Mikä outo ääni kuuluu ulkoa melkein joka yö keskiyöllä 3-4 aikaan?
Oli kesä, kevät syksy tai talvi, pakkanen tai helle. Niin usein aina ulkoa kuuluu tosi ahdistava outo metallinen ääni! Tätä on kuulunut jo n. 3 vuotta, ja tämä ääni kuuluu vain keskellä yötä ja on tosi outo vaikea kuvailla kuin sahaava metallinen ääni ja voimistuu tosi kovaa ja kuulostaa kuin suoraan jostain kauhuelokuvasta tai maailmnloppu elokuvasta. Junarata lähellä mutta ei kuulu sieltäkään on mennyt samaan aikaan juniakin mutta ihan eri ääni, ei kuulosta edes multään rakennus tai työmaa ääneltäkään. Ääni on kaikuva ja tulee taivaalta, ei yleensä silloin kun pilviä mutta kun on selkeää nii sillon kuuluu ja vaikka ikkuna on kiinni ääni saattaa kuulua ikkunan läpi! Tulee ylhäältä päin taivaalta
Porissa asun
Kommentit (109)
mulla on kodin lähellä sellainen pieni hakevoimala. Lämmittää viereistä koulua. Se päästelee sellaisia metallisia kirskeitä, mut eihän niitä päiväsaikaan kuule, yöllä vain. Ilmeisesti joku hakkeen täyttöruuvi tmv ja kun se kirskuu rakennuksen sisällä on ääntä vähän vaikea paikantaa, tuntuu kuuluvan "ilmasta" ja kaikuu aavemaisesti
Ja ei oo rakennustyömaita lähellä tai on paikkoja jossa rakennetaan, vaihdetaan putkia jne ja leikkipuistokin jota korjataan mutta tuskin tää laulumainen niistä kuuluu eikä kukaan yöllä siellä tee mitään ja tulee korkealta taivaalta. Tyyntäki on ollu ettei oo tuullut lainkaan.
Etkö tosiaan ole aikaisemmin kuullut lentokoneen ääntä yölliseltä taivaalta. Nyt kuitenkin tunnistat sen jatkossa. Voit katsoa netistä tiedot ylilentävistä koneista reaaliajassa,
Vierailija kirjoitti:
mulla on kodin lähellä sellainen pieni hakevoimala. Lämmittää viereistä koulua. Se päästelee sellaisia metallisia kirskeitä, mut eihän niitä päiväsaikaan kuule, yöllä vain. Ilmeisesti joku hakkeen täyttöruuvi tmv ja kun se kirskuu rakennuksen sisällä on ääntä vähän vaikea paikantaa, tuntuu kuuluvan "ilmasta" ja kaikuu aavemaisesti
Tätä metallista ääntä on kuulunu kauan mutta nyt tämä uudenlainen ääni mikä kuuluu naisen kuorolta, melodialta, laululta tai konsertilta taivaalta on mysteeri. Kuulunu eri yönä eri aikoihin, eri suunnasta ja eri korkeudelta.
Vierailija kirjoitti:
Kysy naapureilta.
Juoppo naapuri palaa aamuyöstä kapakasta ja kolistelee mennessä heikentyneen liikkeiden hallinnan takia.
HEI AP TÄSSÄ!! löysin heti tämmösen videon yoitubesta missä samankaltane ääni jonka oon kuullu mutta siihen vielä naisen vieraskielistä laulua
tossa on monta klippiä ja toi videon viimine klippi lumises maisemas on se mitä oon kuullu mutta siihen viel naisen laulua
Vierailija kirjoitti:
Lentokenttä kans lähellä eikä sieltäkään taida tulla? Tai en tiedä mutta kun ei vastaa lentokoneen ääntä, ei hävittäjän ääntä, ei helikopterin ääntä. Se kuulostaa metalliselta tai enimmäkseen trumpettimaiselta ääneltä johon sisältyy melodiaa ja naisen laulua. Tai nämä äänet mitä olen ennen kuullut niin ovat kuulostaneet metalliselta ja sahaavalta mutta nämä muutamana yönä peräkkäin kuulemani äänet uudenlaiset äänet ovat enimmäkseen laulua kuin jostain konsertista kaukaa mutta tulevat taivaalta..
ap :D on kyllä vähän creepyä, en nyt usko mihinkään lopunajan pasuunan soittoihin tai enkelikuoroihin mutta mietityttää mitä vois olla kun monet baaritki ja ravintolatki porissa kiinni
Voiko jostain baarista tai yökerhoista kuulua musiikkia ja laulua melkein 3 km päästä tänne täysillä ? Mutta kun se tulee taivaalta, hiljenee sitte kovenee kaikuu ja hiljenee..
Jos asutte veden lähellä, se musiikki kuuluu todella kauas. Aiemmin asuin itse festarialueelle lähellä, eikä sieltä kuulunut mitään, oikeasti ei mitään. Kun sitten muutin 3 km päähän järven rannalle, festarit kuuluvat todella selvästi. Hauskaa ja tulee itsellekin hyvä fiilis.
Vierailija kirjoitti:
HEI AP TÄSSÄ!! löysin heti tämmösen videon yoitubesta missä samankaltane ääni jonka oon kuullu mutta siihen vielä naisen vieraskielistä laulua
tossa on monta klippiä ja toi videon viimine klippi lumises maisemas on se mitä oon kuullu mutta siihen viel naisen laulua
Hui! Alko ihan hirveesti kiinnostamaan nää äänet, että mistä ihmeestä ne tulee... Äänitä ensi yönä ja laita tänne, kiinnostaa kuulla. Varsinkin jos joku nainenkin laulaa... Hui kun alko oikein kylmäämään.
Jos tää olis jotain yliluonnollista, niin mitä? Ufoja? Siviilisaatio yrittää kommunikoida kanssamme? Avaruuden henkivaltoja?
Jos muistan oikein eikö raamatussa mainittu että henget, varsinkin pahat henkivallat asuvat avaruudessa???
Se on jännää se kun kuulostaa kauniilta harmooniselta musiikilta ja laululta mutta samaan aikaan pelottavalta.. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen?
Tämä on samanlainen ääni mikä Keski-Uudellamaalla kuuluu, mutta välillä vähän kuin paukahtaisi joku metalli yhteen. Ääni ei kuitenkaan tule mistään työkoneesta, tai sitten se on joku jättiläisen työkone taivaalla ja se kuuluu jotenkin kaikkialta yhtäaikaa.
Mulla tuli tuosta kuvailusta heti mieleen vogonien avaruusaluslaivasto!
Jaa-a. Itse olen kiinnittänyt huomiota viimeisen parin kuukauden aikana siihen, että aamuöisin (klo 2-4 välillä) kuuluu ulkoa sellaista, hieman humisevaa ja outoa ääntä. Tavallaan siis on vähän kuin huminaa, mutta enemmänkin samanlaista kuin sellainen kymmentuhatpäisen futisfanin laulu (mölinä) jossain stadionilla todella kaukaa kuunneltuna.. Vähän siis aaltoilee matalasta heikosti kuuluvasta hieman voimakkaampaan.
Ei siis ole kovimmillaankaan mitenkään kova ääni, mutta erottuu kyllä ihan selvästi ja on tosi epänormaali jollaista ei ennen ole kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Itse olen kiinnittänyt huomiota viimeisen parin kuukauden aikana siihen, että aamuöisin (klo 2-4 välillä) kuuluu ulkoa sellaista, hieman humisevaa ja outoa ääntä. Tavallaan siis on vähän kuin huminaa, mutta enemmänkin samanlaista kuin sellainen kymmentuhatpäisen futisfanin laulu (mölinä) jossain stadionilla todella kaukaa kuunneltuna.. Vähän siis aaltoilee matalasta heikosti kuuluvasta hieman voimakkaampaan.
Ei siis ole kovimmillaankaan mitenkään kova ääni, mutta erottuu kyllä ihan selvästi ja on tosi epänormaali jollaista ei ennen ole kuulunut.
Hei ap tässä ja tälläistäkin ääntä on kuulunut mutta rnimmäkseen kesäisin kun lämmintä..
Sähkölinjoista kuuluu vähän samankaltanen ääni mutta ilman sitä naisen laulua
Tuo ääni tulee voimalinjoista. Testasin asiaa itsekin. Joku fiksu voisi kertoa syyn outoon ääneen linjojen läheisyydessä.
Miltä se naisen laulu kuulostaa, onko esim. kuin Eini?
Toisilla on keskiyö, toisilla on aamuyö.
Ding-dang-dong.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tosiaan just tuollaisen kuuloista kuin tuo ketjuun linkattu sähkölinjojen laulu.
Kiitos. Epäilin jo omia korviani sekä mielenterveyttäni tässä eräänäkin yönä.
Nyt vaan mietin että miten tuo näin yhtäkkiä alkoi kuulumaan, koska nuo sähkölinjat on olleet iänkaiken tuolla samassa paikassa eikä siitä ole kaadettu puustoa eikä mikään muukaan ole muuttunut joka selittäisi että ääni kantaa/kuuluu paremmin.
Maailmassa on tosiaan iän kaiken ollut voimalinjoja, en usko selitykseen. sen sijaan voisiko syynä olla aina vain lisääntyvät 5G ym. G:t, jotka täyttävät ilma-alan jo joka paikassa? Ja nimenomaan kännykkäteknologiaan liittyvät erinäiset reitittimet ja muut vermeet? Jotain resonoivaa noissa kaikissa youtube-äänissä oli, niin kuin jokin ääni "kiertäisi".
Puhelinlangat laulaa ja taivaalla loistaa kuu...
Lentokenttä kans lähellä eikä sieltäkään taida tulla? Tai en tiedä mutta kun ei vastaa lentokoneen ääntä, ei hävittäjän ääntä, ei helikopterin ääntä. Se kuulostaa metalliselta tai enimmäkseen trumpettimaiselta ääneltä johon sisältyy melodiaa ja naisen laulua. Tai nämä äänet mitä olen ennen kuullut niin ovat kuulostaneet metalliselta ja sahaavalta mutta nämä muutamana yönä peräkkäin kuulemani äänet uudenlaiset äänet ovat enimmäkseen laulua kuin jostain konsertista kaukaa mutta tulevat taivaalta..
ap :D on kyllä vähän creepyä, en nyt usko mihinkään lopunajan pasuunan soittoihin tai enkelikuoroihin mutta mietityttää mitä vois olla kun monet baaritki ja ravintolatki porissa kiinni
Voiko jostain baarista tai yökerhoista kuulua musiikkia ja laulua melkein 3 km päästä tänne täysillä ? Mutta kun se tulee taivaalta, hiljenee sitte kovenee kaikuu ja hiljenee..