Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espanjassa ja Italiassa matkustaneet! Ihailetko matkoillanne niitä näiden maiden kirkkoja ja museoita.

Vierailija
04.03.2022 |

Haluaisin niin muuttaa asumaan jompaan kumpaan maahan ja ryhtyä katolilaiseksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Erityisesti on jäänyt mieleen Pietarinkirkko Vatikaanissa ja Sagrada familia Barcelonassa. Tietysti on kierretty kymmeniä muitakin, kuten vaikka Milanon Duomo.

Uskonto noin muuten ei kiinnosta vaan nimenomaan arkkitehtuuri.

Vierailija
2/4 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailtavaa sielä on miekkojen pituudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen, käyn matkoilla vanhoissa kirkoissa ja luostareissa. Myös Suomessa matkaillessa käyn vanhoissa kirkoissa. Pidän kirkkojen rauhallisesta tunnelmasta ja siitä mitä ne kertovat historiasta ja kulttuurista. Suomessa kirkot usein myös sijaitsevat kauniilla paikoilla, sillä ne on rakennettu esikristillisille pyhille paikoille.

Ulkomailla usein kuumalla säällä kirkosta saa myös miellyttävää varjoa ja viilennystä.

En silti ole kiinnostunut rupeamaan minkään uskonnon harjoittajaksi.

Vierailija
4/4 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. En edes kuulu kirkkoon, olen ateisti ja rakastan kirkoissa käymistä myös ulkomailla. Harvemmin messuissa vaan ihan arkkitehtuurin ja taiteen vuoksi. Museoissa käydään joka reissulla. 

Kammottavin minkä olen nähnyt on Sagrada Familia. Sen tarina on mielenkiintoinen mutta itse kirkko todella ruma betonihäkkyrä erityisesti sisältä

Omalla pienellä kotikylällämme Italiassa on 1 kyläkirkko ja varmaan 8 kappelia 5 km säteellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä