Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko mä ainut, joka pesee kaikki pyykit sekaisin?

Vierailija
29.07.2015 |

En jaottele erikseen vaaleita ja värillisiä. Toki, jos yhtenä päivänä pesen useamman koneellisen, laitan toiseen satsiin vaaleat ja toiseen värilliset, mutta... en mä niitä juurikaan jaottele.

Oonko ainut? Tuntuu että ainakin joskus jossain keskustelussa täällä KAIKKI laittoi pyykit erikseen.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaatteet on mustia. Ennen oli valkoisia, mutta vaihdoin väriä.

Vierailija
2/39 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen samassa lämpötilassa kestävät yhdessä ja käytän värisieppariliinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aunoastaan vasta ostetut mustat vaatteet pesen mustien kans, mutta parin kerran jälkeen kaikki samassa koneessa.

Vierailija
4/39 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:29"]Lähinnä ajattelin että normaalisti vaatteet ei kutistu tai muuten mene pilalle vaikka pesisi kuumassa.

[/quote]

Olet oikeassa. Hyvälaatuiset vaatteet eivät kutistu, mutta villa ja eräät muut kuidut eivät kestä kunnolla muuta kuin käsinpesua. Huonolaatuiset kutistuvat tai venyvät, ratkeavat saumoista ja virttyvät pilalla vaikka miten pesisit.

Et ole ainoa, lapsenikin pesevät pyykkinsä sekaisin. Kun on paljon erilaista pyykkiä, ei millään kerry erilaisia täysiä koneellisia pestäväksi ennen kuin puhtaat käyttövaatteet loppuvat.

Etkö tosiaan pese edes hienopesua vaativia hepeneitä, vaaleita puuvillapyyhkeitä, lakanoita ym ja vielä muita arkivaatteija ja sukkia eri pyykeissä? Aika moni pesee sentään vaaleat alusvaatteet ja tummat sukat eri koneellisissa, vaikka muuten meneekin sekaisin.

Vierailija
5/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot.

Vierailija
6/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lajittele. Kaikki korista vaan samaan koneeseen tungen. Petivaatteet pesen eri koneessa kun muut vaatteet.

Vierailija
7/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuck täällä oliki jo näköjään keskustelu aiheesta, tai no siis pesu asteista :D en yhtään huomannu..

ap

Vierailija
8/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ei oo ilmeisesti koskaan päästänyt väriä mikään vaate. :D

Vierailija
9/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole, ei ole oikein turhempaa työtä kuin pyykin jaottelu muuten kuin lämpötilan mukaan. Jos vaate päästää väriä, on se ilmoitettu pesuohjeessa. Tuo jaottelu on peruja jostakin 60-luvulta, ei tarvitse nykyään tehdä.

Vierailija
10/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pesee omia pyykkejään miten sattuu eli mustaa ja valkoista sekaisin ja sen kyllä huomaan niistä valkoisista paidoista, jotka ovat tummuneet.

itse en kovin tarkka ole, mutta mustat aina erikseen ja tietty harmaata, ruskeaa ja tummansinistä voi olla mukana.  Valkoiset valkoisten kanssa, mutta värilliset on sekaisin eikä väliä onko vaaleaa vai tummaa.

Vierailija
11/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään lajittele eikä kyllä ikinä ole pyykit värjääntyneet tai menneet pilalle.

Vierailija
12/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lajittele pyykkejä, muuten kuin, että pesen lakanat ja pyyhkeet erikseen sekä valkoiset vaatteet.

Vierailija
13/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:54"]

sulla ei oo ilmeisesti koskaan päästänyt väriä mikään vaate. :D

[/quote]

Itseasiassa ei!

ap

Vierailija
14/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuin mun äiti ELI VITUN RASITTAVA. Saatana ja kaikki pestään 60c asteessa?!? Ja sitten vielä valitit miks ostan uusia vaatteita NO KOSKA SAATANA KAIKKI PILALLA
JUMA_VITUN_LAUTA

Vierailija
15/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten maailman suurpiirteisin ihminen, mutta pidän huolta vaatteistani. Lapsen vaatteet pesen kyllä 60 asteisessa kuten pyyhkeet ja lakanatkin. Mustat housut pesen mustalle pyykille tarkoitetulla aineella. Käytän pesupusseja paremmille vaatteille.

Vierailija
16/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Olet suvaitsevainen etkä mikään monottaja persu.

Vierailija
17/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina pesen kaikki sekaisin ja +60 kun on aitoa puuvillaa. ei ole tullut kutistumisia tai pyykin laadun huononemista. sukat tosin pesen aina käsin.

Vierailija
18/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vaaleat ja vaaleat kirjavat keskenään ja tummat ja tummat kirjavat keskenään. Kaikki 60asteessa.

Vierailija
19/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyn kolmeakymmentä ja olen huomannut, että kiinnitän pyykin lajitteluun enemmän huomiota kuin ennen. Kymmenen vuotta sitten pesin kaikki sekasin 40 asteessa paitsi pyyhkeet yms 60 asteessa. Nyt mulla on kalliimpia vaatteita, joita pitää pestä hienopesuna tai jotain ja kuivata tasossa jne. Mutta en edelleenkään pese valkopyykkiä, vaikka mutta on päästänyt joskus vaatteet väriäkin ja valkosista vaatteista on tullut ties minkä värisiä.

Vierailija
20/39 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:49"]

En jaottele erikseen vaaleita ja värillisiä. Toki, jos yhtenä päivänä pesen useamman koneellisen, laitan toiseen satsiin vaaleat ja toiseen värilliset, mutta... en mä niitä juurikaan jaottele.

Oonko ainut? Tuntuu että ainakin joskus jossain keskustelussa täällä KAIKKI laittoi pyykit erikseen.

[/quote]

Se lajittelun ideahan on kai siinä,ettei värilliset pyykit värjää valkopyykkiä.Meillä kaikki vaatteet on niin moneen kertaan pestyjä,että eivät päästä väriä,siispä pesen kaikenväriset sekaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä