta teatteria, joten katselen rauhassa, miten ja milloin totuus alkaa taas kerran tihkumaan läpi... tai hyökyaallon lailla kai tällä kertaa.

Vierailija
9/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on niin paljon ongelmia että vievät enrgian. Ei ola aikaa "noin suuriin jutuihin".

Vierailija
10/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotivara, vettä, radiot ja kynttilät. Hain makuupussit valmiiksi varastosta ja eilen ostin retkikeittimen ja siihen kaasua. Tänään pakkaan pienen laukun, jossa passit, lääkkeitä ja muuta pientä. En tiedä onko se hätävarjelun liioittelua, mutta mua helpottaa toimia ja edes yrittää tehdä jotain.

Vierailija
11/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei suoraan sanoen kiinnosta eikä pelota yhtään. En todellakaan usko Venäjän hyökkäävän Suomeen taikka johonkin maailmansotaan.

Vierailija
12/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En seuraa liikaa uutisia ja 2. Rukoilen.

Vierailija
13/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen uutiset heti aamulla, mutta illalla välttelen, ettei häiritsisi unta. En ole ostellut mitään, mutta katsonut sen väestösuojalistan, että melkein kaikki on. Niitä joditabletteja lukuunottamatta, joita ei enää saa 🙄.

Vierailija
14/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pääni kylmänä, kuten koronankin kanssa. Ei hyödytä ketään, että alkaisin panikoimaan etukäteen kaikkea mahdollista ja mahdotontakin, johon en voi vaikuttaa.

Vierailija
15/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut kansanedustajalle ja kunnanvaltuutetulle joita äänestin, että olen aidosti huolissani suomalaisten mielenterveydestä ja suomen mielenterveystyö tarvitsee kipeämmin kuin koskaan lisää varoja.

Vierailija
16/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä kovasti eskaloituu, niin mikään ei auta. Jos päästään vähemmällä, niin sitten päivä kerrallaan. Tänään kävin hotelliaamiaisella, ostin myös itselleni kukkia. Ajatus on sellainen, että kun on vielä maailma, jossa voi tehdä näin.

Vierailija
17/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan Mirkun kanssa katsottu Tinderistä ruotsalaisia miehiä.

Vierailija
18/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaudun. Ja odotan.

Vierailija
19/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kiinnosta.

Vierailija
20/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selaan uutisia ihan liikaa. Tiedän sen, mutta on vain vaikea lopettaa. Paitsi illalla lopetan hyvissä ajoin. En kestäisi, jos juuri ennen nukkumaan menoa tulisi joku järkyttävä käänne. 

Olen myös alkanut pitkästä aikaa rukoilla. Jollakin tavalla se helpottaa. Varsinkin nukkumaan mennessä. 

Luonnossa kulkiessa mieli vähän kevenee. Mutta esimerkiksi töiden tekemisestä ei nyt viikkoon ole tullut oikein mitään. Ajatukset ovat ihan muualla. Eikä oikein ole ihmisiä, joille tästä puhuakaan, kun etätöissä olen. Miehen kanssa jonkun verran keskustellaan, mutta lasten läsnäollessa sekin tuntuu väärältä. En halua, että hekin ahdistuvat. Sodan vielä jotenkin kestää, mutta nämä ydiniskut tai ydinlaitosten sabotointi tuntuu täysin kestämättömältä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi