Jos sinulta menisi lapsivedet ulkomailla...
Ja vieläpä huonoilla viikoilla niin etkö mieluummin lentäisi Suomeen ekalla mahdolisella lennolla ja päätyisi Helsinki-Vantaalta Hyksiin kuin että ravaisit vieraassa maassa sairaalasta toiseen, lennättäisit mummon lomapaikkaasi ja silti aikaa x myöhemmin kuitenkin lentäisit suomalaiseen sairaalaan?
Kommentit (17)
Kyllä mä varmaan kuvittelisin, että paikallisessa sairaalassa olisi suht kehittynyt tekniikka ja ainakin tarkistaisin itseni ja vauvan ennen lentoa. Eihän lennolle edes pääse, jos on alkanut synnyttämään.
Siinä tilanteessa olematta joo, voisin ajatella noin. Kuitenkin ajatus siitä että vauva syntyisikin lentokoneessa ja vetäisi viimeiset henkensä kärsien sylissäni ilman että kukaan pystyisi auttaa estäisi minua toimimasta noin.
No en, vaan menisin suorinta tietä paikalliseen sairaalaan hakemaan vähintäänkin kortisonit vauvan keuhkoja varten.
Jos minulla menisi kotimaassa lapsivedet pienillä viikoilla, soittaisin ambulanssin, enkä lähtisi joukkoliikenteellä monen tunnin matkan päähän.
Jos on valmis lähtemään ulkomaille raskaana pitää myös olla valmis synnyttämään siellä. Niin minäkin kävin Kanarialla rv. 22. En mä olettaisi että valtio mut kustantaa kotimaahan synnyttämään kun kerran muissakin maissa niitä lapsia syntyy ja jää henkiin. Ja jos vakuutusyhtiöstä sanotaan että raskaus asioita ei korvata niin omalla vastuulla.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:02"]Ap, tuo on kiellettyä
[/quote]
Miksi? En usko koko tarinaan vaan epäilen keksityksi :/
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:05"]
Jos on valmis lähtemään ulkomaille raskaana pitää myös olla valmis synnyttämään siellä. Niin minäkin kävin Kanarialla rv. 22. En mä olettaisi että valtio mut kustantaa kotimaahan synnyttämään kun kerran muissakin maissa niitä lapsia syntyy ja jää henkiin. Ja jos vakuutusyhtiöstä sanotaan että raskaus asioita ei korvata niin omalla vastuulla.
[/quote]
Olisitko ollut valmis olemaan siellä Kanarialla kuukausikaupalla keskolassa olevan vauvan kanssa? Pikkuviikkoinen keskonen ei ole ihan sellainen, joka pakataan lentokoneen baby boxiin ja lennetään kotiin.
Voisiko olla mitenkään että sulla ei varsinaisesti käynyt mielessä, että synnytys voisi alkaa lomalla, olet vaan siellä viikon ja jatkat kotona ruskettuneena mahan kasvattamista?
Ei menisi koska olen koulutettu, menestynyt nainen enkä matkustaisi raskaana, ehkä korkeintaan 3-4 kuukaudelle saakka, mutta sen jälkeen ainakin lentomatkat olisivat pannassa.
Kolme raskautta, en lähtenyt Suomesta. Mutta aiheeseen; vesien mentyä lähtisin Suomeen asap.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:00"]
Tiedätkö, jälkiviisaus on sitä idiooteinta viisautta.
[/quote]
sepä saattaa auttaa jatkossa muita idiootteja...
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:12"]Kolme raskautta, en lähtenyt Suomesta. Mutta aiheeseen; vesien mentyä lähtisin Suomeen asap.
[/quote]
Näin minäkin, sillä ambulanssilennolla. Viulut maksaisi appiukko.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:12"]
Kolme raskautta, en lähtenyt Suomesta. Mutta aiheeseen; vesien mentyä lähtisin Suomeen asap.
[/quote]
Jos joku näin tekisi ja lapsi kuolisi synnytykseen lentokoneessa, kuten todellakin sairalaan ulkopuolella kuolisi, koko palsta jeesustelisi "minkä hemmetin takia piti tulla Suomeen synnyttämään, olisi siellä paikan päälläkin ollut sairaala!!!"
Vesien meno ei tarkoita automaattisesti synnytyksen käynnistymistä, etenkään jos kalvot puhkeavat bakteerin takia. T. Kaksi vrk Tyksissä synnytyksen käynnistymistä vesien mentyä odotellut äippä
Jos mä sinne kanarialle jumittuisin keskosen kanssa niin sitten jumittuisin. Ja olisin siellä niin kauan kun tarve vaatiin, yrittäisin saada rahat kasaan sitä ambulanssilentoa varten ennenkuin otan lennon vastaan ja jälkikäteen rupean ihmettelemään että mitäpäs tuli tehtyä ja mistähän nyt rahaa. Kyllähän sitä olisi käytetty käyttöluotot ja luottokortit tappiin ja ystävät olisivat varmasti lainanneet rahaa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:21"]
Jos mä sinne kanarialle jumittuisin keskosen kanssa niin sitten jumittuisin. Ja olisin siellä niin kauan kun tarve vaatiin, yrittäisin saada rahat kasaan sitä ambulanssilentoa varten ennenkuin otan lennon vastaan ja jälkikäteen rupean ihmettelemään että mitäpäs tuli tehtyä ja mistähän nyt rahaa. Kyllähän sitä olisi käytetty käyttöluotot ja luottokortit tappiin ja ystävät olisivat varmasti lainanneet rahaa.
[/quote]
Joo sithän sä vaan jumittuisit ja jatkaisit bailaamista ja rannalla makaamista. Ei huolta huomisesta, asumisesta ja elämisestä. Ilman tukiverkkoa vieraassa maassa, vieraassa kulttuurissa, vieraassa kieliympäristössä, itse juuri suuren leikkauksen läpikäyneenä, henkisestikin varmaan tosi hyvillä kantimilla. Ja sulla olisi vaan kuoleman porteilla häilyvä lapsi, jota ei voi nostaa edes syliin, eikä todellakaan siirtää minnekään, jos haluaa lapsen säilyvän hengissä.
Joojoo, tottahan toki. Ja säkin lainaisit jostain rahat ja lentäisit Suomeen, miten sä äsken vielä selitit, että sähän oisit siellä paikan päällä. Kuten jo keskustelun aloittaneesta jutusta tiedämme, ambulanssilennolle ei pääse maksamatta sitä etukäteen. Sinä lainaamassa ystäviltä on eri asia, hienoa!
EN, vaan painuisin paikalliseen sairaalaan ja toivoisin parasta. Olen ollut sairaalassa mm Turkissa ja hoito oli ainakin yhtä hyvää kuin mitä täällä. En usko että Suomi on se ainoa maa missä sairaalat toimii. Tosin raskaana EN lähtisi ulkomaille lainkaan jos ei pakko ois.
Tiedätkö, jälkiviisaus on sitä idiooteinta viisautta.