Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatteet ovat KAMALIA nykyisin!!

Vierailija
04.08.2015 |

Milloin tulee muotiin/ kauppojen valikoimiin taas vaatteita, jotka sopivat ihmisvartalolle?
Olen 175 cm pitkä ja vartaloltani hoikahko, eikä minulle sovi nämä nykyajan laatikkomalliset, leveät ja lyhyet paidat. En edes tiedä kenelle ne sopivat! Kaikki vaatteet tuntuvat olevan jotain kummallisia liehuvia rättejä puhumattakaan väreistä. Huoh

Muilla vastaavaa ongelmaa? Joskus olisi kiva shoppailla muuallakin kuin kirppiksillä ( joista sentään joskus normaalinmallisiakin vaatteita löytää)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niinpä. Keväästä asti oon haaveillut uusista kesävaatteista ja kierrellyt kauppoja... En oo löytänyt vielä mitään ostamisen arvoista.

Vierailija
2/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin odottelen. Naisvartalo on kaunis, eikä ole mitään syytä verhota sitä johonkin laatikkomaiseen kolttuun tai säkkiin. Ja piste. Onneksi mulla on vanhaa varastoa sen verran, että kyllä näillä menee siihen saakka, kunnes taas palailee markkinoille jotain kauniimmin leikattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ostanut jo useamman vuoden vaatteet kirppiksiltä, mutta oon huomannnut että en oikeastaan edes haluais ostaa enää mitään kaupoista. Kirppistely tulee niin paljon halvemmaksi että voi ostaa paljon enemmän vaatetta ja laittaa surutta taas kiertoon. Ja siinä on oma jännityksensä, se on vähän kuin sellaista aarteen etsintää.

Vierailija
4/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa mieltä. Kohta täytynee kaivaa ompelukone esiin, senverta hirveitä luomuksia roikkuu kauppojen tangot väärällään jotka ei mene kaupaksi edes alennusmyynnissä.

Miksi näitä huonolaatuisia rättejä väsätään kun suurinosa ei pysty niitä edes käyttämään. Kauheita lumppuja. Ympäristörikos roudata niitä maailmanääristä saati sitten että ne tehdään hikipajoissa. Ilmankos jengi näyttää katukuvassa rättimaakareilta tai ilotalon työntekijöiltä.

Siis katsokaa hyvät ihmiset peiliin ennekuin vedätte näitä kamalia shortseja päällenne. Harvalle sopii.

Vierailija
5/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta töriset. Itselläni oli juuri hankinnassa niinkin eksoottinen vaatekappale kuin hyvälaatuinen T-paita. Kaikissa vanhoissa oli jo kissaperäisiä reikiä. Jestas kun oli vaikeaa. Joka paikassa myytiin vain läpinäkyvän ohuita muodottomia riepuja, jotka saattaisivat ehkä soveltua lattiaräteiksi.

Vierailija
6/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Tuntuu siltä, ettei vaatteita nykyisin suunnitella tai tehdä käytettäviksi. Niitä tehdään vain siksi, että valmistaja saisi mahdollisimman paljon voittoa. Sen vuoksi tuollaiset huonoista materiaaleita tehdyt laatikkopaidat ovat niin yleisiä kaupoissa. Paremmin tehtyjen ja muotoon leikattujen vaatteiden tekeminen maksaisi enemmän.

Vierailija
7/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:30"]

Totta töriset. Itselläni oli juuri hankinnassa niinkin eksoottinen vaatekappale kuin hyvälaatuinen T-paita. Kaikissa vanhoissa oli jo kissaperäisiä reikiä. Jestas kun oli vaikeaa. Joka paikassa myytiin vain läpinäkyvän ohuita muodottomia riepuja, jotka saattaisivat ehkä soveltua lattiaräteiksi.

[/quote]

Eikä niistä ole edes lattiaräteiksi, kun paidat on valmistettu polyesteristä ja akryylistä.

Vierailija
8/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te käytte väärissä kaupoissa tai ette osaa erottaa kauppojen valikoimista sitä pientä vähemistöä tuotteista, jotka ovat klassisia ja tavallisia, jopa laadukkaita. Niitä löytyy niin H&M:ltä kuin Prismastakin.

Mitenkään siis vähättelemättä sitä että varsinkin tänä kesänä on ollut todella kauheita vaatteita tarjolla.

Vierailija
9/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:30"]

[/quote]

Noitakin löytää vielä kirppareilta jos hyvä onni sattuu, siis puseroita jotka on vahvaa puuvillaa, sitä laatua mitä myytiin kaupoissa viimeksi joskus 10 vuotta sitten.

Vierailija
10/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka ostaisi hieman kalliimpaakin, esim. eräskin ostamani paita oli lähemmäs 70,- voi laatu olla aivan surkeaa. Alkoi heti kiertää saumoista. Yhtään en tykkää tämän päivän paskamaisesta kertakäyttökulttuurista. Ihminen ei vaan opi kunnioittamaan tätä maapalloa, rahan tulon loputon maksimointi hinnalla millä hyvänsä rulaa, ahneus rulaa. Onneksi mulla ei ole omia lapsia, joten ei tarvitse olla huolissaan mihin tämä menee heidän elinaikanaan!

