Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ujoudesta puhutaan kuin

Vierailija
30.07.2015 |

Se olisi asia josta pitää päästä eroon?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nyt eletään pinnallista aikakautta jossa vain kauniit ja rohkeat kelpaavat. Kaikkien muiden pitää muuttua tai lakata olemasta. Surullista.

Vierailija
2/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa se on mielenhäiriö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se este monenlaiselle tekemiselle. Itse olen ainakin pyrkinyt opettelemaan pois ujoudesta enkä haluaisi enää samanlaiseksi kuin olin aiemmin nuorempana.

Vierailija
4/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla näin sairaalloisen ujo. En uskalla käydä edes kaupassa ruuhka aikaan vaan menen aina sinne 7 aamulla kun aukeavat ettei ole kuin minä tai pari asiakasta. En uskalla edes soittaa jos minun on soitettava johonkin terveyskeskukseen, huoltomiehelle, talonmiehelle tai hammaslääkäriin. Ja sinä vielä kysyt tuollaista? ಠ_ಠ

Vierailija
5/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:41"]

En halua olla näin sairaalloisen ujo. En uskalla käydä edes kaupassa ruuhka aikaan vaan menen aina sinne 7 aamulla kun aukeavat ettei ole kuin minä tai pari asiakasta. En uskalla edes soittaa jos minun on soitettava johonkin terveyskeskukseen, huoltomiehelle, talonmiehelle tai hammaslääkäriin. Ja sinä vielä kysyt tuollaista? ಠ_ಠ

[/quote]

Ei tuo ole ujoutta vaan sosiaalisten tilanteiden pelkoa.

Vierailija
6/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:41"]

[/quote]

[/quote] Niin, sinähän sen tiedät

Vierailija
7/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koe ujoutta huonoksi asiaksi, niin kuin ilmeisesti monet muut ujot. Koen huonoksi vain se että nykyään pitäisi aina antaa heti kaikkensa eikä saa rauhassa katsella ja tutustua. Olen hyvä näin.

Vierailija
8/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:41"] En halua olla näin sairaalloisen ujo. En uskalla käydä edes kaupassa ruuhka aikaan vaan menen aina sinne 7 aamulla kun aukeavat ettei ole kuin minä tai pari asiakasta. En uskalla edes soittaa jos minun on soitettava johonkin terveyskeskukseen, huoltomiehelle, talonmiehelle tai hammaslääkäriin. Ja sinä vielä kysyt tuollaista? ಠ_ಠ [/quote] Ei tuo ole ujoutta vaan sosiaalisten tilanteiden pelkoa. [/quote] Niin, sinähän sen tiedät

[/quote]

Niin tiedänkin.

Vierailija
9/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:38"]

Koska nyt eletään pinnallista aikakautta jossa vain kauniit ja rohkeat kelpaavat. Kaikkien muiden pitää muuttua tai lakata olemasta. Surullista.

[/quote]

Ujo voi kyllä olla sekä kaunis että rohkeakin, ihan mitä tahansa, karismaattinenkin, mutta ujo on silti ujo temperamentiltaan. Onhan esim. artisteissa näistä edellä mainituista esimerkkejä. Silloin jokin muu palo on vain ajanut ujouden edelle. Yleisesti ottaen sellaisista ihmisistä ujon pitää päästä eroon, jotka pakottavat muuttumaan. Ne jotka eivät pakota muuttumaan, saavat kukoistamaan seurassaan. Ne jotka pakottavat, rikkovan pahimmassa tapauksessa mielen.

Vierailija
10/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt jo diagnosoitu persoonallisuushäiriö: estynyt persoonallisuus. Kannattaa hoitaa itseään.

Vierailija
11/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:48"]

[/quote]

Ujo voi kyllä olla sekä kaunis että rohkeakin, ihan mitä tahansa, karismaattinenkin, mutta ujo on silti ujo temperamentiltaan. Onhan esim. artisteissa näistä edellä mainituista esimerkkejä. Silloin jokin muu palo on vain ajanut ujouden edelle. Yleisesti ottaen sellaisista ihmisistä ujon pitää päästä eroon, jotka pakottavat muuttumaan. Ne jotka eivät pakota muuttumaan, saavat kukoistamaan seurassaan. Ne jotka pakottavat, rikkovan pahimmassa tapauksessa mielen.

