Rakennatko pihasaunan ensi vuonna kun siihen ei tarvi lupaa?
Itse olen harkinnut nyt kun ei tarvi sitä byrokratiaa tehdä. Eikä varmaan tarvi naapureilta edes kysyä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
En rakenna vaan ostan valmiina.
Tilaa ajoissa,näiden myynti on vahvassa kasvussa,toimitukset on otettu v2025 alkuun.
Mistä kannattaa ostaa valmis pihasauna ..avaimet käteen ?
En taida rakentaa koska kesämökki viiden kilometrin päässä ja siellä maailman paras puusauna.
Kaupunki ei ehkä tykkää jos tuohon jalkakäytävälle rakennan saunan.
Edelleen pitää olla suunnitelmat ja ne pitää hyväksyttää kunnassa.
Aion.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kannattaa ostaa valmis pihasauna ..avaimet käteen ?
Www.sauna.fi
Miten niin hyväksyttää? Mitä tarkoitat
En rakenna kun pihalta löytyy sellainen jo valmiiksi. Meillä on 3 saunaa, sähkösauna asuintalossa, pihassa pihasauna puukiukaalla ja rannassa vielä savusauna.
Ei niitä pidä hyväksyttää kunnassa🙄 peruspihasaunan saa rakentaa ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän pihasaunan pitää noudattaa rakennusmääräyksiä eikä sitä saa sijoittaa tontille ihan miten haluaa vaan myös palomääräyksiä pitää noudattaa. Toimenpidelupa tarvitaan vaikka rakennuslupaa ei vaadita.
En. Mökillä on jo alkuperäinen sauna- puuliiteri- varasto- autotalli sekä eläinsuoja. Myös itse talossa on myöhemmin rakennettu sauna.
Ei tarvitse hyväksyttää KUN rakentaa sen noita perussääntöjä noudattaen.
Vierailija kirjoitti:
5. Rakennusvalvonta ja ilmoitusvelvollisuus:
Vaikka rakennuslupaa ei tarvita, on rakennuksesta tehtävä ilmoitus kunnan rakennusvalvontaan. Ilmoitusvelvollisuuden tarkoituksena on varmistaa, että rakennus täyttää kaikki vaaditut kriteerit.
6. Naapurien kuuleminen:
Naapureilla on mahdollisuus antaa kommentteja ja vastalauseita ilmoituksen johdosta. Kunnan rakennusvalvonta tarkistaa, ettei naapureilla ole perusteltuja vastalauseita ennen rakennuksen rakentamisen aloittamista.
Vasta ens vuonnako se alkaa? Mä mietinkin, ku ei oo naapuri mitään väsänny tonttien rajalle.
Saatan rakentaa saunan, autotallin tai vierasaitan.
Hyvä että byrokratiaa karsitaan.
En pihasaunaa, mutta harkitse ihan pientä kesäasuntoa.