3 lapsen äidit
Minulla on 3 lasta, alle 6 vuotiaita. Nuorin vielä 2 kk vauva. Leikkipuistoissa tuntemattomat naiset aina jaksaa huomauttaa että lapsia on kolme! :o "onko siellä vaunuissa vielä yksi, siis kolmeko noita on?!" Yms. Miten aikuiset voi olla näin epäkohteliaita?
Kommentit (10)
Ihan älytöntä! Ihme voivottelua. Mulle kirpparilla kahden nuorimmaisen kanssa random mummeli tuli tokaisemaan "jahas, kiirettä on pidetty" -Ap
Ai, minä en ole kokenut mitenkään häiritsevänä sitä ihmisten hämmästelyä. Ei ole mitään negatiivisia kommentteja tullut, lähinnä sellaista kauhunsekaista ihailua.
Ihmiset sanoo jotain ihan vaan sanoakseen jotain. Ei niitä tarvitse niin totena ottaa.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:05"]
Ai, minä en ole kokenut mitenkään häiritsevänä sitä ihmisten hämmästelyä. Ei ole mitään negatiivisia kommentteja tullut, lähinnä sellaista kauhunsekaista ihailua.
Ihmiset sanoo jotain ihan vaan sanoakseen jotain. Ei niitä tarvitse niin totena ottaa.
[/quote]
Juurikin näin. Mitään ei näköjään saisi sanoa...huoh..
En minä ole kohdannut kauhisteluja. Täällä päin monessa perheessä on 2-4 lasta, joten perhekoko on ihan normaali.
Ei mulle ole kukaan koskaan mitään sanonut. Ehkä siksi, kun täälläpäin kolme on vähän. Täällä asuu todella paljon isoja perheitä. Ja joihin siis kolmilapsisia perheitä ei lueta.
Meillä samanlainen kokoonpano kuin ap:llä ja sitä jaksetaan kyllä ihmetellä, ihastella ja kauhistella mutta en mä nyt sitä erityisen huonona käytöksenä pidä. Korkeintaan ihmettelen mistä Kiinasta kysyjä on kotoisin jos ei ole ennen nähnyt kolmilapsista perhettä. Kun jaksan itse nyökytellä ja hymyillä näille"no teillä on kädet täynnä"-päivittelyille muuttuu yleensä kommentoijankin asenne. Itse olen ylpeä perheestäni, vaikkei se mielestäni mitenkään poikkeuksellisen suuri olekaan.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:34"]Meillä samanlainen kokoonpano kuin ap:llä ja sitä jaksetaan kyllä ihmetellä, ihastella ja kauhistella mutta en mä nyt sitä erityisen huonona käytöksenä pidä. Korkeintaan ihmettelen mistä Kiinasta kysyjä on kotoisin jos ei ole ennen nähnyt kolmilapsista perhettä. Kun jaksan itse nyökytellä ja hymyillä näille"no teillä on kädet täynnä"-päivittelyille muuttuu yleensä kommentoijankin asenne. Itse olen ylpeä perheestäni, vaikkei se mielestäni mitenkään poikkeuksellisen suuri olekaan.
[/quote]
Sama :)
Mulla on seitsemän lasta enkä oo koskaan kohdannut lapsilukua kommentoivia juntteja, tai ainakaan tajunnut loukkaantua kommenteista. En edes silloin kun oli vaan ne 3 alle 5-vuotiasta.
(Eikä asuta missään lestaseudulla)
Minulla on neljä lasta. Nuorimmaiset ovat kaksoset. Tiedän todellakin tunteen, ensin ihmetellään suureen ääneen onko nämä kaikki kolme sinun. Jos kukaan ei halua vaunuihin kurkata, en korjaa lukua, vaan ne jotka tajuaa, että heitä onkin neljä, ei jestas sitä voivottelun määrää.. En ymmärrä.