[/quote]

En sanonut ettei ujo voi olla kaunis. Sanoin että nyt eletään aikaa jolloin vain tietynlaiset ihmiset kelpaavat. Pinnallista aikaa jolloin ulkoinen show on tärkeää. Sisälukutaitoa, hyvät ihmiset.

Vierailija
12/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:45"]

Minä en koe ujoutta huonoksi asiaksi, niin kuin ilmeisesti monet muut ujot. Koen huonoksi vain se että nykyään pitäisi aina antaa heti kaikkensa eikä saa rauhassa katsella ja tutustua. Olen hyvä näin.

[/quote]

Ja se ilmeisesti häiritsee miinuspeukuttajaa? Kasva aikuiseksi ja lakkaa kadehtimasta, ikävää ettet sinä pidä itsestäsi.

Vierailija
13/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:49"]

Onhan se nyt jo diagnosoitu persoonallisuushäiriö: estynyt persoonallisuus. Kannattaa hoitaa itseään.

[/quote]

Eivät ole sama asia.

Vierailija
14/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:51"]

[/quote]

[/quote]

En sanonut ettei ujo voi olla kaunis. Sanoin että nyt eletään aikaa jolloin vain tietynlaiset ihmiset kelpaavat. Pinnallista aikaa jolloin ulkoinen show on tärkeää. Sisälukutaitoa, hyvät ihmiset.

[/quote]

Minulla on sitä, jopa rivien välistä onnistuu sanoisinko aika hyvin. Jospa luet oman kirjoituksesi toistamiseen, niin näet miksi vastasin siihen juuri siten miten tein. Ihan vain selvyyden vuoksi.

Vierailija
15/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:54"]

[/quote]

Suurelta osin on sama.

Eivät ole sama asia.

[/quote]

Vierailija
16/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pidetään salaperäisenä,kiehtovana,osin ujouteni takia.
Minusta viehättävä luonteenpiirre.

En ole suuna päänä joka paikassa.
Sekin ärsyttää että ujoja pidetään usein epäsosiaalisina.
Olen tarkkailija luonne. Annan puheenvuoron myös muille.

Vierailija
17/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ensinnäkään ujous ja estynyt persoonallisuushäiriö eivät ole sama asia.

Toiseksi, saadakseen persoonallisuushäiriödiagnoosin pitää täyttää todella monta kriteeriä. Se, että on ujo ei riitä.

Kolmanneksi, persoonallisuushäiriöitä ei hoideta ja paranneta niin kuin jotain sairautta, koska ne ovat ihmisen ominaisuudessa. Persoonallisuushäiriöitä ei myöskään terapoida mikäli ne eivät aiheuta merkittävää haittaa yksilölle itselleen tai ympäristölle. 

Vierailija
18/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minulla on sitä, jopa rivien välistä onnistuu sanoisinko aika hyvin. Jospa luet oman kirjoituksesi toistamiseen, niin näet miksi vastasin siihen juuri siten miten tein. Ihan vain selvyyden vuoksi.

[/quote]

Kaikille muille kirjoitukseni oli ihan selvä.

Vierailija
19/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:49"]

[/quote]

Eivät ole sama asia.
[/quote]
Eivät ole, mutta moni persoonallisuushäiriöstä tai sos. tilanteiden pelosta kärsivä ajattelee olevansa "vain ujo".

Vierailija
20/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:41"]

[/quote]

[/quote]

Ja sellainen voi kehittyä ihmiselle, jota ei koskaan rohkaista,, koska hänen "pitää saada olla ujo".

Niin, ja älä viitsi tulla kirjoittamaan, etten mukamas ymmärrä sosiaalisten tilanteiden pelkoja olevan muillakin kuin ujoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan