Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista arki puolivuotiaan kanssa?

Vierailija
29.07.2015 |

Mitä teidän päiviin kuului tai kuuluu kun esikoinen on ollut puoli vuotta vanha?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki kerhoissa käyvät äidit onnellisia ja ne jotka eivät käy onnettomia?

Vierailija
2/38 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkimisen ja syömisen sekä päikkäreiden vuorottelemista. Halimista ja imetystä aina kun siltä tuntuu. Vahtimista ja pehmusteiden asentelemista kun 7-kuinen on oppinut hurjaa vauhtia ryömimään sekä kömpimään istuvilleen. Ruokaa tehdää ja leivotaan sekä pyykätään ja tiskataan, vauva tykkää syöttötuolistaan katsella touhuamista. Välillä käydään keinumassa, vauvan mielestä aivan mahtavaa puuhaa! Kaikki päikkärit tapahtuu liikkeessä, joko autossa tai vaunuissa. Yöheräämisiä on tunnin-kahden välein mutta toivon olevan vain ohimenevä vaihe...

Onkohan meillä erityisen helppo puolivuotias kun mä jopa nautin tästä ajasta. Onhan tuo melkoinen takiainen eikä äiti saa hävitä näköpiiristä sekä välillä väsyttää todella paljon mutta on tää mun mielestä viihtyisämpää kuin muutama kuukausi sitten, nyt kuitenkin vauvasta alkaa olla jo vähän seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa

Vierailija
4/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suoraan sanottuna hirveää. Sori, lapsi on ihana ja täydellinen ja haluttu, mutta kasvais nyt vaan nopeesti.

Vierailija
5/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Ja niitä on kaksi!

Vierailija
6/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh.. Aika kamalaa mielestäni, ei ketään ihmistä ole tarkoitettu tällaiseen elämään, mitä tämä nyt on. Mutta hei, se on vaan vaihe, onneksi.

Vierailija
7/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha mitä vastauksia :D vähän samalta tuntuu välillä, mutta nyt hain että mitä puuhastelette päivisin? Ihana lapsi mutta vähän raskasta välillä. Ap

Vierailija
8/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 8kk, ja ihan rehellisesti ajatukset tällä hetkellä on että miks piti tehdä tämä? Oon hirviö, tiedetään, mutta tuntuu siltä tässä väsymyksessä ettei tästä tuu mitään. Sit kymmenen minuuttia menee hyvin ja on hauskaa ja sit taas sukellus pohjalle. Mutta kyl tää tästä..

Vierailija
9/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdytän lasta.

Vierailija
10/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetystä, löysää paskaa, itkua, huonoja yöunia.

Vierailija
11/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kaikilla on tätä samaa ja musta ei ole mitään vikaa?

Minä seurailen lasta, siirrän pois hajoavien tai vaarallisten esineiden luota, teen puuroa, imetän, vaihdan vaippaa, lykin kärryissä ympäriinsä. Tanssin ja laulan lapselle. Juon kahvia ja syön kun se nukkuu. En oikein mitään muuta. Joskus kävelen jonkun kaverin vieressä kun lykin kärryjä.
Ap

Vierailija
12/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista mitä esikoisen kanssa tehtiin, mutta nyt tuo toinen on 6kk ja esikoinen 2,5v. Vauvan hoito menee siinä sivussa, taapero täystyöllistää yhden aikuisen. Pelkästään vauvan kanssa elämä ois ihanan helppoa ja leppoisaa. Vois vaikka käydä kahviloissa, iskeä lapselle maissinaksun kouraan ja nauttia ystävän kanssa rauhassa jätskit ja jutella ilman että joku keskeyttää koko ajan. Huonolla säällä vois olla sisällä ilman että lapsi hyppii seinille. Vois nukkua päikkärit kun vauvakin nukkuu. jne

Vierailija
13/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:47"]Mä en muista mitä esikoisen kanssa tehtiin, mutta nyt tuo toinen on 6kk ja esikoinen 2,5v. Vauvan hoito menee siinä sivussa, taapero täystyöllistää yhden aikuisen. Pelkästään vauvan kanssa elämä ois ihanan helppoa ja leppoisaa. Vois vaikka käydä kahviloissa, iskeä lapselle maissinaksun kouraan ja nauttia ystävän kanssa rauhassa jätskit ja jutella ilman että joku keskeyttää koko ajan. Huonolla säällä vois olla sisällä ilman että lapsi hyppii seinille. Vois nukkua päikkärit kun vauvakin nukkuu. jne
[/quote]

Minä olen ymmärtänyt että se raskaaksi koettu vauvan viihdytys sujuu helpommin kun on isompi sisarus?

Vierailija
14/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätään, aamupesu, vaipanvaihto, syödään, leikitään, päikyt, syödään, vaipanvaihto, leikitään, päikyt, syödään, vaipanvaihto, leikitään, päikyt, syödään, vaipanvaihto, leikitään, syödään, iltapesu, vaipanvaihto, iltaunille.

Vierailija
15/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta, meidän koliikki/refluksi/allergia kiljukaula huusi ensimmäiset puoli vuotta aamusta-iltaan, VITTU MITÄ PASKAA SE OLI!!! Onneksi se vauva aika on nyt ohi, mutta ainiin ne kommentit
"Nauti nyt vauva-ajasta, se aika on niin lyhyt... "
Luojan kiitos se ei ollut yhtään pidempi!

Vierailija
16/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä kaikilla kurjaa lapsenne kanssa... Ei se lapsen iästä niin paljon oo kiinni. Oma asenne ratkaisee paljon ja se liikkuko ja puuhaileeko sen lapsen kanssa. On niin paljon erilaisia kerhoja yms. pientenkin lasten perheille, missä saa vähän virikkeitä, sekä lapsi että äiti. Ei mulla ainakaan oo kurjaa ja tylsää, mutta me liikutaankin melkein päivittäin johonkin tai sit meillä käy muita mammoja kyläilemässä lasten kanssa.

Vierailija
17/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:50"]Herätään, aamupesu, vaipanvaihto, syödään, leikitään, päikyt, syödään, vaipanvaihto, leikitään, päikyt, syödään, vaipanvaihto, leikitään, päikyt, syödään, vaipanvaihto, leikitään, syödään, iltapesu, vaipanvaihto, iltaunille.
[/quote]

Aika iso muutos jos on opiskellut tai tehnyt jotain älyä vaativaa työtä.

Vierailija
18/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 lisää vielä, että lasta ei todellakaan viihdytetä. Syliin tokji pääsee jos itkee ja halitaan sekä pusutellaan tietysti mutta ihan itsekseen saa lattialla tutkia maailmaa ja seurailla muiden perheenjäsenten touhuja. Vaaralliset ja hajoavat esineet on jo esikoisen aikaan siirretty pois ja vauva saa vapaasti liikkua sisällä. Muskariin ja vauvakerhoihin mennään varmaan syksyllä kun ne alkaa.

Vierailija
19/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:51"]Onpa teillä kaikilla kurjaa lapsenne kanssa... Ei se lapsen iästä niin paljon oo kiinni. Oma asenne ratkaisee paljon ja se liikkuko ja puuhaileeko sen lapsen kanssa. On niin paljon erilaisia kerhoja yms. pientenkin lasten perheille, missä saa vähän virikkeitä, sekä lapsi että äiti. Ei mulla ainakaan oo kurjaa ja tylsää, mutta me liikutaankin melkein päivittäin johonkin tai sit meillä käy muita mammoja kyläilemässä lasten kanssa.
[/quote]

Meillä käy ehkä kerran viikossa joku 2 tuntia. Siitä jää silti 48 tuntia kaksin oloa miehen työpäivien aikana + yöt+iltaisin joskus. Pitäisi varmaan mennä kerhoon tms. Ei huvittaisi. Käydään kyllä paljon lenkeillä. Ap

Vierailija
20/38 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:53"]11 lisää vielä, että lasta ei todellakaan viihdytetä. Syliin tokji pääsee jos itkee ja halitaan sekä pusutellaan tietysti mutta ihan itsekseen saa lattialla tutkia maailmaa ja seurailla muiden perheenjäsenten touhuja. Vaaralliset ja hajoavat esineet on jo esikoisen aikaan siirretty pois ja vauva saa vapaasti liikkua sisällä. Muskariin ja vauvakerhoihin mennään varmaan syksyllä kun ne alkaa.
[/quote]

Meillä tällä hetkellä vaarallisia on kaikki mitä vasten voi nousta. Sälekaihtimia en halua että hajottaa. Lisäksi kenkien imeskely on ällöttävää. Pakkohan sitä on seurata. Ap