Vierailija
11/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans oottelen koska menis toi napapaita muoti ohi... Tai ei siinä mitään et niitä on, mut näyttää että ne napapaidat ja laatikkomallit vie sijan perusmallisilta paidoilta. Just noi yhtä leveet kun pitkät paidat näyttää siltä että oot ostanu liian pienen, helmasta puuttuu 10 cm ainakin.  Ja väritkin on koko ajan samoja. Haluaisin esim. pirtsakan pinkin paidan, yksivärisen. Ei löydy ei. Tai jos löytyy niin malli on huono. Äsken tilasin henkkamaukalta neuletakin syyskäyttöön ulkotakkina pidettäväksi, kokeilin päällä ja napahan sieltä vilkkuu... Järkyttävää.  Ei näyttänyt kuvissa niin lyhyeltä. Palautukseen menee. Ite en oo kun melkein 170, eli en hirveen pitkä edes ja koko oli M.

Sit kun katot nettikauppojen alepuolta, niin kyllä ne täyttyy noilla napapaidoilla. Mikä idea tossakin on, suuret määrät niitä tuotetaan ja kuitenkaan niin paljon ei oo supertimmejä ihmisiä/niitä jotka viihtyy napapaidoissa, sit pitää myydä halvemmalla pois.

Vierailija
12/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:22"]

Olen 175 cm pitkä ja vartaloltani hoikahko, eikä minulle sovi nämä nykyajan laatikkomalliset, leveät ja lyhyet paidat. En edes tiedä kenelle ne sopivat! 

[/quote]

Ei ainakaan lyhyelle. Lyhentää ja leventää entisestään, ja vyötärön alapuolelta jää juuri paksuin kohta näkyviin housuista. Ihan hullu malli! Ja tosiaankin vielä yleensä läpinäkyvää rättiä johon saa sitten viritellä toisen paidan alle ettei alusvaatteet vilku. Mikä leventää lisää.

Hermo menee myös siihen kun vaatteet sirotellaan pitkin kauppaa "mallistoihin". Ei voi olla omissa paikoissaan housut ja paidat ja takit, vaan on mukamas "sporty casual", "classy", "summer friends" ja blääblää. Tottakai seuraavan sesongin kamaa pelkästään, eli esim. nyt on pelkästään syksyä, eli joka mallistossa pari housua ja pari paitaa.

Itseäni ei shoppailu kiinnosta, menen hakemaan jotain tiettyä. Esim. suoria housuja. Sitä varten pitäisi sitten kiertää joka ikinen rekki. Kaupat on järjestetty heräteostoksia tekevien teinien mukaan!

Puhumattakaan siitä jos tarvitsisi esim. neuleen kesällä tai juhlamekon syksyllä... Ei ole. On vaan "mallistoja".

Vierailija
13/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärimuoti napapaitoineen on tullut takaisin. Ns napapaitojen ja leveiden lyhyiden paitojen lisäksi ns joogahousut on todella rumia. Lisäksi synkeät harmaan ja beigen sävyt tehneet comebackin nyt syksyllä.

Vierailija
14/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta. En ole syksyn muotia vielä vilkaissutkaan, mutta näköjään siellä ei tule olemaan mitään kivaa, joten lähdenpä käymään huomenna pitkästä aikaa kirppiskierroksella ennen kuin lomaltapalaajat tulee ennen koulujen alkua mökeiltä ja vie kaikki kivoimmat syyskamppeet.

Vierailija
15/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eräs asia on nykyiset silmälasikehysvalikoimat. Haluan takaisin kevyet ja feminiiniset kehykset, ne oli kaikkein parhaita. Ei edes suurella summalla löydä tuolta oikeasti tosi mieleisiään, vaan on pakko ottaa vähiten karseimmat tyylillä jotkut sitten kuitenkin. Jo monta vuotta tilanne on ollut tämä, ja olenkin sitten epähuomiossa ostanut laseja jotka jäävät ikävä kyllä käyttämättä, koska ne ovat liian painavia, isoja, huonosti taivutettavissa kallon muotoja mukailemaan jne. Ja olen kyllä etsinyt!

Vierailija
16/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:16"]Ja eräs asia on nykyiset silmälasikehysvalikoimat. Haluan takaisin kevyet ja feminiiniset kehykset, ne oli kaikkein parhaita. Ei edes suurella summalla löydä tuolta oikeasti tosi mieleisiään, vaan on pakko ottaa vähiten karseimmat tyylillä jotkut sitten kuitenkin. Jo monta vuotta tilanne on ollut tämä, ja olenkin sitten epähuomiossa ostanut laseja jotka jäävät ikävä kyllä käyttämättä, koska ne ovat liian painavia, isoja, huonosti taivutettavissa kallon muotoja mukailemaan jne. Ja olen kyllä etsinyt!
[/quote] Aijaa. Itse pidän paksuista kehyksistä. Tämän hetkiset muotikehykset on mielestäni upeita! Ja itsellänikin on sellaiset.

Tarkoitatko nyt siis, että olet etsinyt tällaisia kehyksiä: https://www.google.fi/search?q=silm%C3%A4lasit&client=ms-android-samsung&source=lnms&prmd=im&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI26b83pOQxwIVxGtyCh3gcgCW&biw=360&bih=615#tbm=isch&q=silm%C3%A4lasit+naiset&imgrc=YbPhDdm_xSedJM%3A

Minusta tuollaiset on kamalat ja mitään sanomattomat. Samoin ohuet metalliset kehykset, yök. VANHENTAA ihan jokaista! Ei sovi kenellekään.

Vierailija
17/17 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:22"]

Kaikki vaatteet tuntuvat olevan jotain kummallisia liehuvia rättejä puhumattakaan väreistä. H

[/quote]

Tää on just se, mitä mä ajattelen tästä asiasta. Kutsun nykyvaatteita epävaatteiksi. Ja melkein kaikissa kaupoissa on ihan samanlaisia vaatteita! Ennen esim. Objectilta ja Noa Noalta sai vaatteita, jotka näyttivät hieman erilaisilta kuin muu pintamuoti - nyt nekin hukkuvat massaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan