Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asiakaspalvelijan päässä todella liikkuu?

Vierailija
29.07.2015 |

Tuli tuossa mieleen, kun asiakas narisi isojen kokojen puutetta t-paidoissa, että kerätäänpä ketju mitä asiakaspalvelijan päässä oikeasti liikkuu erilaisissa aspatilanteissa? Mitä tekisi mieli sanoa, mutta ei hyvien käytöstapojen takia saa?

Em tilanteessa teki mieli täräyttää herralle, että onko se meidän syy, kun olet päästänyt itsesi lihomaan noin läskiksi ettei XL riitä?

ps. Kukkahattutädeille heippa <3

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityön (ja materiaalien) hinta tulee monelle yllätyksenä, silloin kun kinutaan jotain puoli-ilmaiseksi tekisi mieli sanoa että tuossa on vieressä h&m kävelepä sinne.

Vierailija
22/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:05"]Tuli tuossa mieleen, kun asiakas narisi isojen kokojen puutetta t-paidoissa, että kerätäänpä ketju mitä asiakaspalvelijan päässä oikeasti liikkuu erilaisissa aspatilanteissa? Mitä tekisi mieli sanoa, mutta ei hyvien käytöstapojen takia saa?

Em tilanteessa teki mieli täräyttää herralle, että onko se meidän syy, kun olet päästänyt itsesi lihomaan noin läskiksi ettei XL riitä?

ps. Kukkahattutädeille heippa <3
[/quote]

Aspana itse ei tulisi mieleen ajatella toisesta noin. Olen empaattinen ihminen, en kukkahattutäti. Äärilaitojenkin välillä katsos on asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, sen takiahan asiakaspalvelijaksi on jouduttu, pykälä siivoojaa ylempänä.

Vierailija
24/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaan tasokkaaseen ravintolaan ja katsotaan listaa. Eiks oo pizzaa? Ei, ei oo pizzaa. Siis eiks teil oo hampurilaisiakaan?? Kyllähän hampurilaisia saa joka ravintolasta! Ei, ei saa, eikä myöskään täältä. Tossa on vastapäätä Hese jos hampurilaisia tahtoo. HUOH.

Useimmiten tilataan lasku sadassa osassa ja maksetaan eri korteilla ja käteisellä sekaisin. Tietenkin kiireisimpään aikaan.

Vierailija
25/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:07"]Työskentelen merkkituotteita myyvässä outlet liikkeessä ja miuta kyrsii välillä ihan törkeästi kaikenmaailman ylimääräisiä alennuksia kinuavat asiakkaat, vaikka meillä hinnat on jo noin -50% ovh hinnoista!

Mieli tekisi monestikin sanoa asiakkaille "Ai eiks sulla ole rahaa?" tai jos kinutaan alennusta parinkympin ostoksista "Osta satasella lisää, niin katsellaan sitten niitä alennuksia!". Kerran tapahtuikin kyllä lipsahdus ja sanoin asiakkaalle "Mitä jos kerrankin NOSTETTAIS hintoja?" Kyllä siinä asiakkaan ja koko porukan naama venähti, eikä enää kukaan muu siitä porukasta alennuksia kysellyt.
[/quote]

Tunnistettu :D

Vierailija
26/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muna kai ja sekään ei kokoajan.

Vierailija
27/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaalaiset asiakkaat!!!! ärsyttää, kun tullaan asioimaan vieraassa maassa oletuksena, että täällä KAIKKI osaa sun äidinkieltä! voisi opetella edes englanninkielen alkeet.. tosin jotkut asiakaspalvelijatkaan ei osaa englannin alkeita, potkuja persauksille sellasille vaan...

ulkomaalaiset on muutenkin jokseenkin erikoisia. olen mm pistänyt merkille, että somalinaiset haisee todella pahalle. eikö heidän kulttuuriinsa kuulu peseytyminen? suomalaisetkin osaa kyllä haista, tupakalle, paskalle tai sitten se perinteinen --> on kylvetty hajuvedessä.

Vierailija
28/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään asiakkaita vastaan kun olin tavaratalossa myyjänä. Se työ oli musta niin järjettömän puuduttavan tylsää että olin aina iloinen kun oli asiakkaita (joulu oli parasta aikaa, tupa oli täynnä eikä käynyt aika pitkäksi). Joten oikeastaan ainoa sensurointia kaipaava ajatuksenjuoksuni oli se jatkuva "Mitähän kello on? Voisikohan se millään olla jo vartin enemmän kuin silloin kun viimeksi katsoin? Miten niin on muka kulunut vain kolme minuuttia? Miksei kukaan asiakas tule tänne sotkemaan että pääsisi edes tappamaan aikaa viikkaamalla villapaitoja? Mä nukahdan jos ei tänne kohta tule joku... Olisiko nyt kulunut vartti? Ai vasta minuutti, voi eii..."

Vierailija
29/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:05"]

Tuli tuossa mieleen, kun asiakas narisi isojen kokojen puutetta t-paidoissa, että kerätäänpä ketju mitä asiakaspalvelijan päässä oikeasti liikkuu erilaisissa aspatilanteissa? Mitä tekisi mieli sanoa, mutta ei hyvien käytöstapojen takia saa? Em tilanteessa teki mieli täräyttää herralle, että onko se meidän syy, kun olet päästänyt itsesi lihomaan noin läskiksi ettei XL riitä? ps. Kukkahattutädeille heippa <3

[/quote]

Tuossa tilanteessa asiakaspalvelijan päässä pitäisi liikkua ajatus siitä, että ehkäpä asiakaskunta laajenisi, jos otettaisiin pari piirua isompiakin kokoja valikoimaan. Et taida olla itse kauppias?

Vierailija
30/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä omassa työssäni ihmettelen sitä, että palvelua pitäisi saada ilmaiseksi. Harvoin ihminen käy ilmaiseksi esim. parturissa. Sen verran olen vuosien varrella oppinut kohteliaasti täräyttämään totuuksia, että sanon kyllä rauhallisen rehellisesti asiakkaalle että työtä sitä täälläkin tehdään ja yleensä palvelusta maksetaan korvaus.

Toisena risoo ne, jotka yrittävät tingata heti ovesta päästyään että minulla on X euroa, teetkö työn sillä hintaa. En tee, koska sitten täällä on jonoksi asti asiakkaan kavereitakin haluamassa samaa palvelua hintaan X. Meillä on hinnasto ja sen mukaan mennään, erityistapaukset/kaverit erikseen mutta huutokauppa emme ole.

Vierailija
31/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:05"]

Tuli tuossa mieleen, kun asiakas narisi isojen kokojen puutetta t-paidoissa, että kerätäänpä ketju mitä asiakaspalvelijan päässä oikeasti liikkuu erilaisissa aspatilanteissa? Mitä tekisi mieli sanoa, mutta ei hyvien käytöstapojen takia saa? Em tilanteessa teki mieli täräyttää herralle, että onko se meidän syy, kun olet päästänyt itsesi lihomaan noin läskiksi ettei XL riitä? ps. Kukkahattutädeille heippa <3

[/quote]

Tuossa tilanteessa asiakaspalvelijan päässä pitäisi liikkua ajatus siitä, että ehkäpä asiakaskunta laajenisi, jos otettaisiin pari piirua isompiakin kokoja valikoimaan. Et taida olla itse kauppias?
[/quote]

En ole itse yrittäjä. Isoja kokoja löytyy kyllä, mutta ei siitä asiakkaan haluamasta muutaman euron sisäänvetotuotteesta :)

Eikä mulla ole mitään isokokoisia ihmisiä vastaan, niin kauan kun mua vastaan ei hyökätä "MIKSITEILLÄEIOLEISOMPIAKOKOJA". Ihan kuin se olisi mun syy, ettei ole kokoa x varastossa?

Vierailija
32/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknistä tavaraa myyvän erikoisliikkeen naismyyjä vastaa: Miehet, jotka heti kysyvät, onko täällä miesmyyjää! Tekee mieli sanoa, että "v*tun sovinistisika! Tuolla on toi miesmyyjä, joka aloitti täällä viikko sitten ja joka tulee tarkistamaan aina multa tuotteiden tiedot, koska olen ollut täällä töissä viisi vuotta ja tunnen jokaisen myytävän laitteen kuin omat taskuni!"

No eipä tarvii sanoa, kiva heti päästä niistä eroon, sillä jos miesmyyjää ei löydy, alkavat tenttaamaan minulta pienimmätkin nippelitiedot ihan testausmielessä ja on kiva nähdä niiden hölmistynyt ilme, kun osaankin vastata, vaikka olenkin vaan nainen.

Vierailija
33/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:05"] Tuli tuossa mieleen, kun asiakas narisi isojen kokojen puutetta t-paidoissa, että kerätäänpä ketju mitä asiakaspalvelijan päässä oikeasti liikkuu erilaisissa aspatilanteissa? Mitä tekisi mieli sanoa, mutta ei hyvien käytöstapojen takia saa? Em tilanteessa teki mieli täräyttää herralle, että onko se meidän syy, kun olet päästänyt itsesi lihomaan noin läskiksi ettei XL riitä? ps. Kukkahattutädeille heippa <3 [/quote] Tuossa tilanteessa asiakaspalvelijan päässä pitäisi liikkua ajatus siitä, että ehkäpä asiakaskunta laajenisi, jos otettaisiin pari piirua isompiakin kokoja valikoimaan. Et taida olla itse kauppias? [/quote] En ole itse yrittäjä. Isoja kokoja löytyy kyllä, mutta ei siitä asiakkaan haluamasta muutaman euron sisäänvetotuotteesta :) Eikä mulla ole mitään isokokoisia ihmisiä vastaan, niin kauan kun mua vastaan ei hyökätä "MIKSITEILLÄEIOLEISOMPIAKOKOJA". Ihan kuin se olisi mun syy, ettei ole kokoa x varastossa?

[/quote]

Kyllä se hyvinkin voi olla juuri sinun syysi, että kokoa x e ole varastossa. Ei se asiakas tiedä, oletko sinä liikkeen omistaja vai sisäänostaja vai myyjä vai kaikkia samassa paketissa.

Vierailija
34/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime minuutilla sisään tulevat asikkaat........... Vaikka yrittää vihjailevasti rueta pikkuhiljaa laittamaan puotia sulkemiskuntoon (rekit ym sisään, turvaporttia jo puoliksi kiinni...), niin ei silti tajuta, että voisitko hei lähteä jo kotiin ja tulla vaikka huomenna takaisin. Varsinkin, kun mulle ei makseta palkkaa siltä yli menevältä ajalta, vaan tuntilistan mukaan.

Eri asia olisi, jos meillä jotenkin seurattaisiin myyntejä ja päivän viimeinen asiakas tekisi isot ostokset, mutta kun usein nää matti myöhäset 'kattelee' vaan.

Vierailija
35/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:16"]

Ei mitään, sen takiahan asiakaspalvelijaksi on jouduttu, pykälä siivoojaa ylempänä.

[/quote]

Ööö... minä pidän itseäni asiakaspalvelijana, mutta tehtävänimike on kuitenkin IT-konsultti.

Vierailija
36/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:32"]Teknistä tavaraa myyvän erikoisliikkeen naismyyjä vastaa: Miehet, jotka heti kysyvät, onko täällä miesmyyjää! Tekee mieli sanoa, että "v*tun sovinistisika! Tuolla on toi miesmyyjä, joka aloitti täällä viikko sitten ja joka tulee tarkistamaan aina multa tuotteiden tiedot, koska olen ollut täällä töissä viisi vuotta ja tunnen jokaisen myytävän laitteen kuin omat taskuni!"

No eipä tarvii sanoa, kiva heti päästä niistä eroon, sillä jos miesmyyjää ei löydy, alkavat tenttaamaan minulta pienimmätkin nippelitiedot ihan testausmielessä ja on kiva nähdä niiden hölmistynyt ilme, kun osaankin vastata, vaikka olenkin vaan nainen.
[/quote]

TÄMÄ!!!! Itse työskentelin maatalousalan myymälässä ja toki joo konepuoli ei ollut itselle niin tuttu. Mutta kun asiakkaat olettaa, että osaavat itse esim lastata kuorman paremmin trukilla kuin minä! Haloo, minä ajelen lähes joka päivä töissä sillä trukilla, niin enköhän mä osaa yhden lavan laittaa sulle peräkärryyn vaikka olenkin nainen...

Vierailija
37/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mun päässä liikkuu...

voisitko vähän hitaammin vielä kaivaa sen lompakkosi keskellä ruuhkaa

voisitko katsoa lapsesi perään ettei se tuhoa koko kauppaa, en ole lapsenvahti 

en ymmärrä yhtään mitä sanot vaikka sanoisit kuinka monta kertaa, en osaa venäjää/kiinaa

sanoin vain hei, kohteliasta olisi sanoa takaisin

myös katsekontakti on näköjään sinulle vaikeaa

ai on kallista, no älä osta, mene pois vaan

onko pakko jättää roskia ympäriinsä

voisitko puhua vähän kovempaa että saisin selvää, mitä haluat

älä seiso noin lähellä

miksi teinit liikkuvat aina +5h laumoissa

Rakastan kyllä työtäni mutta en kaikkia asiakkaita. Sanon hei niin johan huudetaan että "mä vaan katselen!!" Ok, en mä edes kysynyt:D tai sitten kun kysyn niin saa pahimmassa tapauksessa vaan kädellä huiskaisun vastaukseksi. No, 90% on ihan mukavia. Lähinnä huvittaa kaikki töykeät.

Vierailija
38/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä asiakaspalvelijan päässä todella liikkuu, kun on hankkiutunut alalle, jolle ilmiselvästi ei sovi?

Vierailija
39/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:38"]Mitäs mun päässä liikkuu...

voisitko vähän hitaammin vielä kaivaa sen lompakkosi keskellä ruuhkaa

voisitko katsoa lapsesi perään ettei se tuhoa koko kauppaa, en ole lapsenvahti 

en ymmärrä yhtään mitä sanot vaikka sanoisit kuinka monta kertaa, en osaa venäjää/kiinaa

sanoin vain hei, kohteliasta olisi sanoa takaisin

myös katsekontakti on näköjään sinulle vaikeaa

ai on kallista, no älä osta, mene pois vaan

onko pakko jättää roskia ympäriinsä

voisitko puhua vähän kovempaa että saisin selvää, mitä haluat

älä seiso noin lähellä

miksi teinit liikkuvat aina +5h laumoissa

Rakastan kyllä työtäni mutta en kaikkia asiakkaita. Sanon hei niin johan huudetaan että "mä vaan katselen!!" Ok, en mä edes kysynyt:D tai sitten kun kysyn niin saa pahimmassa tapauksessa vaan kädellä huiskaisun vastaukseksi. No, 90% on ihan mukavia. Lähinnä huvittaa kaikki töykeät.
[/quote]

Sua ei vaan voi sitten miellyttää.

Vierailija
40/49 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko todella tietää?? Itseäni vit...uttaa kokoajan. Ja joo työkkäristä paikan piti hakea. Ja älkääkäkä sanoko että miksi hait. Karenssin olis saanu muuten. Tietenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi